عنوان سایت یا شبکه اجتماعی

سایت دبستان غیرانتفاعی نیمایوشیج

توضیحات سایت یا شبکه اجتماعی

سایت دبستان غیرانتفاعی نیمایوشیج

مجتمع آموزش نيمايوشيج از جمله مدارس هوشمندي است كه با توجه به يادگيري پيوسته، خلاقيت، نوآوري و نيز مشاركت فعال و سازنده ي دانش آموزان بستري مناسب جهت رشد و تعالي اين سرمايه‌هاي فكري فراهم مي كند و افتخار آن را دارد كه همواره شاهد موفقيت چشمگير دانش آموزان در مسابقات بين المللي ، المپيادها ، مدارس استعدادهاي درخشان و ... باشد .

 

اهداف مدرسه

‌          رشد همه جانبه دانش‌آموزان (ذهني ، جسمي ، عاطفي و رواني)

‌          ارتقاء توانايي‌ها و قابليت‌هاي فردي

‌          تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فن‌آوري

‌          افزايش ارتقاء و مشاركت مردمي

 

 

در اين مجتمع آموزشي سعي شده است برنامه هاي آموزشي با توجه به اصول و  تئوري‌هاي يادگيري نوين تدوين شود كه عبارتند از:

مدرسه به‌عنوان سازمان يادگيري: مدرسه نه فقط براي دانش‌آموزان بلكه براي معلمان مديران و حتي اولياي دانش‌آموزان نيز محيط يادگيري است و سازمان يادگيري به نحوي است كه دريك فرآيند طبيعي از تعيين هدف ها، محتوا، ارزشيابي و نحوه نظارت برخود و خلق سيستم پويا كليه اعضا مشاركت دارند.
ارزشيابي يادگيري محور: ارزشيابي بر محور يادگيري است نه محصول و نتيجه كار به نحوي كه دانش‌آموزان و معلمان را دريك فرآيند درگير نموده و نتيجه ارزشيابي بر محور كيفيت و كاربرد آن بر روي دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد و آزمون‌ها در بهترين شرايط به‌عنوان ابزار ارزشيابي به كار برده مي‌شوند.
دانش‌زايي: با ارايه محتواي مناسب بيشترين تأثير بر رشد فكري و عملي دانش‌آموزان مي‌گذارد و به جاي مصرف اطلاعات و دانش توسط دانش‌آموزان به توانايي توليد دانايي نيز مجهز مي‌شوند.
تأكيد بر درك و شناخت اهداف: اهداف برنامه‌ها و فعاليت‌ها براي دانش‌آموزان قابل درك است به نحوي كه خروجي‌هاي مدارس براساس اهداف از پيش تعيين شده تنظيم مي‌گردند و به همين منظور دانش‌آموزان از مشاركت و همراهي بيشتر و مناسب‌تري در امر يادگيري برخوردار خواهند بود.
تأكيد بر هوش اكتسابي: تحقيقات و مطالعات نشان مي‌دهد كه با آموزش روش‌هاي تفكر، به ويژه روش‌هاي تلفيقي و روش‌هاي فعال تدريس دانش‌آموزان مي‌توانند از هوش و قدرت تفكر بالاتري در امر يادگيري برخوردار باشند.
تأكيد بر تدريس مهارت و انتقال: از ديگر اصول يادگيري، استفاده از فنون و روش‌هاي تدريسي است كه ضمن تقويت انگيزه آنان اوامر يادگيري شبيه‌سازي و الگوگيري از آن براي آنها فراهم گردد و اين امر موجب مي‌شود كه دانش‌آموزان نسبت به انتقال اين مهارت به ديگران به‌طور خودكار ا قدام نمايند. اين نكته در فرآيند يادگيري نقش بسيار مفيد و مؤثري را ايفا مي‌كنند.
يادگيري محصول تفكر است: آماده‌سازي دانش‌آموزان براي تفكر و مهيا كردن زمينه منطقي فكر كردن به امور مختلف

شمول همگاني: از دستاوردهاي تفكر خلاق و درك عميق از مسايل، آماده نمودن دانش‌آموزان و حتي معلمان در حل مشكلات پيچيده آموزشي است، در مدارس هوشمند دانش‌آموزان و معلمان اين علاقه را به راحتي بروز مي‌دهند و با تكيه برخلاقيت و نوآوري و ارايه روش‌هاي جديد در حل مشكلات اقدام مي‌نمايند.

<footer" style="box-sizing: border-box;">

سایت و شبکه های مجازی معرفی شده
دسترسی سریع به همه موضوعات مشابه :
تلفن

7 2208699 9821 +

ویدئوهای آموزش کسب و کار و بازاریابی
مطالبی از سراسر وب
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن نظر
      ضبط پیام صوتی

      زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است