عنوان سایت یا شبکه اجتماعی

سایت نکو نیوز

توضیحات سایت یا شبکه اجتماعی

سایت نکو نیوز

پایگاه خبری- تحلیلی "نکونیوز" با شعار "نگاهی آزاد به دنیای نفت، انرژی و اقتصاد" فعالیت خود را از تابستان سال ۱۳۹۰ در چارچوب ضوابط، مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است. این پایگاه، به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان، سازمان، شرکت، حزب یا گروه و انجمنی ندارد.

یکی از نیازهای حیاتی کسب و کار امروزی، امکان دستیابی به موقع به اطلاعات صحیح و دقیق است. اطلاعاتی جامع و مانع که به عنوان یک نهاده ارزشمند برای یک تصمیم گیری اثربخش مورد استفاده قرارگیرد. آگاه بودن از آخرین وضعیت بازارهای پولی و مالی و کالا، تصمیمات کلیدی دولت، روند تغییرات شاخص های اقتصادی، تحولات بین المللی، تحلیل های کارشناسی از روند گذشته، حال و آینده بازارهای هدف، جانشین و مکمل حداقل اطلاعات مورد نیاز برای یک فعال اقتصادی موفق است.

از سوی دیگر، رسانه به عنوان یک پیش نیاز مهم برای نظارت بخش عمومی جامعه برحکومت، وظیفه نقد سازنده تصمیمات و اقدامات دولت را برعهده دارد. عرصه اقتصاد به عنوان یکی از کلیدی ترین جنبه های رفاه و سیر جامعه به سمت تعالی، باید محل توجه ویژه اصحاب رسانه قرار گیرد. پیشران توسعه اقتصاد ایران صنعت نفت است، بنابراین عملکرد این حوزه می تواند تاثیرات بسیار جدی بر اقتصاد کشور و در نهایت بر کلیت سطح کیفیت زندگی مردم داشته باشد. بنابراین بررسی موشکافانه تصمیمات، فرایندها و قوانین مرتبط با این حوزه و نقد منصفانه و ارائه راهکارهای کارامد نیازی اساسی برای بهبود مستمر این شاهرگ اقتصادی است.

تغییر پارادایم اقتصادی کشور از دولت تصدی گر به دولت سیاست گذار، نقش و جایگاه بخش غیردولتی را متحول ساخته است. به تدریج با ایجاد بنگاه های قدرتمند غیردولتی، باید فضای رسانه ای کشور نیز از دولتی به غیردولتی تغییر یابد. بخش غیردولتی اقتصاد همانند یک نهال نوپا به شدت نیازمند نگهداری و حمایت است. مجموعه نکونیوز این مهم را به عنوان یکی از رسالت های اساسی خود درنظر دارد.

مجموعه نکونیوز بر آن است تا با بهره گیری از تضارب آرا و اندیشه های متخصصان و کارشناسان در ارائه اخبار و تحلیل های اقتصادی، گامی در جهت توسعه فضای رقابت پذیری کسب و کار کشور بردارد. در واقع می توان نیت بنیادین این مجموعه را در این جمله خلاصه کرد: «نگاهی آزاد به دنیای نفت، انرژی و اقتصاد».

این مجموعه با پوشش اخبار نفت، گاز و پتروشیمی و پالایش و پخش در پایگاه خبری نکونیوز تحت عنوان «اخبار نفت» و پوشش اخبار اقتصاد کلان و بورس در پایگاه خبری نکونیوز تحت عنوان «اخبار اقتصاد» اقدام به اطلاع رسانی در حوزه داخلی و بین الملل می کند. تهیه و ارائه اخبار مهم و تاثیرگذار، گزارشات تحلیلی، یادداشت های نخبگان، اخبار منعکس شده در سایر رسانه ها، مشکلات و دیدگاه های مخاطبین، معرفی چهره های ماندگار صنعت، وعده های مسولین، گفت و گو با صاحب نظران،معرفی تازه های نشر و سایر اقلام خبری و تحلیلی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش و اقتصاد بخشی از خدمات قابل ارائه این مجموعه است.

نکونیوز، تلاش دارد تا با جذب مخاطبان اخبار حوزه انرژی و اقتصاد اعم از اندیشمندان، کارشناسان، متخصصان، دانش پژوهان، مدیران، مجریان و علاقه مندان، حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش و اقتصاد کلان تریبونی برای همفکری و مشارکت جمعی ایجاد کند و از این رهگذر در مسیر توسعه پایدار کشور قدم بردارد.

در نگاه این مجموعه، رسانه دیجیتال به عنوان نسل جدید رسانه، از دو ویژگی منحصر به فرد؛ تعاملی و بلادرنگ بودن برخوردار است. این دو خصیصه متمایز، این رسانه را قادر به ایجاد پیوندی مستحکم و دوسویه با مخاطبان کرده و پارادایم مونولوگ رسانه های سنتی را به فضای دیالوگ امروزی بدل کرده است. لذا این مجموعه اطلاع رسانی، رسانه دیجیتال را بهترین فضا برای ایجاد گفتگوی تعاملی چندجانبه و پرهیز از تک صدایی می داند و براین باور است که گسترش این فرهنگ، پیش نیاز توسعه کشور است. باچنین رویکردی نکونیوز ضمن بهره گیری از آرای مخاطبان، بی واسطه اقدام به انعکاس نظرات آنان در عرصه های مختلف می کند. در همین راستا کانال تلگرام نکونیوز، به نشانی @neconews نیز همزمان با سایت، زمینه ارتباط بی واسطه با شما مخاطبان گرامی را فراهم می سازد.

مدیران، خبرنگاران و دست اندرکاران مجموعه خبری تحلیلی نکونیوز خود را ملزم به رعایت قواعد و اصول اخلاق حرفه ای به قرار زیر می دانند:

• تلاش در جهت حصول اطمینان از صحت اخبار از راههای مختلف و اجتناب از انعکاس اخبار با منابع غیرموثق
• پایبندی کامل به حقوق مالکیت معنوی در اخبار، گزارش ها و سایر مطالب به نحوی که هرگونه استفاده از متون با شرح مناسب منبع اصلی ارائه گردد
• استقلال کامل در نشر اخبار و مطالب سایت و رعایت جانب انصاف و پرهیز از هرگونه جهت گیری و منفعت طلبی حزبی، گروهی، نژادی و فردی
• اجتناب از قبول هرگونه هدیه خارج از عرف و اجتناب از تاثیرپذیری و جهت گیری در مطالب
• اطلاع رسانی شفاف، صحیح، دقیق و سریع برای همه

سایت و شبکه های مجازی معرفی شده
دسترسی سریع به همه موضوعات مشابه :
ویدئوهای آموزش کسب و کار و بازاریابی
مطالبی از سراسر وب
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن نظر
      ضبط پیام صوتی

      زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است