اطلاعات عمومی کشور لائوس

اطلاعات عمومی کشور لائوس
بی‌شک اگر بهشت خداوند در روی زمین قابل‌دیدن باشد، لائوس یکی از پیش‌پرده‌های بهشت است. سرزمینی که آرامش و سکوت، سادگی و صداقت، احترام و خوش‌مشربی مردمانش شما را مسخ خواهد کرد. کشور لائوس در دو سوی رودخانه مکونگ ساخته‌شده است که کرانه‌های این رودخانه زیبا بسیار دوست‌داشتنی است، لائوس یکی از خیال انگیز ترین کشورهای جنوب شرق آسیاست. در این کشور، معابد با گل‌ها و پروانه‌های رنگارنگ هم‌نشین هستند تا خاطرات زیبای سفر را برای شما فراموش‌نشدنی کنند.
لائوس کشوری محصور در خشکی است. زبان رسمی این کشور لائو و واحد پول آن کیپ نام دارد. جمعیت لائوس در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶٫۵ میلیون نفر برآورد شد. لائوس از شمال‌غربی با میانمار و چین، از شرق با ویتنام، از جنوب با کامبوج و از غرب با تایلند هم‌مرز است. ۵۵ درصد از مردم آن از قوم لائو، ۱۱ درصد از قوم خمو، ۸ درصد از تیره همونگ و ۲۶ درصد بقیه از صد گروه قومی مختلف هستند.

کشور لائوس که با نام جمهوری دموکراتیک خلق شناخته می‌شود، در حالی که یکی از فقیرترین کشورهای جنوب شرق آسیا است، درعین‌حال یکی از جذاب‌ترین آن‌ها نیز هست. لائوس کشوری کوهستانی است که جنگل‌های سرسبز استوایی سراسر آن را پوشانده و معابد زیبا میزبانان گردشگران و طبیعت گردانی است که به این کشور سفر می‌کنند.

لائوس یکی از چند کشور کمونیستی در جهان است و تا سال 1988 گردشگران اجازه ورود به این کشور را نداشتند، اما در حال حاضر امکان سفر به سراسر لائوس به‌صورت گروهی و انفرادی، بدون هیچ مشکلی وجود دارد. در حال حاضر این کشور در تلاش است تا مسافران بیشتری را به سمت خود جذب کند و جایگاه خود را به‌عنوان یک کشور توریست پذیر ارتقا دهد.

شما برای اینکه بتوانید به این کشور سفر کنید باید از فرودگاه ایراژیا در مالزی یا فرودگاه بانکوک استفاده کنید. برای ایرانی‌ها به‌محض ورود به فرودگاه وین‌تیان، ویزا در مقصد صادر خواهد شد.

پرچم لائوس

شهرهای لائوس در کنار توسعه مدرن، همچنان بافت سنتی و استعماری خود را به‌خوبی حفظ کرده‌اند. وین‌تیان که پایتخت این کشور است در عین شهر بودن، به یک روستای بزرگ شبیه است. زندگی به‌صورت آرام و بی‌دغدغه در این شهر در جریان است.

روستاهای زیبا، رودخانه‌های فراوان و پارک‌های ملی دست‌نخورده و بکر باعث جذب علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی، قایقرانی و غارنوردی می‌شوند.

شهر لوانگ پرابانگ با صومعه‌های زیبا، بازارهای رنگارنگ و معماری سنتی، مقصد بعدی گردشگران در لائوس است که عنوان میراث ثبت‌شده در یونسکو را هم یدک می‌کشد(یونسکو، لوانگ پرابانگ را بهترین شهر باستانی جنوب شرق آسیا می‌داند). طبیعت‌‎گردان هم راهی دشت‌های اسرارآمیز، رودخانه‌های زیبا و کوه‌های سرسبز می‌شوند.

در چند کیلومتری شهر وین‌تیان شما شانس این را دارید که مجموعه‌ای از بوداهای بی‌نظیر سنگی را یکجا ببینید. این مکان به پارک بوداها معروف است که بنا به ادعای لائوسی‌ها، بزرگ‌ترین مجسمه‌ی بودای خوابیده در این پارک قرار دارد. مطمئنا اگر اهل عکاسی باشید بسیار از دیدن این مکان لذت خواهید برد.

لائوس کشوری ارزان و متعادل با غذاهای خوب و نزدیک به ذائقه ی ایرانی است و اگر اهل رستوران های بومی رفتن نباشید می توانید از رستوران های اروپایی و غذاهای خوب این رستوران‌ها استفاده کنید؛ رستوران‌های فرانسوی، ایتالیایی، نروژی و ….

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است