هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی
هاستل‌ها در تمامی شهرها قیمتی حدود به ۶۰۰۰ پزو برای یک شب دارند که این قیمت برای اتاق‌های ویلایی و شخصی تا ۱۵۰۰۰ پزو هم بالا می‌رود. قیمت هتل‌ها هم از ۲۵۰۰۰ پزو به بالا شروع می‌شوند که مطابق انتظار از دو گزینه قبلی گران‌تر است. متأسفانه در شیلی برای کمپ زدن در اماکن عمومی ممکن است دچار مشکل شوید و حتی احتمال جریمه مالی هم برای شما وجود دارد. پس بهترین گزینه اقامت از نظر مقرون به صرفه بودن همان هاستل‌ها هستند.
غذا
خوشبختانه هزینه خورد و خوراک در شیلی برای توریست‌ها، نسبت به خیلی از کشورهای دنیا ارزان‌تر است. البته هر چه بیشتر به سمت جنوب حرکت کنید، قیمت‌ها هم بالاتر می‌روند. قیمت یک لیوان قهوه استارباکس فقط ۱۰۰۰ پزو(۴۸۰۰۰ ریال) است. قیمت یک وعده اصلی همراه با دسر و پیش غذا در یک رستوران معمولی، حدود ۵۰۰۰ پزو (۲۴۳هزار ریال) قیمت دارد. یک شام مجلل در یک رستوران ستاره‌دار می‌تواند تا ۱۷۰۰۰ پزو(۸۲۳هزار ریال)قیمت داشته باشد که نسبت به سرویس ارائه شده، هزینه مناسبی دارد.
البته با تمام این توصیفات، خرید مواد اولیه از فروشگاه‌های غذا می‌تواند هزینه‌های شما بسیار کمتر کند. تقریباً تمام مایحتاج خوراکی یک هفته را می‌توان با قیمتی حدود به ۲۵۰۰۰ پزو (یک ملیون و ۲۱۲ هزار ریال)خریداری کرد تا از مخارج اضافه جلوگیری بشود. البته همان‌طور که گفته شد، به دلیل بردن تمام کالاها از راه آبی و به وسیله کشتی‌های باری، قیمت غذا در جنوب کشور حدود به ۳۰٪ گران‌تر از شهرهای شمالی است.
حمل و نقل
حمل و نقل عمومی به خصوص در شهر سانتیاگو، بسیار به صرفه و قابل دسترسی است. برای مسیرهای بین شهری و فواصلی حدود ۳۰۰ کیلومتر، انتظار این را داشته باشید که تا ۵۴۰۰ پزو(۲۶۱هزار ریال) برای هر سفر پول پرداخت کنید. اگر سفر خود را با برنامه‌ریزی دقیق و از قبل پیش‌بینی شده ادامه می‌دهید، پیشنهاد می‌شود که بلیط‌های اتوبوس خود را زودتر پیش‌خرید کنید تا از تخفیف‌های این کار بهره‌مند شوید. البته اگر در اواخر بهار یا تابستان به شیلی نمی‌روید، انتظار گران‌تر شدن بلیط‌ها را هم داشته باشید؛ چون تعداد زیادی از اتوبوس‌ها به اجاره مراکز آمورشی و دولتی در‌می‌آیند و باعث کمیاب شدن وسیله حمل و نقل و در نتیجه گران‌تر شدن آن می‌شوند.
تفریحی
بلیط ورودی به پارک‌های مختلف و موزه‌ها قیمت متفاوتی دارند و از ۳۴۰۰ تا ۱۸۰۰۰ پزو (۱۶۵ هزار تا ۸۷۲ هزار ریال) بسته به موقعیت و امکانات آن مکان متغیر است.

پسو

راه کارهایی برای صرفه جویی در هزینه ها
از اتوبوس استفاده کنید
حمل و نقل به وسیله اتوبوس در شیلی از به صرفه‌ترین گزینه‌های سفر است. استفاده از اتوبوس‌های شب‌رو از بقیه گزینه‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است چون هم هزینه آن‌ها کمتر است و هم نیازی به اجاره یک شب اتاق هتل یا هاستل ندارید. البته به دلیل موقعیت جغرافیایی شیلی و طولانی بودن مسیرها، حتماً با سفر به این کشور، خواه یا ناخواه یک بار را سوار اتوبوس می‌شوید.
از فروشگاه لاوِگا خرید کنید
فروشگاه‌های زنجیره‌ای «لاوِگا» تقریباً هر چیزی را که مورد نیاز یک گردشگر برای آشپزی است را در خود دارد. از میوه و سبزیجات گرفته تا لوازم آشپزی، همگی با قیمتی مناسب در این فروشگاه وجود دارد.
در رستوران‌های ساحلی غذا بخورید
رستوران‌های ساحلی در شیلی بهترین و تازه‌ترین نوع ماهی را با کمترین هزینه ممکنه برای شما حاضر و سرو می‌کنند. البته هزینه غذا در رستوران‌های شیلی، آنچنان بالا نیست اما غذا خوردن در رستوران‌های ساحلی از آن هم ارزان‌تر و البته خوشمزه‌تر است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است