اماکن تاریخی کشور فیجی

اماکن تاریخی کشور فیجی
فیجی به خاطر جزایر زیبا و مردم مهمان‌نوازش مشهور است. بیش از ۳۰۰ جزیره وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. جاذبه‌های استوایی متعددی در این بهشت روی زمین، منتظر حضور شما است.

پسیفیک هاربر (Pacific Harbour)، جزیره‌ی ویتی لوو

پسیفیک هاربر جزیره ی ویتی لوو

در کمتر از ۵۰ کیلومتری سووا (Suva)، پسیفیک هابر، پایتخت ماجراجویی فیجی قرار دارد. گردشگاه‌های ساحلی و لوکس این منطقه از دهه‌ی ۱۹۷۰ کم کم شروع به کار کردند. امروزه این منطقه به مکانی محبوب برای دوستداران هیجان تبدیل شده است. از فعالیت‌های تفریحی محبوب در این منطقه می‌توان به رودگردی، زیپ لاین، جت اسکی، موج سواری و غواصی اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات آرام‌تری هستید، می‌توانید از رستوران‌ها، کافه‌ها، غرفه‌های فروش سوغات و رویدادهای فرهنگی لذت ببرید. اماکن اقامتی در این منطقه تنوع زیادی دارند؛ از هاستل‌های ارزان گرفته تا تفرجگاه‌های لوکس.

موزه‌ی فیجی، جزیره‌ی ویتی لوو

موزه ی فیجی، جزیره ی ویتی لوو

این موزه در باغ‌های ترستن (Thurston) در سووای مرکزی واقع شده است. در این موزه‌ی کوچک می‌توانید همه چیز را در مورد تاریخ و فرهنگ شگفت‌آور فیجی یاد بگیرید. موزه‌ی فیجی، به عنوان یکی از بهترین موزه‌های اقیانوس آرام جنوبی شناخته می شود و نمایشگاه‌های مختلفی از فرهنگ اقوام بومی فیجی، تاریخ استعمار بریتانیا، تاثیر جمعیت زیاد بومیان منطقه و تاریخ طبیعی فیجی دارد. در بخش نمایشگاه دریایی این موزه، قایق‌های دو تنه‌ی سنتی فیجی و قایق‌های مسطح الواری قدیمی به نمایش در آمده‌اند. از دیگر بخش‌های جالب این موزه می‌توان به تاریخچه‌ی آیین‌های آدم‌خواری، آثار سفالی پیدا شده در منطقه‌ی باستانی سیگاتوکا و آثار هنری هنرمندان معصار فیجی اشاره کرد. در باغ‌های اطراف این موزه، بعد از بازدید از نمایشگاه‌های مختلف می‌توانید استراحت کنید.

معبد سری سیوا سوبرامانیا (Sri Siva Subramaniya)، نادی

معبد سری سیوا سوبرامانیا نادی

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری نادی، این معبد زیبا و رنگارنگ است که بزرگترین معبد هندو در نیمکره‌ی جنوبی است. گردشگران زیادی برای تماشای معماری دراویدی (Dravidian) و تحسین کردن عظمت و شکوه این بنا به این منطقه سفر می‌کنند. غیر از گردشگران زائران زیادی هم از این معبد بازدید می‌کنند. هنرمندانی از هند به این منطقه سفر کرده‌اند تا معبد را نقاشی کنند و نقاشی‌های دیواری رنگارنگ آن را ترسیم کنند. هنگام بازدید از این معبد باید به قوانین مربوط به پوشش احترام بگذارید. کفش‌های خود را در بیاورید و بالاتنه‌ی خود را بپوشانید.

لووکا (Levuka)، جزیره‌ی اووالو (Ovalau)

لووکا ، جزیره ی اووالو

تنها میراث فرهنگی یونسکو در فیجی، لووکا، پایتخت جزیره‌ی اووالو است. این شهر اولین پایتخت استعماری در فیجی بوده است. اینجا همان شهری است که اروپایی‌ها در اوایل قرن نوزدهم میلادی سکنی گزیدند. بخش تاریخی شهر با ساختمان‌های قدیمی و دیدنی‌اش در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد. امروزه این شهر فقط یک مقصد گردشگری جذاب نیست بلکه دریچه‌ای به تاریخ فیجی است؛ شهری که در میان درختان انبه و نخل‌های نارگیل جا خوش کرده است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان رویال هتل را نام برد که در دهه‌ی ۱۸۶۰ افتتاح شده و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هتل، قدیمی‌ترین هتل در منطقه‌ی جنوب اقیانوس آرام است. یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر، کلیسای قلب مقدس است که قدمت آن به دهه‌ی ۱۸۶۰ برمی‌گردد.

سووا (Suva)

سووا

سووا به عنوان پایتخت فیجی، یکی از جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. این شهر در جزیره‌ی بزرگ ویتی لوو قرار دارد. مسجدها و معابد زیبا، معماری استعماری، تفریحات شبانه و رستوران‌ها از مهم‌ترین دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران است. اگر می‌خواهید زندگی اهالی فیجی را از نزدیک لمس کنید به شنبه‌بازار شهر سر بزنید. در این بازار می‌توانید سوغاتی بخرید و غذای ارزان محلی بخورید.

لوتوکا (Lautoka)

لوتوکا

این شهر را با نام شهر قند می‌شناسند. لوتوکا دومین شهر بزرگ فیجی است و بزرگترین کارخانه‌ی قند نیمکره‌ی جنوبی را در اختیار دارد. در این شهر می‌توانید از باغ گیاه‌شناسی و مساجد شهر دیدن کنید. اگر می‌خواهید پیاده‌گردی در دل طبیعت و تماشای آبشارها و جنگل‌ها را تجربه کنید، به پارک میراث ملی کورویانیتو (Koroyanitu) سر بزنید و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است