گرجستان و آمریکا ترمینال باری در ساحل دریای سیاه می سازند

باکو –  توافقنامه راه اندازی ترمینال باری جدید در بندر پوتیگرجستان واقع در ساحل دریای سیاه روز دوشنبه میان این کشور وشرکت سرمایه گذاری خارجی خصوصی آمریکا (OPIC) در تفلیس امضا شد .

 

للل

 

به گزارش پایگاه خبری ‘نیوز گئورگیا ‘ مراسم امضای این قرارداد با حضور ‘سالومه زورابیشویلی’ رییس جمهوری و ‘ماموکا باختادزه’ نخست وزیر گرجستان و نیز ‘روس ویلسون’ کفیل سفارت آمریکا در تفلیس برگزار شد .
بر اساس این گزارش با ساخت این ترمینال ظرفیت انتقال محموله های بندر پوتی تا 2میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت .
هزینه اجرای این طرح 120میلیون دلار برآورد شده است که 50 میلیون دلار آن را شرکت سرمایه گذاری خارجی خصوصی آمریکا (OPIC) تامین خواهد کرد .
نخست وزیر گرجستان امضای این توافقنامه را رویدادی مهم عنوان کرد و گفت : اجرای این طرح به توسعه ظرفیت های حمل و نقل گرجستان و تبدیل آن به مرکز اقتصادی بزرگ منطقه کمک می کند .
باختادزه افزود: با راه اندازی این ترمینال ، گرجستان به یکی از مسیرهای ترانزیتی عمده میان اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد .
وی همچنین از کمک های شرکت OPIC در راستای توسعه اقتصادی گرجستان ابراز قدردانی کرد و گفت که این شرکت امریکایی تا به حال بیش از 600 میلیون دلار برای اجرای 60 پروژه اقتصادی در گرجستان سرمایه گذاری کرده است .
گرجستان با استفاده از بنادر پوتی و باتومی در ساحل دریای سیاه و تکمیل زیر ساخت های این دو بندر در صدد افزایش سهم خود در حمل و نقل محموله ها از آسیا به اروپا است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است