اطلاعات عمومی سوئد

اطلاعات عمومی سوئد
پادشاهی سوئد، کشوری است در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی. از غرب با کشورنروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور استکهلم است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی سوئد بیشتر آشنا بشیم .
سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومتر مربع، کمابیش اندازهٔ عراق و چهارمین کشور بزرگ اروپا (ششمین کشور بزرگ اروپا با احتساب روسیه و ترکیه) از نظر مساحت می‌باشد. جمعیت سوئد بیش از ۹٫۶ میلیون نفر استکه تقریباً ۷٫۹ میلیون نفر آن را سوئدی‌ها تشکیل می‌دهند. این کشور با تعداد ۲۱ نفر در هر کیلومتر مربع تراکم جمعیت پایینی دارد و بیشتر این جمعیت نیز در جنوب سوئد مستقر هستند. همچنین بیش از ۸۵٪ مردم سوئد در ناحیه شهری زندگی می‌کنند.

سوئد پرچم

پرچم سوئد با رنگ آبی همراه با صلیب زرد اسکاندیناوی که به چهار سمت پرچم امتداد یافته پرچم رسمی کشورسوئد می باشد. اعتقاد بر این است که پرچم حال حاضر سوئد الهام گرفته شده از پرچم دانمارک با رنگ آبی و صلیب طلایی در سال 1442 است. آبی و زرد بخشی از نشان سلطنتی پادشاه ماگنوس بیگرسون است که در تاریخ 1275سلطنت می کرد. بر اساس داستان‌های اساطیری در قرن 12 میلادی پادشاه سوئد اریک مقدس در زمان جنگ با فنلاند صلیب طلایی در آسمان دید که بر زمین فرود آمد. او هم این را هدیه‌ای از خدا دانست و صلیب زرد رنگ با زمینه آبی به الهام از رنگ آسمان را نماد و پرچم خود کرد.

سوئد در شمال اروپا واقع شده ودارای آب و هوای بسیار سردی است. این کشور از نظر طبیعی، از ۴ ناحیه تشکیل  شده‌است. کوههای پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در  شمال، زمینهای مرتفع یونکوپینگ در جنوب، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، و جلگه حاصلخیز اسکانیا در  منتهی­الیه بخش جنوبی ­کشور. تابستانها کوتاه وگرم و  زمستانهای سرد و طولانی از ویژگیهای آب و هوای این کشور است. میانگین بارش سالانه از ۲۰۰ سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا ۵۰ سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر است. بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده و طبعاً، صنایع چوب و ساخت ماشین آلات مرتبط با آن، معمول و متداول است. در قسمت‌های شمالی سوئد شش ماه از سال روز و شش ماه شب است که این بخاطر نزدیک بودن به قطب شمال است. ولی در قسمت‌های جنوبی می‌توان چهار فصل را دید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است