اماکن تفریحی فیجی

اماکن تفریحی فیجی
فیجی یک مقصد گردشگری خانوادگی محسوب می‌شود و تفریحات زیادی برای کودکان دارد. رودگردی، غواصی، بازدید از مناطق باستانی، گشت و گذار در جنگل‌های بارانی، موج‌سواری، بازدید از غارهای شگفت‌انگیز و مرموزی که میراث جهانی یونسکو هستند و تماشای چهارمین صخره‌ی مرجانی بزرگ دنیا، از جاذبه‌های منحصربه‌فردی هستند که گردشگران را از سراسر دنیا به فیجی می‌کشانند.

کروز بلو لاگون (Blue Lagoon): جزایر مامانوکا (Mamanuca) و یاساوا (Yasawa)

کروز بلو لاگون

اگر می‌خواهید در سفر به فیجی چندین جزیره را ببینید، کروز بلو لاگون بهترین گزینه برای گشت و گذار در فیجی است. کروزهای ۶۸ نفری و صمیمانه‌ی بلو لاگون سه برنامه‌ی سفر مختلف را در جزایر زیبا و دیدنی مامانوکا و یاساوا ارائه می‌کنند. گردشگران می‌توانند از بین کروزهای سه، چهار یا هفت روزه انتخاب کنند. همه‌ی این کروزها در برنامه‌ی سفر انعطاف‌پذیر هستند و ممکن است با توجه به وضعیت هوا و مراسم و جشن‌های محلی تغییر کنند. هر روز حداکثر ۴ ساعت در مسیر هستید و بیشتر روز را برای گشت و گذار در جزایر وقت دارید. فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این تورها عبارت است از شنا، غواصی، پیک‌نیک در جزایر غیرمسکونی، ماهیگیری، بازدید از جاذبه‌های محلی و روستاها و…

کلود بریک (Cloudbreak)، جزیره‌ی مامانوکا

کلود بریک

این شکست موج در صدر فهرست بهترین و چالش‌برانگیزترین امواج دنیا برای علاقه‌مندان به موج‌سواری قرار دارد. کلود بریک در دو کیلومتری از گردشگاه جزیره‌ی تاوارونا قرار دارد. با توجه به عوامل مختلف ارتفاع این موج از یک تا شش متر متغیر است. این موج از طریق جت اسکی قابل دسترسی است و فقط موج‌سواران حرفه‌ای می‌توانند از موج‌سواری در این منطقه لذت ببرند. این منطقه چندین موج معروف دیگر دارد که همگی مقصدهای محبوب موج‌سواران دنیا هستند.

پارک میراث ملی بوما (Bouma)، جزیره‌ی Taveuni

پارک میراث ملی بوما

عاشقان طبیعت، دوستداران پیاده‌روی در منظره‌های طبیعی و علاقه‌مندان به تماشای پرندگان در این پارک ملی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا لذت می‌برند. این پارک در سال ۱۹۹۰ ساخته شده و شامل ۱۵۰ کیلومترمربع جنگل بارانی است. در این جنگل‌ها، گیاهان کم‌یاب استوایی و تنوع بی‌نظیری از پرندگان را خواهید دید. ۴ روستا در این پارک وجود دارد که هر کدام مدیریت بخشی از پارک را برعهده دارند. در این پارک بی‌نظیر می‌توانید از تفریحاتی چون شنا، تماشای آبشارها، غواصی، بازدید از مناطق باستانی و قایق‌سواری لذت ببرید. در استخرهای طبیعی تشکیل شده در ارتفاعات آتشفشانی، هنگام شنا، زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا را خواهید دید. در این پارک یک دریاچه هم وجود دارد. در جزایر بارانی این پارک گلی کمیاب به نام اشک دخترک (Tagimaucia) می روید که بومی همین منطقه است. قله‌ی ۱۱۹۵ متری De Voeux، چشم‌اندازهای نفس‌گیری از جزیره و اطراف آن را به نمایش می‌گذارد.

تالاب Beqa، جزیره‌ی ویتی لوو

جزیره ی ویتی لوو

در حدود ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرقی نادی (Nadi) این تالاب میزبان دوستداران غواصی و علاقه‌مندان به ماجراجویی است. بیشتر کسانی که این تالاب را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، مشتاق غواصی با کوسه ماهی‌ها هستند. در این منطقه، مربیان مجرب غواصی با در نظر گرفتن تمام نکات ایمنی و امنیتی، غواصان را در تجربه‌ی بی‌نظیر دنیای زیر آب همراهی می‌کنند. غواصان می‌توانند موجودات مختلف دریایی را در زیستگاه طبیعی‌شان از نزدیک تماشا کنند. اگر به دنبال تجربه‌ای آرام‌تر هستید، در این منطقه بیش از ۱۰۰ مرکز غواصی وجود دارد. می‌توانید ماهیان رنگارنگ زیر دریا و مرجان‌های زیبا را تماشا کنید و لذت ببرید. در جزیره‌ای به همین نام می‌توانید سنت‌های بومی قبایل محلی را ببینید و در جشن‌های سنتی آنها شرکت کنید.

رود ناووا (Navua)، جزیره‌ی ویتی لوو

رود ناووا

این رود، ۶۵ کیلومتر از جزیره‌ی ویتی لوو تا سواحل شرقی ادامه دارد و از کنار جنگل‌های شگفت‌انگیز بارانی، آبشارها و دره‌های زیبا می‌گذرد. در این رود می‌توانید قایق‌سواری و رودگردی را تجربه کنید. علاوه بر منظره‌های زیبا، حیات وحش این منطقه هم بسیار دیدنی است و پرندگان رنگارنگ و گونه‌های مختلف جانوری را در سفر خود خواهید دید. علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیز در دل طبیعت، در این منطقه می‌توانید تجربیات فرهنگی را هم به سفر خود اضافه کنید. گشت و گذار در دهکده‌های محلی و شرکت در آیین‌های سنتی آنها تجربه‌ای متفاوت در سفر به فیجی خواهد بود. در این منطقه با وجود این تفریحات هیجان‌انگیز، طبیعت استوایی و فرهنگ بومی، فیجی واقعی را از نزدیک تجربه خواهید کرد.

باغ اسلیپینگ جاینت (Sleeping Giant) و چشمه‌های آب گرم سابتو (Sabeto)، جزیره‌ی ویتی لوو

باغ اسلیپینگ جاینت

باغ‌های اسلیپینگ جاینت در دامنه‌های سرسبز قله‌ای به همین نام قرار دارند و کمتر از ۳۰ دقیقه با ماشین تا نادی فاصله دارند. این باغ‌ها یک مقصد گردشگری عالی برای سفر یک روزه هستند به خصوص اگر به طبیعت علاقه داشته باشید. در این باغ‌های زیبا بیش از ۲ هزار گونه از ارکیده و نیلوفر آبی وجود دارد. برای گشت و گذار در این باغ مسیرهای زیبایی وجود دارد و می‌توانید با عبور از این مسیرها محیط آرام و زیبای این باغ را تجربه کنید. تورهای رایگان برای آشنایی با تاریخچه‌ی این باغ‌ها برگزار می‌شود.
بعد از اینکه از این باغ‌های زیبا دیدن کردید، سری به چشمه‌های آب گرم سابتو و استخر گل بزنید و از خواص چشمه‌های معدنی و حمام کردن در گل‌های درمانی استفاده کنید.

آب‌ سنگ مرجانی Great Astrolabe Reef، جزیره‌ی کاداوو (Kadavu)

آب سنگ مرجانی

کاداوو، چهارمین جزیره‌ی بزرگ فیجی است. چهارمین مجموعه صخره‌های مرجانی دنیا این جزیره را در بر گرفته‌اند. غواصان زیادی از سراسر دنیا برای لذت بردن از محیط طبیعی زیبا و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب به این منطقه سفر می‌کنند. تونل‌ها، غارها، ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های سخت و نرم تنها گوشه‌ای از شگفتی‌های زیر آب در این آب سنگ‌های مرجانی هستند.
بیشتر مراکز غواصی این منطقه به راحتی از طریق قایق از سواحل جنوبی کاداوو قابل دسترسی هستند. جریان‌های آب ملایم‌اند و قدرت دید بین ۱۰ تا ۴۰ متر است. با سطوح مختلف مهارت در غواصی می‌توانید جایی را برای این تجربه‌ی هیجان انگیز در این منطقه پیدا کنید. علاقه‌مندان به ماهیگیری می‌توانند در برخی از محدوده‌های مشخص شده، ماهیگیری کنند چون این منطقه به داشتن انواع گونه‌های نول ماهی مشهور است.

غارهای ساوایی لائو (Sawa-i-Lau)، جزیره‌ی یاساوا

غارهای ساوایی لائو

در شمال جزیره‌ی یاسا، غارهای شگفت‌انگیز و مرموز ساوایی لائو پس از هزاران سال بر اثر وزش باد و امواج دریا و فرسایش تشکیل شده‌اند. اولین غار سنگ آهکی به راحتی قابل دسترسی است و گردشگران می‌توانند در آب‌های کریستالی و خنک استخر ایجاد شده در غار شنا کنند و شگفتی این فرم‌های صخره‌ای را ستایش کنند. برای دسترسی به غارهای داخلی، باید از یک تونل زیر آب عبور کنید. اهالی این منطقه معتقدند که این غار، قلب یاساوا و آرامگاه یکی از خدایان باستانی فیجی است. فراموش نکنید که غار دوم در صورتی قابل دسترسی خواهد بود که جزر و مد اجازه بدهد. برای بازدید از این غارها بهتر است که حتما از راهنمای تور کمک بگیرید.

پارک ملی تپه‌های شنی سیگاتوکا (Sigatoka)، جزیره‌ی ویتی لوو

پارک ملی تپه های شنی سیگاتوکا

در ۶۰ کیلومتری جنوب نادی، پارک ملی تپه‌های شنی سیگاتوکا قرار گرفته است. این پارک، اولین پارک ملی این کشور است و به منظور حفاظت از اکوسیستم حساس شن‌های ساحلی در نزدیکی دهانه‌ی رود سیگاتوکا، پایه‌گذاری شده است. این تپه‌های شنی ارتفاعی از ۲۰ تا ۶۰ متر دارند و از بالاترین قله، چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارند. تورهای مختلفی چه با راهنما چه بدون راهنمای برای بازدید از این منطقه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از جذاب‌ترین بخش‌های این تورها تماشای مناطق باستانی و آثار تاریخی و صنایع دستی اقوام باستانی است که شامل سفال‌هایی با ۲ هزار سال قدمت است. یکی از بزرگترین بناهای آرامگاهی در اقیانوس آرام و ابزارهای فلزی به جامانده از اقوام باستانی این منطقه از دیگر دیدنی‌های این پارک هستند. یکی از فعالیت‌های تفریحی محبوب در این منطقه، تماشای پرندگان است. یک مرکز توریستی در پارک وجود دارد که اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه و اکولوژی پارک به گردشگران می‌دهد.

کولا اکو پارک (Kula Eco Park)، جزیره‌ی ویتی لوو

کولا اکو پارک

در ذخیره‌گاه طبیعی کولا اکو پارک در سیگاتوکا می‌توانید ایگوانای تاجدار فیجی را از نزدیک ببینید. علاوه بر این، پرنده‌های بومی فیجی در این مجموعه به زیبایی به نمایش درآمده‌اند. در این مجموعه به گونه‌های در معرض خطر انقراض و روش‌های حفاظت از آنها آشنا می‌شوید. گذرگاه‌های چوبی در سراسر این منطقه‌ی جنگلی وجود دارند و از طریق آنها می توانید به بخش‌های مختلف پارک سر بزنید. گیاهان استوایی، مارمولک‌ها، مارها و پرنده‌های بومی از گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی هستند که در این ذخیره‌گاه طبیعی خواهید دید. نمایشگاه‌های دریایی هم در این مجموعه وجود دارد که شامل ماهی‌های گرمسیری، مرجان‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌های دریایی است. اگر به حیات وحش علاقه دارید و با خانواده سفر کرده‌اید، مطمئنا هم خودتان و هم بچه‌ها از تماشای این جاذبه‌ی گردشگری دیدنی، لذت خواهید برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است