شهر وروتسواف در لهستان

از بین تمام شهرهایی که در لهستان می شناسیم ، شهر وروتسواف ( Wroclaw ) یکی از تماشایی ترین هاست. تاریخ این شهر است که بیشتر بازدیدکنندگان را به سوی خود می کشاند.وروتسواف بزرگترین شهر در غرب لهستان است که در کنار رودخانه اودر واقع شده است ، این شهر همچنین چهارمین شهر بزرگ در لهستان نیز می باشد. وروتسواف محبوب ترین شهر بین دانشجویان در اروپا است و همین موجب شده تا در بین جوانترین شهرهای این کشور نیز جای بگیرد. در سال 2015 ، این شهر در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شد.

 

 

وروتسواف 11

 

 

چگونه برویم؟

برای سفر به لهستان نیاز به ویزای شنگن دارید‌. برای این منظور ابتدا باید وقت مصاحبه از سفارت بگیرید و سپس همراه مدارک در روز تعیین شده در محل سفارت حضور پیدا کنید. برای درخواست ویزای گردشگری لهستان باید اصل گذرنامه، یک قطعه عکس، مدارک شناسایی، برگه رزرو هتل و بلیت هواپیما، گواهی اشتغال و مدارک تمکن مالی را همراه خود داشته باشید. برای رسیدن به این شهر می‌توانید از خطوط هوایی قطر، ترکیش و لوفت‌هانزا استفاده کنید.

وروتسواف 5

تقویم سفر

وروتسواف دارای آب و هوای معتدلی نسبت به شهرهای اطراف خود است.گرچه زمستان‌های این شهر سرد است، اما غیر قابل تحمل نیست. ژانویه که سردترین ماه سال در این شهر است درجه حرارت هوا بسیار افت می‌کند و از تعداد گردشگران هم کاسته می‌شود. تابستان در وروتسواف دیدنی است، گرچه ماه جولای مرطوب‌ترین زمان سال است و این رطوبت می‌تواند برای سفرتان مخاطراتی ایجاد کند. تابستان بدون در نظر گرفتن باران‌های فصلی به دلیل جشنواره‌های متعدد و رویدادهای فرهنگی زمان محبوبی برای بازدید از شهر است. با این وجود بهترین موقع سال برای بهره مند شدن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر، پاییز و بهار است.
وروتسواف 10

بهترین مکان اقامت

پیدا کردن مکان اقامت در وروتسواف کار چندان دشواری نیست. کافی است بدانید در کدام منطقه شهر می‌خواهید ساکن باشید و چه بودجه‌ای همراه دارید. از آنجا که وروتسواف یک شهر دانشجویی است به آسانی می‌توانید سراغ خوابگاه‌های ارزان قیمت بروید و در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. با این وجود هتل‌های لوکس هم در شهر کم نیستند.
وروتسواف 8

جاذبه های شهر وروتسواف

  • نقاشی پانورامای جنگ راکلاویکا
  • میدان مارکت
  • بنای یادبود رهگذر ناشناس
  • بخش قدیمی شهر
  • کلیسای جامع سنت جان
  • فواره مولتی مدیا
  • سالن سنتنیال
  • مجسمه های کوتوله های افسانه ای
  • باغ Ossolineum

 

 

وروتسواف 7

 

سوپ های لذیذ

غذاهای لهستانی، غنی، خوش طعم و بسیار متنوع  هستند . در غذاهای وروتسواف که مخلوطی از غذاهای شرق و مرکز اروپاست گوشت حرف اول را می‌زند. البته سبزیجات هم در بشقاب غذای این شهر نقش مهمی دارد؛ کلم، سیب‌زمینی و هویج در اکثر غذاها وجود دارند. عطر و طعم برخی از غذاهای این شهر به واسطه سبزیجات تازه مانند خیار و کلم ترش در تمام دنیا معروف است. اگر به غذاهای وروتسواف اشاره کنیم و آب میوه‌های آن نگوییم حق مطلب را درست ادا نکرده‌ایم. میوه‌های جنگلی خوشمزه‌ای که توسط آشپزهای کافه‌های این شهر ترکیب می‌شوند شما را به دنیای جدیدی از مزه‌ها می‌برند. در وروتسواف مردم به غذاها و نحوه پخت آن اهمیت بسیاری می‌دهند.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است