اقامت در اسلواکی

اقامت در اسلواکی
در حال حاضر کشور اسلواکی بهترین و سریعترین راه اخذ اقامت اروپا را برای متقاضیان بوجود آورده است کشور اسلواکی در اتحادبه اروپا قرار دارد و جز کشورهای شنگن می باشد این کشور در اروپای مرکزی قراردرد که پایتخت آن براتیسلاوا میباشد. براتیسلاوا با وین پایتخت اتریش کمتر از یکساعت با ماشین فاصله دارد و با پراگ پایتخت کشور چک حدودا چهار ساعت فاصله دارد نزدیکی کشور اسلواکی با سایر کشورهای اروپایی و مرکزیت آن در اروپا شرایط خوبی را برای کسانی که میخواهند در این کشور ثبت شرکت کرده و کاری راه اندازی کنند بسیار مناسب میباشد کشور اسلواکی بر طبق آمار ارائه شده از طرف بانک جهانی بیستمین کشور دنیا از لحاظ تجارت و کسب و کار میباشد متقاضیان با ثبت شرکت در کشور اسلواکی براحتی میتوانند که کارت اقامت این کشور را دریافت نمایند و بعد از مدت پنج سال از تمدیدی این کارت امکان اخذ اقامت دائم این کشور و در یافت پاسپورت این کشور را بدست می آورند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت در اسلواکی آشنا  بشیم .

انواع ویزاهایی که یک فرد خارجی بسته به اهداف خود و طول مدت اقامت در اسلواکی نیاز دارد بر 4 نوع می باشد:

  • ویزای شنگن نوع A  ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • شنگن ویزای نوع B   ویزای ترانزیت
  • ویزای شنگن نوع C ویزای ورود
  • ویزای نوع D ویزای بلند مدت

ویزای اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی از طریق ویزای سرمایه گذاری
سرمایه گذار خارجی که قصد ورود به اسلواکی را دارد می تواند از طریق راه اندازی یک کسب و کار جدید یا سرمایه گذاری در این کشور اقدام کند. برای به دست آوردن مجوز، سرمایه گذار بایستی به سفارت اسلواکی در کشور خود درخواست را ارسال کند.
درخواست باید توضیح دقیقی از اهداف مربوط به کسب و کار یا سرمایه گذاری در طول اقامت مانند مجوز عملیات و یا طرح کسب و کار، اثبات این که سرمایه گذار سابقه کیفری ندارد، و اثبات این که سرمایه گذار دارای منابع مالی کافی برای حمایت خود در طول دوره اقامت خود در این کشور را دارا می باشد را ارائه کند. علاوه بر این، این درخواست همچنین باید شامل اظهارات حساب بانکی سرمایه گذار و اطلاعات کسب و کار وی باشد، اثبات این که سرمایه گذار تسهیلات لازم برای حداقل شش ماه را دارد و شواهدی وجود دارد که سرمایه گذار بیمه درمانی اسلواکی را دریافت کرده است.
مجوز موقت تجاری برای تا سه سال معتبر است و ممکن است برای یک دوره اضافی  تا سه سال نیز افزایش یابد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج
برای اثبات تابعیت اسلواکی همسر شهروند اسلواکی نیاز است (کارت شناسایی و یا کارت کنسولی یا گواهی ملیت اسلواکی صادر شده ارائه گردد)
با توجه به قانون حقوق خصوصی و رویه بین المللی ازدواج بایستی توسط قانون آن کشور ثبت گردد. بنابراین به خوبی در مورد شرایط پرس و جو کنید و شرایط و اسناد ضروری مورد نیاز را فراهم کنید.
ازدواج بین یک شهروند اسلواکی و یک شهروند خارجی تنها در صورتی معتبر است که هیچ موانع قانونی در مورد این ازدواج در جمهوری اسلواکی وجود نداشته باشد (به عنوان مثال شرط سن، مسائل تک همسری و غیره).
برای تایید ظرفیت های قانونی شهروندان اسلواکی برای ورود به اتحادیه اروپا ازدواج آنها بایستی توسط اداره ثبت قانونی اسلواکی صادر شود. یک تبعه خارجی باید صلاحیت ازدواج با توجه به قانون دولت اسلواکی را داشته باشد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار و تخصص و ویزای کار
اجازه کار برای مدت حداکثر 2 سال اعطا می شود. برای کارهای فصلی حداکثر 6 ماه ثبت ویزای کار به طول می انجامد.
اجازه کار قابل انتقال به غیر نیست. این به این معنی است فرد تنها می تواند برای یک کار با یک کارفرمای خاص با توجه به نوع کار و محل کار اجازه کار را دریافت کند. اگر شما می خواهید کارفرمایان خود را تغییر دهید، شما باید یک نردرخواست جدید ارسال کنید.
اجازه کار توسط دفتر کار، امور اجتماعی و خانواده، با صلاحیت محل کار آینده صادر میگردد. مهلت قانونی برای در نظر گرفتن درخواست استخدام 30 روز است.
شما بایستی ابتدا یک کار مناسب برای خود پیدا کنید به این منظور لازم است درخواست کار خود را به کارفرمای مربوطه ارسال کنید.
یک درخواست اجازه کار همیشه بایستی همراه با شواهد سطح تحصیلات و دوره های لازم همراه باشد. اگر چه برای اخذ پذیرش کار به یک گواهی پزشکی نیز نیاز است که نشان دهد شخص توانایی لازم برای انجام کار مورد نظر را دارد. برای ارسال درخواست اقامت شخص بایستی کارفرما درخواست را به ادارات مربوطه ارسال کند.
اگر کارفرما از یک شخص خارجی برای کار خود استفاده میکند قبل از انقضای مجوز کار و اقامت وی بایستی درخواست تمدید را به یک مرجع قانونی صالح ارسال کند.
اجازه کار در برخی موارد ممکن است تمدید شود و حتی بارها و بارها این تمدید صورت گیرد. اما همیشه حداکثر برای مدت 2 سال این اجازه اعتبار دارد. درخواست برای تمدید مجوز اشتغال باید بعد از 30 روز قبل از انقضای ب. درخواست برای تمدید اجازه کار بیانیه کارفرما که آن را ادامه خواهد به استخدام خارجی است. شرایط برای تجدید مجوز کار این است که کارمند با یک کارفرما کار خواهد کرد.
اگر یک خارجی مایل به تعامل با کارفرمای دیگری، او / او باید یک برنامه جدید برای مجوز کار را ارسال کنید.

تولد فرزند در اسلواکی
اگر یک خارجی در اسلواکی متولد شود و یا در یک ایالت دیگر از منطقه اقتصادی اروپا متولد شود، اما پدر و مادر وی اجازه اقامت در اسلواکی را دارا باشند، این پدر و مادر می توانند برای اجازه اقامت کودک ظرف مدت 90 روز پس از تولد کودک اقدام کنند.
پدر و مادر بایستی این اسناد را برای کودک به درخواست الصاق کنند:

  • پاسپورت کودک یا پاسپورت خود که در آن نام کودک ثبت شده است،
  • گواهی تولد کودک
  • عکس از کودکان
  • اثبات بیمه بهداشت و درمان و اثبات امنیت مالی کودک
  • اثبات محل اقامت تضمین شده برای کودک

مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل
از طریق ویزای تحصیل اسلواکی و اجازه اقامت برای بنگلادش، هند، پاکستان، مالزی، چینی، کره ای و دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل در این کشور بپردازند.
دانشجویان بین المللی از دیگر کشورها که مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی هستند می توانند با دریافت ویزای دانشجویی وارد این کشور شوند. ویزای تحصیلی صادر شده برای هدف تحصیل در اسلواکی است و از نوع ویزای مدل D می باشد و برای دانشجویان درکل دوره تحصیلی می باشد و نوعی ویزای بلند مدت محسوب میگردد.
ویزای بلند مدت نوع D ویزای دانشجویی
ویزای بلند مدت نوع D  نوعی ویزای دانشجویی می باشد،  علاوه بر آن ویزای محل اقامت و یا کسب و کار نیز می باشد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند باید برای این نوع ویزا قبل از ورود به کشور اسلواکی اقدام کنند. این ویزا اجازه می دهد تا دانشجویان بین المللی در اسلواکی برای یک دوره 90 روز در طول مدت 6 ماه بمانند. اگر طول مدت اقامت شما 90 روز باشد، برای اجازه اقامت بایستی این اجازه  اقامت اعمال گردد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است