امکانات رفاهی در غنا

امکانات رفاهی در غنا

در این مقاله به کارهایی که می توانیم با لذت تمام در کشور غنا انجام دهیم و سفر بی نظیری را برای خود و خانواده بسازیم را بررسی می کنیم.

موج‌سواری در غنا را از دست ندهید

 

موج سواری در غنا

 

آموزش موج‌سواری یا اسکیت روی آب، در ۱۰ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. تفریح و ورزشی که تقریبا بواسطه‌ی یکی از پیشگامان و متولیان آن «برت دیویس» (Brett Davies)، قهرمان سابق «ریپ کارل» (Rip Curl)، این چنین محبوب شده و شهرت یافته است. برت دیویس در واقع از ساحل غربی انگلستان وارد این حرفه و ورزش هیجان‌انگیز شد و موج‌سواری بر امواج خروشان آفریقا را از ساحل عاج شروع کرد. از آن زمان تا کنون موفق به اجرای سبک خود در این تفریح و سرگرمی فوق‌العاده در کشور غنا شده است.

وی ابتدا در «بووزا» (Busua) شروع به تدریس کرد و پس از آن به «Kokrobite» که شهری در امتداد ساحل اقیانوس اطلس و در ۳۰ کیلومتری غربی آگرا پایتخت کشور غنا است، آمد و تا امروز نیز در این منطقه، مستقر و مشغول به فعالیت‌هایی در تدریس و آموزش موج‌سواری است. جالب است بدانید که کودکان و بچه‌های محلی غنا، علاقه‌ی شدیدی به موج‌سواری دارند و این ورزش جزئی از وجود آن‌ها شده است. همین امر سبب شد تا برت دیویس، مدرسه‌ی موج‌سواری آقای برایت را در این سرزمین تاسیس کند. وی در هر هفت روز هفته مشغول آموزش به دانش‌آموزان و نیز برپایی اردوگاه‌ها و کمپ‌های مختلف موج‌سواری در سواحل کشور غنا است.

 

در منطقه جیمز تاون (Jamestown)، پیاده‌روی کنید

 

جیمز تاون غنا

 

این انجمن ساحلی ماهیگیران در چند سال اخیر به یکی از قطب‌های فرهنگی به واسطه‌ی ظهور جشنواره‌های هنری خیابان چالو وُته (Chale Wote)، «Accra Dot Alt» و جشنواره‌های هنری خیابانی فراوان که با ساختمان‌های کهن و قدیمی مستعمراتی ادغام شده است، یک محله‌ی پر جنب و جوش و منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است. رفتن به فانوس دریایی، بالا و پایین رفتن در خیابان، تماشای دژ «Ussher»، توقف برای صرف ناهار در کافه‌ جیمز تاون (Jamestown Café) یا نوشیدن یک نوشیدنی گوارا در «Osikan»، در حالی که بالای صخره‌ها نشسته‌اید و با یک منظره‌ی فوق‌العاده از تمام دیدنی‌های منطقه گرفته تا قلعه‌ «Osu» را مشاهده می‌کنید، قطعا یکی از زیباترین و به یادماندنی‌ترین کارهایی است که می‌توان در غنا انجام داد.

 

به تماشای قلعه‌ ساحلی کیپ (Cape Coast Castle) بروید

 

دیدنیهای غنا

 

یکی از جاذبه‌های زیبا و البته تاریخی در کشور غنا، ساختمانی است بسیار زیبا و فریبنده به نام قلعه‌ی ساحلی کیپ که در کنار اقیانوس، در منطقه‌ی غربی احداث شده است. در اصل این دژ زیبا به همت اهالی سوئد، آن هم برای معامله و داد و ستد چوب و طلا بنا شده است که به یک قلعه‌ی تجاری برده، در آب‌های آن طرف اقیانوس تبدیل شد. در مهم‌ترین بخش از تاریخ غنا، می‌توان سیاه‌چال‌ها، زندان‌ها و محبس‌های محصور به همراه اتاق‌هایی وحشت‌ناک را مشاهده کرد که بسیاری از گردشگران هنگام مشاهده‌ی آن‌ها دچار ضعف و حالت تهوع می‌شوند. اما آنچه که بیش از هر چیزی کاملا ملموس است، آخرین نگاه ارواح مردگانی است که به صورتی تاسف‌بار جان در قلعه داده و روحشان از آن ساختمان جدا شده است. نگاهی که در سراسر دریا می‌توان سنگینی آن را به وضوح احساس کرد.

 

 از پارک ملی کاکوم (Kakum National Park)، دیدن کنید

 

پارک ملی کاکوم 1

 

در مناطق مرکزی غنا، ذخایر جنگل‌های بارانی استوایی و گرمسیری جالب و وسیعی با مساحت ۳۷۵ کیلومتر مربع به چشم می‌خورد که زیستگاه گیاهان سرسبز و جانداران باشکوه و خارق‌العاده است. اما آنچه که این منطقه را نسبت به دیگر نواحی متمایز می‌سازد، وجود راهرو یا پلی طولانی در این جنگل است که تنها یک نمونه‌ی دیگر از این پل طویل، در سرتاسر آفریقا یافت می‌شود.

اندازه‌ی این پل نزدیک به ۳۵۰ متر است و با عبور از آن می‌توان مناطق مختلفی از این جنگل‌های ملی غنا را مشاهده کرد. جالب است بدانید که در این ذخیره‌ی ارزشمند طبیعی، گونه‌های متعددی از میمون‌ها، شاخ‌درازان یا همان بزگوزن‌های در معرض خطر انقراض و نیز بسیاری از پرندگان نادر و در حال نابودی که به مرغ شاخدار سینه‌ سفید شهرت دارند نیز زندگی می‌کنند.

 

از محله osu دیدن کنید

 

جاذبه ای غنا

 

یکی از کارهایی که انجام دادن آن در هنگام حضور در کشور غنا، بسیار جالب و هیجان‌انگیز است، رفتن به محله‌ی osu در آگرا است. محله‌ای بسیار پرجنب و جوش، با تعداد بسیاری از دکه‌های فروش غذاها و خوراکی‌های لذیذ خیابانی، رستوران‌ها و جشنواره‌های موسیقی خیابانی است که گردشگران به محض ورود شور و هیجان را در آن، احساس خواهند کرد. یکی از اتفاق‌هایی که معمولا در شب‌های این منطقه از غنا رخ می‌دهد، برگزاری جشنواره‌های موسیقی توسط مردم بومی است که جمعیت زیادی را نیز به سمت خود می‌کشاند. گوش دادن به موسیقی محلی، میل کردن کوکتل‌های خوشمزه محلی با چاشنی‌های تند و گرم محلی که از نارگیل، زنجبیل و گل خطمی تهیه شده است، لحظاتی دلنشین و فراموش‌نشدنی را به ارمغان خواهد آورد.

 

از خرید پارچه، غافل نشوید

 

پارچه غنا

 

یکی از کالاهایی که غنا را در سراسر قاره‌ی آفریقا و جهان شهره ساخته است، پارچه‌های این کشور است که همانند نماد و سمبلی بومی برای مردم این سرزمین، به شمار می‌رود. خیابان‌های غنا، با رنگ‌های روشن، گرم و نشاط‌ آور پارچه‌های مختلف، پر از شور و هیجان است و می‌توان در جای جای آن، پارچه‌ فروشی‌های متعددی را یافت که در حال ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات خود به مشتریان و گردشگران هستند.

جالب آنکه در اکثر موارد، خیاطی نیز در آن محل وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی مناسب، لباسی زیبا را برای خریدار پارچه، می‌دوزد. یکی از مشهورترین پارچه‌های تولید شده در غنا، «کنته» (kente: نوعی پارچه از ابریشم و پنبه که از نوارهای بافته شده تهیه می‌شود و یک پارچه‌ی بومی متعلق به قوم اکان در جنوب غنا است)، است که در ابتدا به رنگ نارنجی تولید می‌شد. اما امروزه در بسیاری از رنگ‌ها و همچنین از جنس کتان نیز تهیه و عرضه می‌شود.

پارچه‌ی شمال گونجه (Gonja) نیز یکی دیگر از محصولات عرضه شده در کشور غنا است که با تفاوتی در طرح اولیه و این بار دارای لایه و با خطوط راه‌راه تولید شده است. چیزی کاملا متفاوت و بدون شباهت به الگو و مدل «کریستال کینت» از کنته که معمولا در گذشته به این صورت تولید می‌شد. موم هلندی بیش از یک صد سال قدمت دارد و در «Vlisco» با طرح‌های عجیب و غریب و البته جسورانه یافت می‌شود. پارچه‌ی «پان آفریقایی» (Pan)، نوعی دیگر از محصولات غنا و متعلق به غرب آفریقا است که می‌توان آن‌ را در «وودین» (Woodin) و در طیف‌های گسترده‌ای از سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف یافت که توسط فروشندگان خیابانی به فروش می‌رسد.

 

به تماشای پارک ملی مول (Mole)، بروید

 

پارک ملی مول

 

بخش شمال کشور غنا، نسبت به دیگر قسمت‌های این کشور آفریقایی، کم‌تر مورد توجه گردشگران واقع شده است. اما در این منطقه از غنا نیز می‌توان جاذبه‌ی توریستی جالب و دوست‌داشتنی را مشاهده کرد که نظر مسافران و گردشگران را جلب خواهد کرد. «پارک ملی مول»، یکی از این دیدنی‌ها است که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی درنظر گرفته شود. درواقع این پارک ملی، بزرگ‌ترین پارکحیات وحش در این کشور است که زیستگاه حیواناتی همچون بوفالو، فیل‌ها و کرگدن‌ها است. همچنین در این منطقه از غنا، گونه‌های نادرو کمیابی از حیوانات وحشی و درنده مانند یوزپلنگ وحشی ، زندگی می‌کنند.

 

تجربه بودن در اسکای بار (Skybar)، را از دست ندهید

 

اسکای بار غنا

 

نشستن برفراز برج و آسمان‌خراش مسکونی آکرا که به «اسکای بار»، مشهور است، موقعیتی جالب و تماشایی را فراهم می‌سازد. با حضور در این برج، می‌توان چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از تمامی شهر را مشاهده کرد. همچنین این مکان با طراحی بسیار شیک و مدرن، محلی ویژه و خاص برای امتحان کردن انواع نوشیدنی‌های بومی، شام‌ لذت‌بخش و گوش دادن به موسیقی زنده است. تمامی امکانات این مجموعه، در سطح استاندارد و با کیفیتی بالا و عالی ارائه می‌شود.

 

به تماشای آبشار Wli و کوه Afadjato بروید

 

آبشار ولی غنا

 

کشور غنا از مناطق شرقی خود با کشور «توگو» (Togo: جمهوری توگو یکی از کوچک‌ترین کشورهای واقع در غرب آفریقا)، هم مرز است. این منطقه از غنا دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و مطبوع نسبت به دیگر نقاط کشور است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب و دلچسب برای طبیعت‌گردی و بهره‌مندی از هوایی تازه و مفرح، درنظر گرفته شود. با حضور در منطقه‌ی «Hohoe» می‌توان به آبشار بسیار زیبای  «Wli» که در بین جنگل‌های استوایی قرار دارد، دسترسی یافت.این آبشار و مناطق پیرامون آن، چشم‌اندازی خیره‌کننده و فوق‌العاده را در محیطی کاملا آرام و عاری از هرگونه سر و صدای شهری، ایجاد کرده است. در کنار این آبشار خارق‌العاده، کوه زیبای «Afadjat»، نیز با راه دسترسی آسان و زیبا، به یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شرق غنا تبدیل شده است. همچنین این منطقه از غنا، همچون حیات وحشی امن برای حیوانات و موجودات مختلف است. پروانه‌های رنگارنگ، پرندگان گوناگون و میمون‌ها از جمله موجوداتی هستند که در این ناحیه از غنا، زندگی می‌کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است