نکات ایمنی برای سفر به کشور عمان

نکات ایمنی سفر به عمان

نکات ایمنی سفر به عمان

زندگی کردن سالیان دراز در یک کشور باعث میشود که به آب و هوای آن عادت کرده و بدن به ویروس ها و باکتریهای آن منطقه ایمن شود، ولی زمانی که به یک محیط دیگر سفر میکنیم ممکن است مشکلاتی برای مان پیش بیاید یا حتی مریض شویم زیرا بدنمان با آن کشور جدید تطابق ندارد، با انجام دادن بعضی کارها و مراقب های بهداشتی می توانیم از بروز بیشتر این بیماری ها جلوگیری کنیم. در این مطلب در مورد نکات بهداشتی که باید در سفر به کشور زیبای عمان رعایت کنیم را بررسی می نماییم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با نکات ایمنی برای سفر به کشور عمان آشنا بشیم .

با توجه به گرمسیری بودن عمان، آب و هوای این کشور حتی در زمستان هم آفتابی می‌ماند. هوای آن در زمستان از 17 تا 27 درجه متغیر است و تابستان‌های آن به 30 یا 40 درجه نیز می‎‌رسد. البته هوا در اطراف کوهستان‌ها کمی خنک‌تر می‌شود. شما باید ابتدا تصمیم بگیرید که به کدام شهر می‌خواهید بروید و با توجه با آن، مناسب‌ترین لباس را برای سفر انتخاب کنید. برای مثال، آب و هوای شهر مسقط، حتی در بعضی از شب‌ها هم شرجی و گرم است. در حالی که شهر «صلاله» اینطور نیست و حتی فصل بارندگی‌های شدید را نیز دارد. بنابراین، حواستان به شهر و فصلی که در آن سفر می‌کنید باشد؛ اما در مجموع، ترجیحاً لباس‌های رنگ روشن و خنک بردارید تا تحمل گرما برایتان آسان‌تر شود.

نکات ایمنی سفر به عمان

نکات سلامتی  در عمان

عمان بسیار گرم است خصوصا در تابستان حتما به مقدار زیاد آب بخورید و همینطور مایعات بخاطر داشته باشید که این گرما می تواند برای سلامتی شما مضر باشد .
تا بحال گزارش هایی موجود است که انسانهایی که نشان صلیب داشته اند در اتومبیل خود و یا در بیابان کشته شده اند و یا توانسته اند فرار کنند.
به هنگام حرکت در جاده ها و بیابان تمام امکانات لازم را باخود ببرید تا در صورت مشکل بتوانید راه فرار پیدا کنید.

حتما به تنهایی رانندگی نکنید و حتما برای رفتن در جاده با چند اتومبیل از دوستان خود همراه هم حرکت کنید و دوستان دیگری را هم سعی کنید اطلاع دهید تا اگر در زمان مقرر نتوانستید باز گردید آنها برای یافتن شما اقدام کنند
حداقل این وسایل را همراه خود ببرید: بیل ، طناب ، دو یا سه لاستیک اضافه و همه لوازم کمکی وابسته از جمله جعبه ابزار ،آب به اندازه 25 لیتر و یا بیشتر برای خوردنتان ،بنزین به اندازه زیرا هیچ پمپ بنزین در هیچ کجای میان راه وجود ندارد.

اگر دارید یا می توانید تلفن ماهواره ایی زیرا تلفن همراه در مناطق بسیار محدودی آنتن می دهد و اتومبیل خود را چک کنید برای سرمایه گذاری در همچین سفری

نکات ایمنی در عمان

رانندگی در عمان بسیار خطر ناک است و باید توجه کنید که حوادث رانندگی غیر منتظره است
عمان دومین رتبه را در تصادف های منجر به مرگ در تمام جهان دارد.
رانندگی خصوصا در شب بسیار خطرناک است و حتی اگر چراغ های جلوی شما هم روشن باشد قماری است که بسیاری در آن شکست خورده اند رانندگان بسیار با سرعت حرکت می کنند.
هر لحظه احتمال دارد شتری وارد جاده شود و وقتی نزدیک اتومبیل باشد باعث تصادف می شود و حتی ممکن است هم راننده و هم شتر کشته شوند.
شماره اضطراری 112 از تلفن های همراه خود را فراموش نکنید این شماره در هر کشوری حتی بدون اعتبار ملی گوشی شما و یا حتی با گوشی قفل شما را به نزدیک ترین مرکز امدادی وصل می کند.

احترام گذاشتن در عمان

مردم عمان و همینطور نیمکره جنوبی فروتن هستند بدانید که برای سفر به کشورهای اسلامی از جمله عمان باید به قوانین احترام بگذارید و به هیچ وجه ممکن از مردم این مناطق ناراحت نشوید.
به هیچ وجه درباره روابط زناشویی سلطان سوال نکنید همانطور که در غرب رایج است در این مناطق به کلی پذیرفتنی نیست.

اگر عمانی ها درباره لباس تنگ و یا آزاد شما اصلا چیزی نمی گفتند این بدین معنی است که اصلا برای آنها پذیرفتنی نیست و بی اعتنایی می کنند که متاسفانه عده ایی از توریست ها فکر می کنند آنها از لباسشان خوششان آمده و اما بعضی از حساسیت ها باعث اتفاقات درازی می شود.
خانم ها باید بدانند که  از شانه تا زانوهایشان باید پوشانده شود و لباس یقه باز نپوشند و با لباس شنا بودن تنها برای سواحل شخصی یا استخرهای هتل های پنج ستاره آزاد است و پوشدین لباس گشاد در بین راهروی اتاق های هتل و تا قبل از رسیدن به ساحل هتل نشان از ادب شما خواهد بود و اگر هم از روسری و یا پارچه ایی برای پوشاندن اندام نمایان خود استفاده کنند هم نشان از احترام مضاعف خواهد بود.

در عمان خیره نگاه کردن به شما توسط کودکان ، زنان و مردان بسیار عادی است و نشان از یک رفتار صمیمانه و توجهشان با شما به عنوان یک خارجی دارد و همینطور لبخندهای کوچک آنها خصوصا اگر بدانند شما به یک دلیل خاص به عمان آمده اید بچه ها شما ار نشان خواهند داد و بزرگسالها هم حتی بصورت کم هم نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و به شما چیزی بگویند.

حمل و نقل عمومی در کشور عمان

عمان یک کشور کوچک است و آنچنان پهناور نیست که لازم باشد از وسایل مدرن امروزی مانند مترو برای حمل و نقل های عمومی استفاده کنند. مردم این کشور از ماشین های شخصی بیشتر استفاده میکنند، ولی افرادی که خودرو شخصی ندارند ا زاتوبوی و تاکسی بهره می برند. گفتنی است که آمار تصادفات در این کشور بسیار بالاست و جایگاه دوم را در جهان دارد که این مورد بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است. بهتر است در این کشور ماشین کرایه نکنید و از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در کشور عمان آشنا بشیم .

اتومبیل شخصی در عمان

اتومبیل شخصی در عمان


هزینه استفاده از اتومبیل در عمان بسیار ارزان تر از اروپا است. در نتیجه، تقریبا تمام مهاجران خارجی اتومبیل شخصی دارند و میزان استفاده از حمل و نقل عمومی اندک است. همچنین می توان یک ماشین با راننده در عمان استخدام کرد.

اتومبیل شخصی در عمان

تاکسی در عمان

تاکسی نیز گزینه مناسبی است اما متاسفانه به ندرت از تاکسی متر استفاده می شود. رانندگان اغلب قیمت واقعی کرایه را طلب می کنند، اما در بسیاری از مواقع نیز ممکن است کرایه تاکسی فوق العاده دور از ذهن باشد.

اتوبوس در عمان

اتوبوس در عمان

برای کسانی که قصد صرفه جویی در هزینه های خود دارند، کسانی که اتومبیل شخصی ندارند و کسانی که می خواهند فضای محلی این کشور را تجربه کنند، می توانند از اتوبوس های عمومی در سراسر مسقط استفاده کنند. این شکل از حمل و نقل عمومی تا حدود زیادی مورد استفاده کارگران کم درآمد در این کشور است. مواصلات نام دیگر اتوبوس در کشور عمان است که شمار را به مقصد های گردشگریتان میرساند و تقریبا بیشتر مکان ها ایستگاه دارند.
به علاوه شرکت حمل و نقل ملی عمان “مواصلات” در همکاری با عمانتل اعلام کرد، از این پس در اتوبوس های شهری سرویس نامحدود اینترنت رایگان برای مسافران فراهم شده است.
شایان ذکر است که این توافق مشترک در سال 2016 به امضا طرفین رسید و اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

قطار در عمان

قطار در عمان

همچنین استفاده از قطار گزینه خوبی برای مسافت های طولانی، مانند سفر به صحار، دبی و ابوظبی است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است