دریافت عوارض گردشگری از توریست‌ها در تاجیکستان

عوارض گردشگری تاجیکستان

 

پارلمان تاجیکستان با تصویب اصلاحاتی دریافت عوارض گردشگری از شهروندان خارجی که به این کشور وارد می شوند و شهروندان این کشور که از طریق شرکت‌های توریستی به خارج سفر می‌کنند، تأیید کرد.

اصلاحات مذکور به پیشنهاد دولت تاجیکستان توسط پارلمان این کشور امروز به امضا رسید. «فیض الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان ضمن معرفی پیش نویس اصلاحات مذکور گفت: مطابق با اصلاحات جدید شهروندان خارجی که با اهداف گردشگری وارد تاجیکستان می شوند ملزم به پرداخت عوارض مرتبط می شوند.

وی افزود: علاوه بر این شهروندان تاجیکستان که با هدف گردشگری به کشورهای خارجی سفر می کنند، همچنین زائران تاجیک، نیز باید چنین عوارضی را پرداخت کنند.

به گفته وی، تنها بازنشستگان جنگ جهانی دوم، افراد معلول گروه های اول و دوم، کودکان تا سن 16 سال و دیپلمات ها از پرداخت این عوارض معاف هستند.

قهارزاده گفت: در حال حاضر در بازار گردشگری تاجیکستان بیش از 145 شرکت مختلف فعالیت می کنند.وی افزود: طی سال گذشته میلادی از تاجیکستان بیش از یک میلیون گردشگر خارجی بازدید کردند.

وزیر دارای تاجیکستان با خودداری از اعلام هزینه عوارض گردشگری برای شهروندان خارجی و نیز شهروندان تاجیک گفت: میزان این عوارض از سوی دولت مشخص می شود.

با این حال، برخی رسانه های تاجیکستان با استناد به منابع خود در دولت این کشور مدعی شدند هزینه عوارض گردشگری برای شهروندان خارجی و تاجیک برای هر یک روز یک دلار خواهد داد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است