سومی دختر شطرنج باز ایرانی در مسابقات بین المللی شارجه

خادم الشریعه سومی شارجه

 

بیست و چهارمین دوره مسابقات برق آسای شارجه امارات به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۲۳ اردیبهشت آغاز شد و سارا خادم الشریعه نماینده شطرنج ایران با ریتینگ ۲۴۶۱ و با کسب ۷.۵ امتیاز عنوان سوم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.
ارزش موفقیت خادم الشریعه در این رقابت‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم اکثر شرکت کنندگان این رقابت‌ها مردان بودند و سارا خادم الشریعه تنها خانم این مسابقات بود که در میز‌های بالا مسابقه می‌داد.
در پایان بیست و چهارمین دوره مسابقات برق آسای شارجه امارات، قدیر گاسینف از آذربایجان با ریتینگ ۲۷۰۷ و با کسب ۸ امتیاز قهرمان شد و اولیور دیماکیلینگ از فیلیپین با ریتینگ ۲۴۰۵ و با ۸ امتیاز در رده دوم ایستاد.
در این مسابقات ۱۵۰ شطرنج باز شرکت کرده بودند.

سارا سادات خادم‌الشریعه (زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۷۵ در تهران )  استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است. وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد. عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی طی ۱۱ دوره مسابقه فقط یک شکست متحمل شد و جمعی از ستارگان و بزرگان شطرنج را شکست داده‌است.

خادم‌الشریعه در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جوانان جهان (دختران) شد.

وی تنها نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه بود.خادم الشریعه در گرندپری ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد. او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی جوانمردانه پس از آن که دید وضع روانی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد. او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.  خادم‌الشریعه در رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در سن پترزبوگ روسیه برگزار شد در بخش سریع با کسب ۹ امتیاز از ۱۲ دور رقابت، به مقام نایب قهرمانی دست یافت. وی همچنین موفق به کسب ۱۳ امتیاز از ۱۷ امتیاز ممکن شد و رده دوم رقابت‌های برق آسای جهان را نیز از آن خود کرد. او پس از کسب دو عنوان نایب قهرمانی جهان در دو بخش سریع و برق آسا، توانست عنوان قهرمانی مجموع جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است