نخستین مسجد زنان مسلمان کانادا در تورنتو

نخستین مسجد در کانادا

عصر جمعه، زنان مسلمان تورنتو نخستین مسجد زنان کانادا Women’s Mosque of Canada را در یک کلیسا راه‌اندازی کرده و نمازشان را برپا داشتند.

کلیسای Trinity St. Paul’s United Church در نزدیک خیابان‌های بلوود و اسپادینا قرار دارد و هدف از احداث این مسجد ایجاد فضایی سالم برای زنان مسلمان بوده است.

برگزارکنندگان ضمن اعلام اینکه انگیزه ایجاد فضای امن و صلح آمیز برای زنان مسلمان بوده، از شرکت کنندگان خواستند حرمت مسجد را حفظ کرده، صلح، وحدت و عشق برای همه را مدنظر داشته و از نفرت، تعصب و عدم مدارای مذهبی دوری کنند.

با افزایش اسلام هراسی و تنفر در سراسر دنیا، از جمله حملات اخیر در نیوزلند و شهر کبک، این گروه روز جمعه اعلام کردند که تصمیم دارند مسجد زنان کانادا را به امامت یک زن راه‌اندازی کنند.

فرهین خان، یکی از بنیانگذاران مسجد زنان کانادا، در این رابطه گفت که بسیاری از زنان مدتهای زیادی است که برای نماز به مسجد نیامده‌اند.

خان افزود: زنان در مساجد سنتی تاثیری از خودشان نمی‌بینند بنابراین آنها دنبال فضایی برای خودشان هستند .دکتر Cheri DiNovo، گفت: من فکر می‌کنم این موضوع کاملا بر ایمان مردم استوار است و مهم نیست ایمان آنها بر چیست … این روزها ایستادن در کنار هم دوست داشتنی است

وی اظهار داشت: ما از دوره‌ای که اسلام هراسی در اوج خود بود عبور کرده‌ایم و الان به دوره ضد یهودی رسیده‌ایم و من بعنوان یک مسیحی فکر می‌کنم ما واقعا باید مسیح گونه زندگی کنیم از جمله اینکه صرف نظر از اینکه با چه کسی همسایه هستیم باید به آنها عشق بورزیم، بویژه به خواهران هم کتابمان.

DiNovo گفت که اولین بار بعد از حمله یازده سپتامبر در نیویورک مشاهده کرده که درهای کلیسا به روی پیروان سایر مذاهب باز شده است.

مسجد زنان در کانادا قصد دارد تا زمانیکه بتواند مکانی دائم برای خود پیدا کند از فضای اماکن مذهبی سایر ادیان کمک می‌گیرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است