واژگونی قایق مهاجران در ترکیه

واژگونی قایق ترکیه

 

طبق اعلام گارد ساحلی ترکیه بعدازظهر روز جمعه در پی غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در ساحل شمال غربی ترکیه، ۹ نفر از جمله پنج کودک کشته و سه نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.

این قایق که در مجموع ۱۷ سرنشین داشته در نزدیکی ساحل منطقه “آیوالیک” در استان “بالیکسیر” ترکیه غرق شده است. همچنین پنج نفر از سرنشینان این قایق نجات داده شده‌اند.

گارد ساحلی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که عملیات جست‌وجو و نجات شامل چهار قایق و دو بالگرد برای پیدا کردن سه مفقود این حادثه از جمله یک مظنون به قاچاق مهاجران در حال اجرا است.

ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی و در شرایطی که بسیاری از مردم خاورمیانه و آفریقا به دلیل فقر و درگیری‌ها فرار می‌کردند به یکی از گذرگاه‌های اصلی مهاجران و مسیر دریایی برای رسیدن به اتحادیه اروپا تبدیل شد. این سِیر با برقراری توافقی میان ترکیه و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت نزولی درآمد.

تُرکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیاییاست که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه در شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است