سوغات کشور عمان

سوغات کشور عمان
خرید سوغات از کشور عمان می تواند بسیار دلپذیر باشد زیرا این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی غنی است و آثار باستانی زیادی دارد. مردم کشور عمان ازمهارت های دستی بهره برده اند و همچنین نخلستان های این کشور، خرمای اعلایی را صادر می کند. حتما از رطب و خرمای این کشور تهیه کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با سوغات کشور عمان آشنا بشیم .

خرماخرما عمان 2
یکی از لذیذ ترین و مرغوب ترین خرمای های جهان را می توان در کشور عمان خریداری کرد.

خنجر غلاف شدهخنجر غلاف شده
این خنجر ها دیگر کمتر در خود عمان درست میشوند و بیشتر از کشورهای هند و یا پاکستان به سفارش کشور عمان وارد می شوند. ولی این خنجرهای با غلاف از قدیم نشانه کشور عمان بوده است. خنجر، نمادی منحصر به فرد از فرهنگ خاص کشور عمان می‌باشد و حتی در پرچمشان نیز، از آن استفاده شده است. معمولاً مردهای عمانی هنگام رویدادهای مهم مثل جلسات رسمی و جشنواره‌های ملی یا حتی در عروسی‌ها، این خنجر را دور کمرشان می‌بندند. خنجر عمانی از نقره ساخته می‌شود، اما گاهی هم از عاج فیل برای ساخت دسته‌ی آن استفاده می‌کنند.

نقرهنقره
یکی دیگر از سوغات عمان نقره های مشهور عمانی است. این نقره ها که بیشتر شامل بدلیجات می شوند، دارای جواهری بر روی خود می باشند که بر روی آن عبارت عمان حک شده است و این موضوع نشان دهنده اصل بودن این جواهرات می باشد. این بدلیجات عموما از آب نقره ساخته می شوند و عباد کوچکی دارند. نقره‌ی کشور عمان، به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش در میان کشورهای عربی بسیار معروف است. علاوه بر اینکه از این نقره برای ساخت جواهرات و خنجر استفاده می‌شود، وسایل دست سازی مثل جای عطر، جعبه‌ی کوچک جواهرات، قوری قهوه، کندر سوز و لوازم منحصر به فرد دیگری را نیز از نقره می‎سازند. معمولاً برای تزئینات این اجناس، از طراحی‌های مدل اسلامی، کنده کاری‌های عمانی یا خطاطی عربی الهام گرفته می‌شود.

کوماکوما
کوما یا همان کلاه های مردانه، که دارای ظاهر خاص به خود می باشد. این کلاه ها از بافت پارچه ای مانند، در رنگ ها و مدل های گوناگون تولید شده و عموما در مراکز شهر می توان آنها را مشاهده و خریداری نمود.
سفال عمانی
کاربرد سفال در عمان، فقط به دکور خلاصه نمی‌شود؛ بلکه از آن برای نگهداری خرما، حبوبات، آب و حتی سوزاندن کُندُر نیز استفاده می‌کنند. سفال‌های سنتی معمولاً به رنگ بژ یا قهوه‌ای کم رنگ ساخته می‌شوند، اما سفال‌های رنگارنگ را هم می‌توانید میان آن‌ها پیدا کنید. این سفال‌ها در سراسر عمان فروخته می‌شوند، اما شهر «بهلا» (Bahla)، مرکز با کیفیت‌ترینِ آن‎ها به شمار می‌رود.

عمان سفال 1

صندوقچه عمانی
چوب‌های عمان، به این دلیل معروف هستند که کیفیت بالایی دارند و به راحتی می‌شود آن‌ها را به شکل‌های مختلف درآورد. مردم عمان، از این چوب برای ساختن در و پنجره استفاده می‌کنند؛ اما معروف‌ترین وسیله‌ی چوبی عمانی «مَندو» (Mandoo) یا همان صندوقچه‌ی تزئین شده‌ی زیبایی است که آن را در ابعاد مختلف می‌سازند و برای نگهداری غذا، لباس و جواهرات از آن استفاده می‌کنند.

صندوقچه عمانی 1

 

صنایع دستی
عمان، سرزمین کوهستان‌ها و درختان نخل است. معمولاً درختان نخل، در اطراف جاده یا هتل‌ها رشد می‌کنند و همه‌ی مردم در خانه‌هایشان، درخت خرما دارند. در قدیم، مردم هم از خرمای آن استفاده می‌کردند و هم برگ‌های سبز یا خشک شده‌‌اش را جمع می‌کردند تا با کمک آن‌ها، وسایل دست‌سازی مثل سبد درست کنند که جزو سوغاتی‌های پرطرفدار عمانی به حساب می‌آید. از این سبدها برای نگهداری خرما، غلات یا پختن گوشت استفاده می‌شود.

صنایع دستی عمان 1

جواهرات عمانی
در گذشته، بیشتر جواهرات خانم‌ها از نقره درست می‌شد و هنوز هم وسایل زینتی گوناگونی را می‌توانید به همان شکل خریداری کنید. از گردنبند و انگشتر گرفته تا گوشواره، النگو و پابند، در ساخت همه‌ی این اجناس از نقره‌ی مرغوب استفاده می‌شود و جزو سوغاتی‌های باارزش کشور عمان به حساب می‌آیند.

عمان جواهر 1

لباس سنتی
لباس‌های سنتی کشور عمان، طرح و اندازه و شکل مخصوص به خود را دارند. برای مثال، مردهای عمانی، لباس‌های رنگی یا سفید بلندی می‌پوشند که تمام بدنشان را پوشش می‌دهد و کلاه مخصوصشان را نیز بر سر می‌گذارند و در موقعیت‌های رسمی، خنجر هم به کمرشان می‌بندند. خانم‌ها، علاوه بر پوشیدن لباس‌های زیبای بلند، مویشان را هم با روسری می‌پوشانند. لباس‌های سنتی هر کشور، یکی از به یاد ماندنی‌ترین یادگاری‌هایی است که می‌توانید با خود به خانه بیاورید.

عمان لباس سنتی 1

کندر
کُندُر، شبیه سنگ‌های بژ یا زرد رنگی است که وقتی آن را می‌سوزانند، از خودش عطر به خصوصی را ساطع می‌کند. در واقع کندر، هدیه‌ای با ارزش در عمان به شمار می‌رفت که آن را به پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی پیشکش می‌کردند. مردم معتقد بودند که سوزاندن کندر، تصفیه کننده‌ی هوا است و به بهبود بعضی از بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. به همین دلیل، همه جا طرفداران خاص خودش را دارد و آن را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنند.

کندر عمان 1

 

عصای دستی عمان

دیگر سوغات عمان، نوعی عصای دستی بوده که عمانی ها آن را ارصا می خوانند. این چوب دستی که از نی ساخته می شود، در درون خود شمشیری مخفی را پنهان کرده که آن را علاوه بر عصا به  یک شمشیر تبدیل کرده که به نحو استادانه ای درون چوب نی مخفی شده است. در گذشته استفاده از این نوع عصاها بسیار مرسوم بوده اما امروزه بیشتر به عنوان نمادی از قدرت قبایل شناخته می شود.

عصای دستی عمان 1

 

در مجموع عمان کشوری است با سوغاتی های زیبا و ماندگار از صنایع دستی ، جواهرات و زیورآلات و خوراکی های منحصر به فرد . سوغات عمان همواره از یادگار کشوری زیبا و به یادماندنی است .

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است