شهر سن آنتونیو در آمریکا

سن آنتونیو دومین شهر بزرگ ایالت تگزاس، یکی از مهم‌ترین شهرهای آمریکا از لحاظ گردشگری، سیاسی، هنری، ورزشی و غیره است. نبرد آلامو یکی از مشهورترین وقایع تاریخی این شهر به شمار می‌رود؛ اما نکات دیگری درباره این منطقه وجود دارد که بسیار جالب توجه هستند.

 

سن آنتونیو 6

 

تاریخ شناسى شهر سن آنتونیو

نخستین اروپاییان در سال ۱۶۹۱ میلادی در این منطقه که بومیان سرخپوست آن را یاناگوانا می نامیدند پای نهادند. سان آنتونیو در سال ۱۷۱۸ توسط همان میسیونرهای پرتغالی (و پدر آنتونیو الیوارز بخصوص) تأسیس و بنا گردید

اروپاییان اولیه این منطقه را در روز ۱۳ ژوئن کشف کردند که مصادف بود با سالروز درگذشت قدیس کاتولیک قرن دوازدهم-سیزدهم میلادی اهل پرتغال معروف به آنتونیوی لیسبونی. از همینرو تصمیم بر آن شد که این منطقه خوش آب و هوا را به افتخار او نامگذاری کنند.
۱۳ سال پس از تاسیس این پایگاه نظامی-مذهبی بر کرانه رودخانه سن آنتونیو که بعدها بنام ایستگاه مبلغان آلامو شهرت یافت، امپراتوری اسپانیا تعدادی از ساکنین جزایر قناری در اقیانوس اطلس را به این منطقه مهاجرت داد، و شهری بر این پایگاه بنا نهادند که به نام سان فرناندو دو بِخار شهرت یافت.

از اینروست که شهر امروزه سن آنتونیو نام دارد و بخار (یا «بیر» با تلفظ انگلیسی) نام شهرستانیست که سن آنتونیو در آن قرار دارد. کلیسای سن فرناندو پس از گذشت سه قرن امروزه همچنان پابرجاست و تاریخ این مکان را بر بازدیدکنندگانش بازگو میکند.

 

 

سن آنتونیو 1

 

 

سن آنتونیو تسخیرشده‌ترین شهر آمریکا است

با وجود اینکه این آمار تا حدی شخصی محسوب می‌شوند؛ اما سن آنتونیو به عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین شهرهای آمریکا به شمار می‌آید. به یاد دارید که قرار شد تولد ۳۰۰ سالگی اش را جشن بگیریم؟ این زمان برای گرد هم آمدن ارواح زمان کافی است. هتل‌های تسخیر شده مانند Menger و Crockett بخشی از تورهای وحشت و بخشی از آلامو هستند. از دیگر مکان‌های مخصوص ارواح بیمارستان منطقه، منطقه اطراف ریل قطار و تئاتر آلامو هستند. راهبران تورهای وحشت (یا تور ارواح) شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند؛ اما اگر بدانید که باید کجا بروید خود به‌راحتی می‌توانید از پس این تور بر بیایید. البته اگر قصد خطر کردن دارید.

 

سن آنتونیو 5

 

 

جمعیت‌شناسی

شهر سن‌آنتونیو هفتمین شهر بزرگ آمریکا از لحاظ جمعیتی می‌باشد. اکثریت جمعیت این شهر (بیش از ۵۰ درصد) را امروزه نژاد هیسپانیک (لاتینو) و مکزیکی تبار تشکیل می‌دهند. سیاهپوستان در قسمت شرقی شهر تمرکز یافته‌اند و سفید پوستان اکثراً در محلهٔ آلامو هایتس، آلموس پارک و قسمتهای شمال و شمال غرب شهر همانند برنی، مدینه، لئون ولی و هیلوتز متمرکزند. اما اقلیتهای دیگر نیز همانند اتباع عرب و آسیای شرقی همانند چین نیز در این شهر حضور دارند.

سن آنتونیو 4

گردشگری

برخی بخاطر وجود ریور واک سن آنتونیو از این شهر با لقب «ونیز آمریکا» یاد می‌کنند، و به روایتی، سالی ۲۶ میلیون گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.

اکثر بازدید کنندگان بخاطر ریور واک و جذبه‌های وابسته به آن (همانند نوازندگان ماریاچی و فیستا نوچه دل ریو و غیره) از این شهر بازدید می‌کنند. اما جذبه‌های دیگری همانند سی ورلد شعبه سن آنتونیو، سیکس فلگز فیستا تگزاس، و قلعه آلامو نیز به تنهایی حائز اهمیت هستند.

از دیگر مراکز گردشگری و جذب بازدیدکننده موزه هنر مک‌نی، ارکست سمفونی سن آنتونیو و تالار مجستیک، کلیسای سن فرناندو و باسیلیکای عبادتگاه ملی گل کوچک، برج تاور آو د آمریکاس وساختمان تاور لایف، و بوستان گیاهشناسی سن آنتونیو را می‌توان نام برد.

منطقه طبیعی ایالتی سنگ سحرآمیز نیز در یک ساعتی و منطقه طبیعی ایالتی گاورنمنت کنیون در ۱۶ مایلی شمال این شهر قرار دارند.

از مراکز خرید مهم این شهر می‌توان مرکز خرید اینگرم پارک و مرکز خرید لا کانترا را نام برد.

سن آنتونیو 3

جاذبه های گردشگری سن آنتونیو

  • عمارت آلامو
  • شهربازی شش پرچم فیستا
  • دنیای آبی سن آنتونیو
  • پل دانکی لیدی
  • ریور واک سن آنتونیو

 

 

سن آنتونیو 2

 

حمل و نقل

بزرگراه میان‌ایالتی ۴۱۰ نخستین کمربندی مهم شهر است. بزرگراه کمربندی ۱۶۰۴ نیز کمربندی دوم (با شعاع بزرگتر) شهر است. بزرگراه میان‌ایالتی ۳۷ و بزرگراه میان‌ایالتی ۳۵ و بزرگراه میان‌ایالتی ۱۰ نیز از این شهر عبور می‌کنند.

این شهر به غیر از پایگاه‌های نظامی، دو فرودگاه تجاری دارد، که یکی از آنها بین‌المللیست. فرودگاه بین‌المللی سن آنتونیو مستقیماً به شهرهای بزرگ آمریکای لاتین پروازهای مستقیم دارد. فرودگاه شهری استینسون تاسیس سال ۱۹۱۵ میلادی از قدیمی ترین فرودگاههای کشور محسوب می‌گردد و پورت سن آنتونیو یکی از بنادر بزرگ هوایی کشور می‌باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است