اطلاعات عمومی بلاروس

اطلاعات عمومی بلاروس
کشور جمهوری روسیه سفید یا بلاروس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی اروپا واقع شده و از شمال غرب با لیتوانی و لتونی، از جنوب غرب با اوکراین، از شرق با روسیه و از غرب با لهستان همجوار می باشد. پایتخت این کشور مینسک بوده و شهرهای هومل، ماهیلو، ویسبیسک و برست از شهرهای مهم آن بشمار می آیند. جمهوری بلاروس اروپائی ترین بخش شوروی سابق از شمال شرقی و شرق به روسیه از شمال و شمال غربی به جمهوری های لیتوانی و لتونی از جنوب به اوکراین و غرب به لهستان محدود میباشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی بلاروس  آشنا  بشیم .

مساحت بلاروس 6/207 هزارکیلومتر مربع و جمعیتی معادل ده میلیون نفر دارد. پایتخت آن مینسک میباشد که در طول جنگ جهانی دوم بکلی ویران گردیده و سپس شهر در پارک جنگلی وسیعی به شکل زیبائی باز سازی گردیده است که جمعیت آن حدود دو میلیون نفر میباشد.

جمهوری بلاروس در شرق قاره اروپا قرار دارد. این کشور از شمال با لیتونی و لیتوانی، از جنوب با اوکراین، از شرق با روسیه فدراتیو و از غرب با لهستان هم مرز می باشد. بلاروس دارای موقعیت استراتژیک برای ارتباط غرب با شرق و شمال با جنوب است. فاصله شهر مینسک تا ورشو (پایتخت لهستان) 500 کیلومتر، تا مسکو (پایتخت روسیه) 700 کیلومتر، تا برلین (پایتخت آلمان) 1060 کیلومتر و تا وین (پایتخت اتریش) 1300 کیلومتر می باشد.

موزه-جنگ-بزرگ-میهنی-بلاروس

جمهوری بلاروس به لحاظ مساحت جایگاه سیزدهم در اروپا را دارد. مساحت کشور برابر با 207 هزار و ششصد کیلومتر مربع است. ( جنگل 38%، آبها 2%، زمین های زراعتی 44%، سایر زمین ها 16%). فاصله شمال تا جنوب کشور 560 کیلومتر و غرب تا شرق 650 کیلومتر است.

واحد پول این کشور روبل بلاروس است.

بلاروس دولتی با سنت های بومی تعدد مذهب است. در این کشور 2829 انجمن مذهبی و 142 سازمان مذهبی به ثبت رسیده و مشغول فعالیت می باشند. مسیحیت ارتدکس، کاتولیک و کلیسای انجیلی لوتران، یهودیت و اسلام در بلاروس مرسوم است.

یک سوم خاک این کشور را جنگل های طبیعی و دریاچه های متعدد تشکیل داده که زیبائی خاصی به طبیعت آن بخشیده است. این کشور یک جمهوری صنعتی و کشاورزی میباشد که دارای صنایع ماشین سازی و ابزارسازی، صنایع الکترونیک، ماشین آلات سنگین صنعتی و اپتیک بصورت زیر بنائی میباشد.

در این کشور بیش از چهارده هزار مجتمع و استودیوم ورزشی وجود دارد که شانزده هزار مربی در بیش از پنجاه رشته ورزشی مختلف با استفاده از بالاترین ابزارهای تکنیکی و علمی بیش از بیست ویک هزار و چهارصد کودک و نوجوان را تحت آموزش قرار میدهند.

قوانین، آداب و رسوم کشور بلاروس

1- قوانین این کشور در رابطه با جرائمی نظیر حمل یا استعمال داروهای ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیرانه است. این مجازات ها می تواند شامل حبس های طولانی و پرداخت جریمه های سنگین باشد.

2- برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.

4- چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است