اماکن تاریخی کانادا

اماکن تاریخی کانادا
یکی از زیباترین شهرهای آمریکای شمالی، شهر کبک است که در آن فرهنگ فرانسوی رایج است. این شهر دیدنی و فرانسه‌زبان، بر فراز صخره‌ای قرار گرفته و از دو طرف با رود احاطه شده است. در سال ۱۶۰۸، سموئل دو شامپلن یک سکونتگاه کوچک در جایی که امروزه پلاس روایال یا میدان پادشاهی نامیده می‌شود، ایجاد کرد. در آغاز اینجا مرکز تجارت خز بود و بعدها کم کم به یک مرکز مهم اداری تبدیل شد. خیابان‌های باریک، دیوارهای دفاعی اطراف شهر و ساختمان‌هایی با قدمت چندین قرن، باعث شده که این شهر به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شود.
در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا آشنا می‌شویم.

برج سی ان (CN)

برج سی ان تورنتو

در سواحل دریاچه انتاریو در بزرگ‌ترین ایالت کانادا، «برج CN» یکی از معروف‌ترین نشانه‌های کانادا و پنجمین برج بلند جهان قرار گرفته است. برای اینکه تورنتو را زیر پای خود ببینید، کافی است بالای برج CN بروید و در تراس آن قدم بزنید، البته به افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود!
این برج ۵۵۳ متری (۱۱۸ متر بلندتر از برج میلاد) در سال ۱۹۷۶ (۳۲ سال قبل از برج میلاد) در ۱۱۶ طبقه به بهره برداری رسید و ساخت آن ۴ سال به طول انجامید. برج  CN تورنتو تا سال ۲۰۰۷ میلادی بلندترین برج دنیا به شمار می‌رفت و هم‌اکنون بلندترین برج نیمه غربی کره زمین است. شما می‌توانید با آسانسور شیشه‌ای تا طبقات بالای این برج بروید و در رستوران آن که دیدی ۳۶۰ درجه دارد غذایی دلپذیر نوش جان کنید. این برج که سالیانه ۲ میلیون نفر را به تورنتو می‌کشد در شب‌هنگام با نورپردازی زیبایی خود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد.

اولد کبک (Vieux-Québec)

اولد کبک

کبک با تاریخی ۴۰۰ ساله‌ یکی از قدیمی‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود و با آثار تاریخی ارزنده و فضای پر جنب‌وجوش شهری خود، یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران جهان است. در سال ۱۹۸۵ شهر کبک (بخش پایتخت) در فهرست میراث فرهنگی جهان وارد شد و با شهرهای باستانی تونس، قاهره، دمشق، بیت المقدس، رم و فلورانس در یک رده قرار گرفت.
در مجله «Money» از کبک به عنوان یکی از ۱۰ مکان برتر گردشگری آمریکای شمالی نام برده شده‌ است و شبکه خبری «CNN» دلیل این محبوبیت را بیش از هر چیز مدیون حال و هوای فرانسوی، تاریخی غنی، بناهای تاریخی و مناظر طبیعی آن می‌داند. اگرچه اکثر مردم کبک به انگلیسی نیز مسلط‌‌ هستند با این حال نسبت به زبان فرانسوی تعصب خاصی دارند. کبک مملو از بناهای تاریخی و ارگ‌های قدیمی است که به صورت گسترده زیبایی‌های خود را به رخ گردشگران می‌کشانند. سبک‌های معماری به کار رفته در ساختمان‌ها و اماکن عمومی این شهر منحصر به فرد و هر یک دارای ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود است. شما همچنین می‌توانید در خیابان‌های کبک قدم بزنید و از صد‌ها بوتیک کوچک و بزرگ آن دیدن کنید و در انتها از گوش دادن به یک موسیقی جاز در کافه‌های آن لذت ببرید.

سیتادل یا ارگ کبک

سیتادل یا ارگ کبک

برج و بارو، دیوارهای ضخیم و خندق‌ها، ارگ ستاره‌ای شکل کبک را احاطه کرده‌اند. این ارگ بر فراز منطقه‌ی Cap Diamant قرار دارد و چشم‌اندازی وسیع و دیدنی از رود سن لوران و نواحی اطرافش دارد. بریتانیا این قلعه‌ی وسیع را در سال ۱۸۳۲ تکمیل کرد و تا سال ۱۸۵۰، مشغول گسترش و بهبود موقعیت دفاعی آن بود. این مجموعه، دربردارنده‌ی یک موزه‌ی نظامی است و اقامتگاه تابستانی فرماندار کل کانادا در آن قرار دارد.

محله‌ی Petit-Champlain

محله ی پتیت چمپلین

این محله، زمانی پایتخت فرانسه‌ی نو بوده است. خیابان‌های باریک و بناهای قدیمی آن امروزه میزبان بوتیک‌های هنری، رستوران‌های عالی و فروشگاه‌های خاص سوغات است. این منطقه، یکی از دیدنی‌ترین محله‌های شهر است و خیابان‌های آن که فقط مخصوص عابران پیاده است، بهترین مکان برای گشت و گذار و قدم زدن در شهر زیبای کبک است.

ساختمان پارلمان (Parliament Hill)

ساختمان پارلمان کانادا

این بنای دیدنی در جنوب غربی بخش قدیمی بالای شهر، قرار گرفته و محل اسقرار دولت ایالتی کبک است. بنای پارلمان در سال ۱۸۷۷ تکمیل شده و بعدها به مرور گسترش یافته است. بنا را با الگو گرفتن از ساختمان‌های عمومی پاریس ساخته‌اند. تالار مجمع ملی و تالار مجلس قانونگذاری، برای بازدید عموم باز است. هر دو تالار، ظاهر قدیمی و زیبای خود را حفظ کرده‌اند. برای بازدید از این مجموعه باید از قبل بلیط تهیه کنید. در نزدیکی این مجموعه، تئاتر بزرگ قرار گرفته است که محل برگزاری کنسرت‌ها نمایشنامه‌ها و سمفونی‌های متعدد است. مجموعه‌ی تفریحی و تجاری کاخ کنگره در همین نزدیکی قرار دارد.

خیابان بزرگ (Grande Allée)

خیابان گراند اللی

بیرون از دیوارهای شهر، این خیابان یکی از مهم‌ترین مناطق شهر را تشکیل می‌دهد. این منطقه که در نزدیکی ساختمان پارلمان قرار دارد، برای گردشگران، جذابیت‌های فراوانی دارد. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در این منطقه دیده می‌شود و رویدادهای فرهنگی و تفریحی مختلفی در آن برگزار می‌شود که علاوه بر اهالی شهر، گردشگران را هم به سوی خود می‌کشاند. این خیابان بزرگ، ساختمان‌های تاریخی قرن نوزدهمی دارد که زمانی محل زندگی طبقه‌ی مرفه شهر کبک بوده است. موزه‌ی ملی هنرهای زیبای کبک و پارک بتل‌فیلدز از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

کلیسای سنت آن دو بوپر (Anne de Beaupre)

کلیسای سنت آن دو بوپر

این کلیسا به سنت آن تقدیم شده است؛ کسی که به شفای بیماران و معلولان مشهور است. این کلیسای کاتولیک در شمال شرقی کبک قرار دارد و هر ساله میزبان نیم میلیون زائر است. قدمت کلیسای امروزی به سال ۱۹۲۶ برمی‌گردد اما اولین نمازخانه و شاپل این کلیسا در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است.

تپه سیگنال سنت جونز

تپه سیگنال سنت جونز

تپه سیگنال سنت جونز در ورودی بندر سنت جونز، مشرف به شهر و دریا قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد اولین سیگنال وایرلس در سال ۱۹۰۱ در این مکان دریافت شد. این تپه نقش استراتژیک در هفت سال جنگ با فرانسه داشته، گرچه استحکامات کنونی در طول جنگ با فرانسه (۱۸۱۲) ساخته شد.
برج کبوت که به مناسبت چهارصدمین سالگرد کشف نیوفوندلاند در سال ۱۸۹۷ ساخته شده و از مهم‌ترین مناطق کلیدی تپه می‌باشد. بی‌شک شهرت تپه مدیون دریافت اولین سیگنال رادیویی ارسالی از سوی Poldhu انگلستان که پس از پیمودن ۲۷۰۰ کیلومتر در سال ۱۹۰۱ توسط شخصی به نام گوگلیلمو مارکونی است. در برج، نمایشگاهی در مورد تاریخچه اولین سیگنال بی‌سیم فرا اطلسی و همچنین مراکزی برای خرید یادگاری و هدیه در نظر گرفته شده است. دیوارهای سنگی، ادوات به‌جامانده جنگی، یادگارهایی از جنگ ۷ ساله کاناداهایی‌ها با فرانسه است.

مونترال قدیمی

مونترال قدیمی

در بخش قدیمی مونترال، بازدیدکنندگان با انواع ساختمان‌های تاریخی، مراکز خرید عالی و ناهاری فراموش‌نشدنی روبرو خواهند شد. کالسکه‌ها بازدیدکنندگان را به خیابان‌های سنگ‌فرش و میدان‌های روباز هدایت می‌کنند. درحالی‌که مونترال خود یک شهر مدرنی است و مونترال قدیمی جایی است که به اسکله‌ای ختم می‌شود که جو آنجا مورد علاقه بیشتر گردشگران می‌باشد. برخی از مکان‌ها بیشتر دیده‌ شده در مونترال قدیمی عبارتند از خیابان بونسکور (Rue Bonscours)، بازار بونسکور در سالن ساختمان قدیمی شهر، داخل بسیار زیبای کلیسای نوتردام، مکان ژاک کارتیه که میدانی در مونترال قدیمی، کبک کاناداست و آخرین مکان پربازدید سالن شهر ساخته شده در ۱۸۷۰ می‌باشد.

بندرگاه داخلی ویکتوریا

بندرگاه داخلی ویکتوریا

شهرهای کمی از کانادا شغل‌های زیبایی چون توسعه اسکله، همچون شهر ویکتوریا و بندرگاه داخلی آن دارند. این مکانی زیبا برای گشت‌وگذار، آرامش یافتن، خرید، ناهارهای به‌یادماندنی و تماشای عملکرد زیبای خیابان در مقابل پس‌زمینه بندرگاه است. هتل ملکه، محور این منطقه است که از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین ساختمان‌های شهر است. در طول سال‌ها، این هتل پذیرای شاهان و ملکه‌های مشهور جهان بوده است و امروزه ویژگی‌هایی همچون چای سنتی (traditional high tea) از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهر ویکتوریا از دید گردشگران است. شاید بخواهید تفاوت چای عصرانه (afternoon tea) و high tea را بدانید. چای عصرانه یک سنت بریتانیایی در اوایل قرن ۱۹ میلادی بود که چای را به همراه کیک و یا ساندویچی کوچک میل می‌کردند. در حالیکه High tea را اغلب کارگران بعد از اتمام ساعات کاری به همراه وعده غذایی سنگین‌تر از یک کیک یا ساندویچی کوچک سرو می‌کردند. در هر صورت، منطقه بندری ویکتوریا، از مشهورترین مناطق کانادا است که بویژه در تابستان‌ها، بسیار دوست‌داشتنی می‌شود.

موزه حقوق بشر کانادایی

موزه حقوق بشر کانادایی

جدیدترین جاذبه وینیپگ که باعث توجه ملی و همگانی شده، تأسیس موزه کانادایی برای حقوق بشر است که از سال ۲۰۱۴ نزدیک فورکس (the Forks) افتتاح‌شده است. طراحی یکتا و بی‌نظیر از ساختمان موزه با هندسی فوق‌العاده و رنگ‌هایی متفاوت که هر یک بیانگر چشم‌اندازی از کاناداست، جلوه‌ای چشمنواز و جذاب بدان بخشیده است. اما ورای ظاهر ساختمان، آنچه بدان زیبایی ژرفی بخشیده، مفهومی است که در ورای آن پنهان و برجسته است، تصمیمات بحث‌برانگیز تاریخی است که در آنجا گرفته‌شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است