جشن های ونزوئلا

جشن های ونزوئلا

جمهوری ونزوئلا با مساحتی نزدیک به ۹۱۲ هزار کیلومتر مربع و با داشتن جمعیتی نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در امریکای جنوبی واقع شده است . پایتخت این کشور کاراکاس و زبان مردم آن اسپانیولی است .
از آنجایی که مسیحیان اکثریت جمعیت ونزوئلا را تشکیل می دهند، عید میلاد مسیح (ع ) بزرگترین جشن مردم این کشور است و برخلاف دیگر کشورها این جشن نه تنها با برف همراه نیست بلکه در هوای گرم و تابستانی برگزار می شود. در کشور سرسبز ونزوئلا برف را تنها در قله های کوههای آند می توان دید. با نزدیک شدن این جشن ، مردم در شهرهای کاراکاس ، پورلامار و والنسیا و سایر شهرهای ونزوئلا خود را برای برگزاری هرچه بهتر آن آماده می کنند. در اوایل دسامبر در خانه هایی که عید میلاد مسیح را طبق رسوم باستانی این کشور جشن می گیرند، مجسمه هایی از حضرت مریم و مسیح با گل می سازند و به شکل بسیار زیبایی رنگ آمیزی می کنند. بهترین نوع این مجسمه ها توسط صنعتگران آند از چوب مرغوب تراشیده می شود.

 

جشن در ونزوئلا

 

در شب عید میلاد مسیح ، همه مردم به کلیسا می روند و سرودهای مخصوص عید می خوانند و پس از صرف هالاکاس (شام لذیذی که مخصوص این شب است )، به جشن و پایکوبی می پردازند. یکی از جمله مهمترین تفریحات ویژه که در دیگر کشورهای امریکای جنوبی نیز رواج دارد، به راه انداختن کارناوال است و همه مردم از پیر و جوان در این کارناوال ها شرکت می کنند و در میدان «سیمون بولیوار» در کاراکاس و در تمامی میدان های شهر، رقا، موسیقی و پایکوبی برپا می شود. رقاهای محلی ونزوئلا معمولا معنی دار و بیان کننده داستان های ساده است . باید گفت از میان سازهای محلی مردم ونزوئلا،سه ساز مشهور وجود دارد که در همه مراسم ها نواخته می شود.این سه ساز عبارتند از چنگ ، گیتار چهارسیمی به نام «کوآترو» و دیگری که ، ماراکاس نام دارد. جالب است بدانید که رقا نشاط انگیز «خوروپو» رقا ملی مردم ونزوئلا است . این رقا همه جا اعم از کلبه محقر روستایی تا ساختمان مجلل شهری و مهمانخانه های پرشکوه شهرهای ساحلی ، شادی و نشاط غیرقابل توصیف به همراه دارد. لباس دختران برای این رقا، لباس سفیدرنگ با گل های روشن و دامن پرچین و گشادی است و یک دسته گل زیبا را زینت موهای خود می کنند. باید اذعان داشت که تقویم کشور ونزوئلا پر از انواع جشن های مفرح است . عمده این جشن ها مذهبی و مربوط به کلیسای کاتولیک است . برخی از شهرهای ونزوئلا نیز جشن های خاص خود را دارند. یکی از مفرح ترین این جشن ها، جشن «رقا شیاطین » است که در ماه ژوئن در شهر سان فرانسیسکو دویر در ایالت میراندا برگزار می شود. رقاصان لباس های قرمز می پوشند و با ماسک های عجیب ،خود را به شکل گاوهای وحشی یا حیوانات شاخدار دیگر در می آورند. خالی از لطف نیست بدانید دو روز مهم دیگر نیز در تقویم اعیاد مردم ونزوئلا وجود دارد. یکی روز پنجم ژوییه که روز استقلال ونزوئلا است و جشن ملی دیگر، روز بیست و چهارم ژوییه ،روز تولد سیمون بولیوار قهرمان آزادی ونزوئلا است که زندگی خود را وقف آزادی این کشور و سایر کشورهای امریکای جنوبی کرد.

جشن های ونزوئلا

تفریح دیگر مورد علاقه ونزوئلایی ها، گاوبازی و مسابقات ورزشی است ، ماههای نوامبر تا فوریه ،موسم گاوبازی در این کشور است . دنیای حیوانات و گیاهان ونزوئلا برای زیست شناسان بیش از سایر کشورها جذاب و قابل مطالعه است . زیرا هنوز هم حیوانات و گیاهان عجیبی در این سرزمین یافت می شوند.

مردمان ونزوئلا برای قهرمانان ملی کشورشان بسیار احترام قایلند و در هر شهری از این کشور پا بگذارید تندیس هایی از این قهرمانان را حتما خواهید دید. مردم ونزوئلا نیز همانند مردم سایر کشورهای امریکای جنوبی بسیار مهربان ، ساده زیست و مهمان نوازند. آنها علاقه عجیبی به ورزش فوتبال دارند. اگرچه کشور ونزوئلا کشوری نفت خیز است اما سطح زندگی اکثریت مردم این کشور متوسط روبه پایین است و میزان مهاجرت مردم ونزوئلا به خارج از کشور بسیار بالا است .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است