حمل و نقل عمومی افغانستان

حمل و نقل عمومی افغانستان
حمل و نقل عمومی در همه کشور ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا اجتماع با جنبش همراه است که با بزرگ شدن هر چه بیشتر شهر ها و حتی روستا ها دیگر با پاهای پیاده نمیتوان مسیرها را پیمود و این امر سالهای بسیاری است که بوجود آمده و دولت مردان همه کشورها برای آن چاره ای اندیشیده اند. این امر در بعضی کشور ها با مشکلاتی نظیر جاده های نامناسب همراه است. کشور افغانستان از این مشکلات مستثنی نیست و با جنگ هایی که پشت سر گذاشته این امر رو به وخامت رفته است. ولی تمام مسئولان و مردم این کشور دست به دست هم داده تا بتوانند زیر بناهای کشورشان را از نو بنا کنند که حمل و نقل های عمومی هم جزو این امر می باشند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با حمل و نقل عمومی افغانستان آشنا کنیم .

حمل و نقل ریلی

افغانستان اکنون فاقد راه آهن سراسری است. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که برای احداث خط آهن سراسری در این کشور حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه نیاز است. بودجه‌ای که دولت افغانستان قادر به تامین آن در کوتاه مدت نیست.

قطار در افغانستان

حمل و نقل جاده‌ای

افغانستان در مسیر تاریخی جاده ابریشم قرار دارد. مسیر که از آن فقط نام و افتخاراش برای افغانها باقی مانده و با وجود موقعیت استراتژیک افغانستان، این کشور نتوانسته جایگاه گذشته خود را به عنوان نقطه اتصال منطقه‌ای باز یابد.
ویرانی زیرساختها از قبیل جاده‌ها و پلها و استاندارد نبودن جاده‌های ساخته شده یکی از چالشهای عمده در سیستم حمل و نقل افغانستان است. علاوه برآن نبود ظرفیتهای لازم فنی و کارمندان تحصیل کرده برای حفظ و مراقبت جاده‌ها نیز چالش دیگری در این کشور به حساب می آید.
کارشناسان جاده‌های افغانستان را جاده‌های مرگ نامیده‌اند که نتوانسته یک مسیر امن را برای تردد وسایط نقلیه ایجاد و سطح حوادث جاده‌ای را به حداقل ممکن برساند.

اتومبیل در افغانستان

اتوبوس های شهری 
شعرها و جملات زیبا روی دیواره اتوبوس و همچنین پوسترهای جالبی که راننده در کابین خود نصب کرده است توجه هر کسی را به خود جلب می کند. این جا کابل است و سیستم حمل و نقل شهری آن را می توانید در زیر مشاهده کنید. این اتوبوس ها عموما از کشورهای خارجی به  افغانستان هدیه داده شده است. برخی از آن ها شخصی هستند. کرایه اتوبوس ۵ افغانی است.

اتوبوس در افغانستان

حمل ونقل دریایی

افغانستان فاقد مرزهای آبی است و این کشور به دلیل محاط بودن به خشکی نیاز دارد که از طریق ایران و پاکستان به مرزهای آبی راه پیدا کند.
دستیابی به بنادر آبی نیز افغانستان را با چالشهای زیادی روبرو کرده است. تنشهای سیاسی میان افغانستان و پاکستان همواره باعث مشکلات زیادی شده است. پاکستان همواره تلاش کرده با دستیابی افغانستان به آبهای آزاد از این کشور امتیاز بگیرد.
در سالهای اخیر تجارت میان افغانستان و پاکستان معمولا تحت شعاع روابط سیاسی دو کشور قرار داشته است و در چندین مورد پاکستان راه ترانزیتی کالاهای تجار افغان را مسدود کرد.با توسعه بندر چابهار با کمک سرمایه گزاری دولت  هند و با هدف دسترسی افغانستان و کشورهای اسیای میانه به آبهای آزاد گامهای بزرگی در این راستا برادشته شده . البته تا تکمیل راه آهن چابهار به تربت حیدریه میتوان با سرعت و امنیت بیشتر کالاها را به افغانستان و بالعکس رساند .

کشتی در افغانستان

حمل و نقل هوایی

افغانستان دارای چهار فرودگاه بین‌المللی و شانزده فرودگاه برای پروازهای داخلی است و سالانه صدها هزار مسافر و صدها هزارها تن بار با استفاده از چهار خط هوایی داخلی و ۱۳ خط هوایی خارجی انتقال داده می‌شوند.
افغانستان به دلیل نداشتن ظرفیت لازم در فرودگاه‌های خود به نظر می‌رسد که در رونق حمل و نقل هوایی کامیابی زیادی نداشته است.
فرودگاه‌های افغانستان از ظرفیت و توانمندی برای خدمات هوایی در سطح معیارهای بین المللی برخوردار نیستند. این فرودگاه‌ها از نظر ارائه خدمات زمینی به هواپیماها (گراوند هندلینگ) و ظرفیت های فیزیکی در سطحی نیستند که شرکت بین المللی هوایی آنها را برای فرود هواپیماهای خود مناسب بدانند.در حال حاضر شرکت آریانا با اجاره 8 دستگاه هواپیما به 11 مقصد داخلی و خارجی پرواز دارد .از تهران هفته ای سه پرواز توسط هواپیمایی ماهان انجام می گیرد .(در روزهای شنبه -سه شنبه و پنج شنبه ) واز مشهد هفته ای یک  پرواز توسط هواپیمایی آسمان انجام می شود .به علت تعداد کم مسافر هوایی تغییراتی در برنامه پروازی ایجاد می گردد حتما از سایتهای معتبر بلیط استعلام کنید .

هواپیما در افغانستان

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است