حمل و نقل عمومی در نروژ

حمل و نقل عمومی در نروژ

نروژ یک کشور دراز و کم عرض است. این کشور دارای نواحی وسیعی از کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه، دریاچه های وسیع، و آبدره های عمیق است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در نروژ بیشتر آشنا بشیم .

در روزگار قدیم مسافرت در سراسر نروژ کار چندان ساده ای نبود، اما امروزه جاده هایی در تقریباً سراسر کشور احداث شده است. شبکه حمل و نقل عمومی پیشرفته ای وجود دارد. وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس ها، قطارها، قایق های مسافری، قایق های مخصوص حمل اتوموبیل و هواپیماها می باشد.

اتوبوس نروژ

قطارهای بین شهری با توجه به زمان رزرو آن و مسافت پیموده شده، قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کرون (یک میلیون و ۱۶۰ هزار ریال تا دو میلیون و ۳۲۰ هزار ریال) دارند. اگر زودتر از دیگران بلیط خود را خریداری کنید، قیمت مناسب‌تری هم پرداخت می‌کنید. بهترین روش سفر بین شهری، حمل و نقل با اتوبوس است؛ زیرا از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و هم امکانات رایگانی مانند اینترنت، قهوه و چای در اختیارتان می‌گذارد.
حدود ۵٠٫٠٠٠ جزیره در امتداد خط ساحلی نروژ وجود دارد که از این تعداد تقریباً ٢٫٠٠٠جزیره مسکونی هستند. برخی از جزیره ها از طریق پل های ارتباطی به خشکی وصل شده اند، حال آنکه ارتباط بین سایر جزیره ها با خشکی فقط از طریق قایق صورت می پذیرد. در سال های اخیر، تونل های زیر زمینی نیز احداث شده است که ارتباط بین چندین جزیره را با خشکی برقرار می سازد. اگر با قطار، اتوبوس یا اتومبیل در نروژ مسافرت کنید، اغلب از زیر این تونل ها که در زیر کوه حفر شده اند عبور خواهید کرد.

اتومبیل نروژ

برای بررسی زمان حرکت، ورود، محل توقف، و سایر اطلاعات مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی در نروژ، می توانید از وب سایت هایی مانند NSB، روت بوک ان او (Rutebok.no) یا سایر وب سایت هایی که متعلق به شرکت های حمل و نقل مختلف می باشد دیدن کنید.
گاهی هنگام مسافرت در جاده هایی که تحت مالکیت بخش خصوصی قرار دارد، بایدعوارض بپردازید. این در مورد برخی از جاده هایی که تحت مالکیت بخش دولتی قرار دارند نیز صدق می کند، مثلاً هنگام ورود به یک شهر اصلی، عبور از یک تونل، یک پل، یا قسمتی از یک جاده معمولی. امروزه گرفتن عوارض برای تأمین هزینه نگهداری از جاده های اصلی متداول تر شده است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است