راهنمای خرید کفش رسمی مردانه

وقتی صحبت از کفش کلاسیک یا همان کفش رسمی مردانه به میان می آید، ناخودآگاه ذهنمان به سمت کفش چرمی می رود که کفی ضخیمی دارد و معمولا در رنگ های قهوه ای و مشکی و از این دست رنگ ها استفاده می شود. معمولا و در بیشتر اوقات وقتی قرار است جلسه کاری یا مصاحبه کاری مهمی داشته باشیم و یا به یک مهمانی رسمی و یا مهم دعوتیم از یکی از شیک ترین مدل های کفش یعنی کفش های رسمی (کلاسیک) استفاده می کنیم. اصلا مرد است و کت و شلوارش و یک جفت کفش رسمی مردانه.

خرید کفش مردانه درست مانند خرید یک خودرو است.

از این جهت که هر گاه وارد فروشگاه می‌شوید تا یک جفت کفش خریداری کنید باید دقیقاً بدانید که چه چیزی می‌خواهید. باید کفشی خربداری کنید که مطمئن باشید تا حداقل 2 تا 3 سال با آن راحت خواهید بود.

شاید در نگاه اول خرید یک جفت کفش مردانه مسئله چندان پیچیده ای نباشد اما بدون شک دانستن یک سری نکات در هنگام خرید می‌تواند تا حدود زیادی به شما در انتخاب و خرید مناسب و معقول کمک زیادی کند.

کفش شما، اعتبار شما

راهنمای خرید کفش رسمی مردانه

مشهور است که می گویند در هر جمعی که وارد می شوید اولین چیزی که توجه ها را به خود جلب می کند کفش شما است. کفش، شخصیت و اعتبار شماست. کفش شما زودتر از هر چیزی خودش را نشان می دهد. زودتر از زبان شما شخصیت شما را تا حدی برای افراد حاضر مشخص می کند. بنابراین با این که موضوع کوچکی است اما این موضوع آنقدر مهم بود که تصمیم گرفتیم راهنمایی برای خرید بهتر کفش رسمی برای شما تهیه کنیم.

قیمت و کیفیت

مطمئن باشید هیچ ارزانی یا گرانی بدون علت نیست. بدانید که کیفیت و زیبایی یک جفت کفش شیک که ۲۵۰ یورو قیمت دارد هرگز با کیفیت و زیبایی یک کفش ۳۰ یورویی قابل مقایسه نیست. نکته این است که اگر در زمان تخفیفات برند های خوب خرید کنید، می توانید یک جفت کفش بسیار مرغوب را با حداقل قیمت تهیه کنید. وقتی از یک برند مطرح، کفشِ با کیفیتی می خرید، مطمئن باشید تا چند سال براحتی می توانید از آن استفاده کنید. اما هیچ تضمینی در مورد کیفیت کفش های ارزان وجود ندارد.

به این نکات توجه داشته باشید:

  • با نگهداری درست، زمان بیش تری از کفش های خود استفاده کنید.
  • پس از این که کفش های تان را پس از ساعت ها از پا در می آورید، از قالب کفش استفاده کنید تا فرم آن (که بعلت عرق کردن پا تغییر کرده است)، به حالت اول بازگردد.
  • بطور منظم کفش ها را واکس بزنید. (حداقل ماهی یک بار)

کفش رسمی قهوه ای

کفش رسمی قهوه ای

کفش های شیک چرم رسمی، سالهای زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل کفش ها همواره در فهرست کفش های مد روز قرار دارند. البته انواعی از این مدل که زیره ی بلند تری دارند در فصل زمستان هم قابل استفاده هستند. انواع رنگ های قهوه ای این مدل کفش بسیار خوب هستند. اگر تمایل دارید که کفش شما بیش تر دیده شود، انواع قهوه ای های روشن و سرخ رنگ را انتخاب کنید. در غیر این صورت، رنگ قهوه ای تیره یا شکلاتی را انتخاب کنید. با این مدل کفش ها، شلوار مدل گشاد نپوشید. شلوار گشاد کاملا روی کفش را می پوشاند و زیبایی آن را پنهان می کند.

کفش های رسمی مشکی

راهنمای کفش مردانه

کفش های شیک و رسمی مشکی رنگ مردانه بسیار کفش های مناسبی هستند. حتی اگر مجبور هستید که برای تهیه این کفش ها کمی بیش تر هزینه کنید، مطمئن باشید که ارزش آن را دارد. اگرچه کفش های چرمی قهوه ای به پوشش شما سبک خاصی می دهند، اما باید اعتراف کرد که کفش رسمی و مشکی مردانه با هرنوع لباسی هماهنگ هستند. همچنین در هر مراسمی ( عروسی، میهمانی ها، مراسم رسمی و یا در ترکیب با لباس های ساده) کفش های مناسبی هستند. توجه داشته باشید کفش مشکی ساده و رسمی مردانه، موارد استفاده متعددی دارند، بنابراین اگر برای خرید چنین کفشی هزینه ی بیش تری کنید، مطمئن باشید که کار بسیار درستی انجام داده اید.

سایزبندی
در مورد خرید کفش و کتانی مردانه چیزی به نام “اندازه وسایل ثابت” وجود ندارد. بنابر این بهتر است قبل از هربار خرید یک جفت کفش جدید اندازه پای خود را داشته باشید.

برندهای مختلف کفش‌های خود را با اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسانند. اگر کتانی شما سایز 42 است دلیلی ندارد که کفش چرمی مردانه سایز 42 نیز برای پای شما مناسب باشد.

علاوه بر این موارد پای انسان در طول روز به دلیل تحمل فشار وزن و راه رفتن کمی ورم می‌کند و بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود می‌شود.

بنابر این بهتر است ساعات پایانی روز را برای خرید کفش انتخاب کنید تا مطمئن شوید کفش مورد نظر شما همیشه اندازه و مناسب پای شما باشد.

جورابی که هنگام خرید کفش جدید به پا دارید نیز حائز اهمیت است. مطمئن شوید که جورابی که هنگام خرید به پا دارید ضخامت معمول و استانداردی داشته باشد.

برای مثال با یک جفت جوراب ضخیم زمستانی به سراغ خرید کفشی که قرار است در طول تابستان با جوراب‌های نازک خود بپوشید، نروید.

این مسئله در مورد خرید کتانی ها و کفش‌های ورزشی بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.

در همگام خرید تنها یک لنگه از کفش را امتحان نکنید. به طور معمول هر دوپای انسان دقیقاً به یک اندازه نیستند.

بنابر این حتماً در انتخاب خود هر دو لنگه کفش را به پا کنید و در محیط فروشگاه قدم بزنید تا مطمئن شوید که در کفش‌های جدید خود (از همان ابتدا!) احساس راحتی می‌کنید.

راهنمای خرید کفش مردانه

ست کردن کفش رسمی مردانه

ست کردن کفش رسمی ممکن است خیلی مهم باشد و کاملا تحت تاثیر نوع پوشش شما باشد. برای مثال اگر قصد دارید از شلوارهایی که دم پای تنگ دارند استفاده کنید، باید کفش رسمی شما کفی کوچکی داشته باشد و از کفش های بزرگ استفاده نکنید. همچنین بهتر است از کفش های استفاده شود که تا زیر قوزک پا را پوشش می دهند و نباید از قوزک پا بالاتر برود. نوع ترکیب کفش رسمی با این نوع شلوار ها بسیار خاص است. اگر از کفش های بزرگ استفاده کنید اصلا نمای خوبی ندارد و بسیار بد جلوه می کند. اما اگر دوخت شلوار شما رسمی است پوشیدن کفش های بزرگتر و با کفی های درشت مشکلی ندارد و می توانید به راحتی از هر مدلی استفاده کنید.

 کفش های ورنی، اشبالت و جیر

کفش های کلاسیک در طرح ها و جنس های مختلفی وجود دارند. کفش های ورنی، اشبالت و جیر (نبوک) انواع مختلفی از کفش های رسمی هستند. اگر قصد استفاده از کفش های ورنی را دارید پیشنهاد می کنیم کمربند ست آن را نیز تهیه کرده و آن ها را با هم ترکیب کنید. اگر تنها یکی از آن ها را از جنس ورنی انتخاب کنید ممکن است نمای بسیار وحشتناکی ایجاد کند. کفش هایی که از جنس اشبالت و جیر تهیه شده اند با شلوارهای کتان ترکیب فوق العاده ای را تشکیل می دهند. البته بهتر است کفش های نبوک یا همان جیر را برای روز های بارانی انتخاب نکنید و از کفش هایی با جنس چرمی یا چرم اشبالت استفاده کنید.

راهنمای کفش مردانه 1

 

در آخر ذکر این نکته لازم است که پوشیدن هر مدلی کاملا بر اساس سلیقه است و ممکن است هر کس از یک سبک خاص از کفش های رسمی استفاده کند. اما برای موجه تر جلوه کردن کفش و راحت بودن بیشتر، بهتر است اصول انتخاب کفش رسمی بر اساس نیاز رعایت شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است