شهر داروین در استرالیا

شهر داروین در استرالیا

بندر داروین (به انگلیسی: Darwin) مرکز ایالت سرزمین شمالی در کشور استرالیاست.

منطقه داروین هزاران سال زیستگاه بومیان استرالیا بوده‌است که اینان به دلیل نزدیکی این این منطقه به آسیای جنوبی، به داد و ستد با مناطقی در آسیا می‌پرداخته‌اند. نخستین بار در قرن هفدهم توسط دریانوردان هلندی مشاهده و بخش‌هایی از آن نامگذاری شد. در سال ۱۸۳۹ دریانوردان بریتانیایی این منطقه را مشاهده و نام آن را داروین گذاشتند که به افتخار دانشمند معروف چارلز داروین است.

نخستین بار در سال ۱۸۶۹ گروهی بالغ بر ۱۳۵ نفر از سپیدپوستان برای زندگی در بندر داروین به این ناحیه اعزام شدند. بعدها با استقلال سرزمین شمالی از استرالیای جنوبی، داروین به عنوان مرکز این قلمرو انتخاب شد. در سال ۱۹۴۲ و به هنگام جنگ جهانی دوم، بیش از یکصد و هشتاد هواپیمای ژاپنی در خلال جنگی که به جنگ پاسیفیک مشهور شد طی یک روز این شهر را در دو نوبت به شدت بمباران کردند و بیش ۲۴۳ کشته و هزاران زخمی برجای نهادند. داروین در این حمله به شدت ویران شد در سال ۱۹۷۴ نیز طوفان شدیدی این شهر را درنوردید که بیشتر آن را ویران ساخت.

داروین دارای آب و هوای استوایی است و در فصلهایی از سال، بارندگی‌های شدید دارد. در مجموع دارای دو فصل مرطوب و خشک است. میزان بارندگی سالانه در آن بیش از ۱۷۰۰ میلی‌متر است. داروین عمدتاً دارای هوایی مرطوب و بسیار گرم است.

بیش از ۲۵ درصد مردم در قلمرو شمالی، اهل جوامع بومی هستند که جمعیتی به مرابت بیشتر از همه جای استرالیا است. حدود ۸۰ کیلومتری ساحل داروین و در مجاورت محل قایق های مسافرتی، باثورست و ملویل قرار دارند که به آن ها جزایر تیوی (Tiwi) هم می گویند. مردم تیوی تا قرن نوزدهم، تماس کمی با جوامع بومی مرکزی داشتند و برای همین، زبان و فرهنگ مجزایی دارند.

می توانید با سفر یک روزه از داروین به جزایر تیوی سر بزنید اما اگر وقت بیشتری دارید، باید ۱۵۰ کیلومتر به شرق سفر کنید تا به پارک ملی کاکادو (Kakadu) برسید. این محل علاوه بر حیات وحش خود، برخی از چشمگیرترین نمونه های هنرسنگی باستانی کهن را دارد که برخی از آن ها بیش از ۲۰ هزار سال قدمت دارند.

زندگی شبانه داروین، معروف است و در کلوپ ها و بارهای سرتاسر خیابان میچل در مرکز شهر،  بسیار به چشم می خورد. برای این که به جای شیک تر بروید، پرل (The Pearl) یک کافه مدرن در مرکز خرید خیابان فقط پیاده رو اسمیث با کلی ککتل است-می توانید اسپرسو مارتینی را امتحان کنید.

لنگرگاه استاکس هیل (Stokes Hill Wharf) که بازسازی گسترده ای شده، پاتوق پرطرفدار انواع نوشیدنی با کلی رستوران و بار مشرف به ساحل و تالاب بدون تمساح و عروس دریایی است. هنگام غروب، کلوپ اسکی داروین لب ساحلی در شمال مرکز شهر، بی رقیب است.

جاذبه های گردشگری شهر داروین

پارک ملی کَکدو

 

پارک ملی ککدو

 

20000 کیلومتر مربع از پارک ملی «ککدو» پوشیده از جنگل و بیشه‌زارهای سرسبز است، پرتگاه «آرن هام لند» هم در همان نواحی واقع شده است. ککدو، زیباترین و دیدنیترین پارک ملی استرالیا است. حکاکی بومیان روی صخره‌ها در امتداد آبشارها و هم چنین وجود حیات وحشی وسیع، آن را به مکانی خارق العاده و چشم‌نواز تبدیل کرده است.

قفس مرگ

 

قفس مرگ شهر داروین

 

دیدن جاذبه های طبیعی و لذت بردن از مناظر و پدیده های طبیعی یکی از لذت بخش ترین فعالیت های انسان است ، اما افرادی هستند که سرگرمیشان لزوما باید با تجربه های جدید ، هیجان انگیز و متفاوت همراه باشد . یکی از جاذبه های توریستی در استرالیا در قلب شهر داروین به نام قفس مرگ ویژه این افراد است .
این جاذبه توریستی شانس رویارویی از نزدیک با کروکودیل و شنا کردن در کنار آن را فراهم کرده ، افراد در یک محفظه ای شفاف و شیشه ای از اکرلیک میروند که قفس مرگ نام دارد و با کروکودیل رو در رو میشوند . این قفس هیچ نرده ای ندارد ، فقط یک محفظه اکرلیک با ضخامت 4 سانتی متر ، یک جفت عینک و یک لباس شنا ، افراد را از آرواره های خطرناک این کروکودیل جدا میکند . توریست ها به مدت 15 دقیقه زیر آب در این قفس که برابر با 2.74 متر میشود باقی مانده و کروکودیل را تماشا میکنند .
از این قفس ها در غواصی با کوسه ها استفاده میشود که مانع از گاز گرفته شدن غواص از طرف حیوانات خزنده شده اما خراش عمیق دندان ها روی دیواره های آن قابل مشاهده است و کمی تردید را در شرکت کنندگان به وجود می آورد .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است