شهر ریکیاویک ایسلند

شهر ریکیاویک ایسلند

ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. جمعیت ریکیاویک در حدود ۱۲۳ هزار نفر است (با احتساب حومه یعنی ناحیه پایتختی ریکیاویک جمعیت آن به ۲۱۷ هزار نفر بالغ می‌شود). ریک‌یاویک در جنوب غربی ایسلند، در ساحل جنوبی خلیج فاکسا واقع شده‌است. این شهر مرکز فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و دولتی ایسلند و یک مقصد گردشگری محبوب است. شهر ریکیاویک شمالی‌ترین پایتخت جهان است و در مدار’۰۸°۶۴ شمالی قرار گرفته که با مدار قطبی (در’۳۳°۶۶ شمالی) فاصله چندانی ندارد. این شهر در زمستان تنها چهار ساعت در روز نور خورشید دارد و شب‌های تابستانی آن به روشنی روز هستند. مردم محلی برای این شهر لقب Stærsta smáborg í heimi را بکار می‌برند که معنی آن می‌شود «بزرگ‌ترین شهر کوچک دنیا».

شهر ریکیاویک (Reykjavík)شمالی ترین پایتخت در کل کره ی زمین است و کمترین فاصله را با مدار قطبی دارد. شهر ریکیاویک در زمستان، روزانه تنها از ۴ ساعت نور خورشید بهره می برد و شب های تابستانیش به روشنی روز هستند. لقبی که مردم بومی ایسلند به ریکیاویک داده اند، بزرگ ترین شهر کوچک دنیا است که به نظر می آید لقبی بسیار مناسب برای این شهر است. این شهر زیبا در جوار چشمه هایی است که منبع گرمایشان از چشمه های آتشفشانی اطرافشان می آید. مساحت این شهر ۲۷۴ کیلومتر مربع است و به عنوان یکی از مدرن ترین شهر های دنیا نیز شناخته می شود.

وایکینگ ها در سال ۸۷۴ میلادی این شهر را به عنوان اولین اقامتگاه دائمی خود انتخاب کرده و زندگی را در این شهر آغاز کردند. البته قابل ذکر است که این شهر در قرن ۱۸ میلادی به عنوان یکی از شهر های مهم ایسلند رسمیت پیدا کرد. ریکیاویک در سال ۱۹۱۸، بالاخره به عنوان پایتخت ایسلند انتخاب و معرفی گردید. این شهر با قرار گرفتن در آستانه ی شروع قرن ۲۰ میلادی با افزایش جمعیت چشمگیری که پیدا کرد، در ایسلند به عنوان یک مرکز اقتصادی در قرن جدید معرفی شد. جمعیت ریکیاویک، ۱۲۰ هزار نفر است. معنی ریکیاویک، خلیج بخار است که علت آن این است که از آب گرم های منطقه، دود های بخار مانند ساطع می شود.

 

اطلاعات کلی درباره ی شهر ریکیاویک

زبان رسمی: ایسلندی

واحد پول: کرون ایسلند ( (ISK)

اختلاف ساعت با ایران: ۴ ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

ولتاژ برق: ۲۳۰V

فرودگاه ها: فرودگاه ریکیاویک

پیش شماره ی کشور ایسلند: + ۳۵۴

شهر ریکیاویک 1

آب و هوای ریکیاویک

کشور ایسلند، دارای آب و هوایی سرد و قطبی است. اما نا گفته نماند که تا حدی هم تحت تأثیر توده های هوای معتدل است. جریان‌های آب گرم که به گلف استریم معروف است، در کرانه‌های آسمان جنوبی ایسلند، باعث می شود که افزایش نسبی دما در ایسلند وجود داشته باشد. از یخبندان های گسترده و سخت، مخصوصا در فصل زمستان جلوگیری می کند. در منطقه ی شهری ریکیاویک نیز، آب و هوا تحت تاثیر جو اقیانوسی است. در ریکیاویک، حتی تابستان ها نیز، سرد است.

شکم گردی در ریکیاویک

آشپزی ریکیاویکی ها به این معروف است که بهترین و اصیل ترین نماینده برای نشان دادن سبک آشپزی اصیل ایسلندی ها هستند. در غذاهای ایسلندی از گوشت وال بسیار استفاده می کنند! گوشت این پستاندار دریایی، یکی از لذیذ ترین و پر طرفدار ترین گوشت ها در ایسلند و ریکیاویک می باشد که در انواع استیک ها و خورش ها از آن استفاده می کنند. گوشت وال در رستوران ها و غذا خوری های ریکیاویک نیز از غذاهایی است که بسیار سرو می گردد. جالب است بدانید که بسیاری از رستوران های ریکیاویک در کنار استخر وال ها است. در ادامه ی این مطلب چند غذای محبوب و معروف ایسلندی را به شما معرفی می کنیم:

  • هاکارل (Hákarl): از غذاهای بسیار محبوب ایسلندی ها است که به معنای کوسه گندیده است! این غذا از گوشت تخمیر شده ی کوسه ی گرینلند که نمک سود شده است درست می شود.
  • ماست اسکیر (Skyr Yogurt): اسکیر نوعی ماست ایسلندی است که طعمی بسیار ملایم و بافتی سفت شده دارد. از نظر طعم همانند ماست یونانی است. این نوع ماست بیش از ۱۰۰۰ سال است که در ایسلند درست می شود و بسیار نیز محبوب است.
  • Fridheimar Tomatoes: این غذا نوعی خوراک است که با گوجه درست می شود و از غذاهای لذیذ و مورد علاقه ی ایسلندی ها است. پیشنهاد می کنیم که حتما از طعم این غذای لذیذ بچشید و از آن لذت ببرید.

از دیگر غذاهایی که پیشنهاد می کنیم حتما در ریکیاویک امتحان کنید؛ هات داگ، چیپس و ماهی، غذاهای دریایی، سوپ گوشت و بستنی خانگیاست. در ریکیاویک حتما به رستوران گریلمارک کاردیون (Grillmarkadurinn)، فیسکماردوریوم(Fiskmarkadurinn) سر بزنید، هم غذای با کیفیتی دارند و هم قیمتشان مناسب است. اگر دوست دارید در ریکیاویک کافه گردی کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما به کافه روستر(Roasters)، کافه بابالو(Babalu)، کافه استوفان(Stofan) و کافه موسفلزباکاری(Mosfellsbakari) نیز سر بزنید و اوقات خوشی رو با یک نوشیدنی گرم در این شهر زیبا برای خود رقم بزنید.

هزینه ی خورد و خوراک در ریکیاویک

برای خوردن خوراک گوشت در رستورانی که غذاهای ارزانی می فروشد باید بین ۱۸۰۰تا ۲۷۰۰ کرون ایسلند بپردازید. همچنین در رستوران های مک دونالد ریکیاویک باید بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کرون ایسلند به طور متوسط برای سفارش غذاهای این رستوران بپردازید. هر بطری آب بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کرون قیمت دارد. (توجه داشته باشید که قیمت های آورده شده مطابق با تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۶ است. همچنین نرخ کرون ایسلند به ریال ایران برابر با ۳٫۴۹۱ تومان به نرخ امروز می باشد.)

هزینه حمل و نقل در ریکیاویک

بهترین وسیله نقلیه برای سفرهای درون شهری در ریکیاویک، اتوبوس است. اتوبوس‌های شهری  معمولا سر وقت خود در ایستگاه حضور دارند و شما را به هر جای شهر که خواستید، فقط با ۴ کرون می‌برند. توجه داشته باشید که این قیمت تنها برای یک بار سفر است. برای تاکسی نیز قیمت ورودی برابر با ۲۲۸ تا ۳۳۰ کرون دارد.

اقامت در ریکیاویک

در ریکیاویک هتل ها از ۲ تا۴ ستاره، همگی دارای امکاناتی خوب و مناسب هستند. هتل های ۴ ستاره ای همانند آیسلند هتل ریکیاویک مارینا و هتل هیلتون، هتل های ۳ ستاره که قیمت مناسب تری نیز دارند همانند؛ هتل ریجکاویک لایت، هتل لاکسنز و هتل آپارتمان ریکیاویک فور یو را معرفی می کنیم. از هتل های دو ستاره ی مناسب ریکیاویک نیز می توانیم از هتل بلو آرتیک ریکیاویک نام ببریم. البته باید این نکته را در ادامه اضافه کنیم که هاستل ها قیمیت بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون دارند. این نکته فراموش نگردد که برای گردشگران قیمت هاستل ها، ۶۵۰ کرون تخفیف قائل می شوند.

سوغاتی

در ریکیاویک می توانید به عنوان سوغاتی شکلات، لباس، زیور آلاتی از جنس سنگ های آتشفشانی و محصولات پشمی را خریداری نمایید. در ریکیاویک می توانید از خیابان لائوگاوگور(Laugavegur) دیدن کنید به مراکز خریدش سری هم بزنید.

فستیوال ها

از جمله جشن ها و فستیوال هایی که در ریکیاویک برگزار می شود می توان به جشن های کریسمس و جشنواره ی موسیقی ایرلند که از ۱ تا ۵ نوامبر هر سال در ریکیاویک برگزار می شود، اشاره کرد.

 

مراکز خرید

 

مرکز خرید کرینگلن ریکاویک

  1. مرکز خرید کرینگلن (Kringlan)
  2. مرکز خرید اسمارالیند (Smáralind)
  3. مرکز خرید ایسوتورگ (Eiðistorg Shopping Mall)
  4. مرکز خرید گریمزبر (Grímsbær)

 

جشنواره ها و رویدادها

 

جشنواره نورهای زمستان ریکیاویک

 

  1. جشنواره نورهای زمستان (Winter Lights Festival) : در ماه فوریه
  2. جشنواره غذا و سرگرمی (Food and Fun) : در ماه فوریه
  3. جشنواره معماری دیزاین مارچ (DesignMarch) : در ماه مارس
  4. جشنواره هنر (Reykjavik Art Festival) : در ماه مه
  5. روز ملی ایسلند (Iceland National Day) : در ماه ژوئیه
  6. دو ماراتون (Reykjavik Marathon) : در ماه اوت
  7. شب فرهنگ (Reykjavik Culture Night) : در ماه اوت
  8. جشنواره بین المللی فیلم (Reykjavik International Film Festival) : در ماه سپتامبر
  9. جشنواره موسیقی امواج رادیویی (Iceland Airwaves Music Festival) : در ماه نوامبر

ماجراجویی در شهر بکر

 

شهر ریکیاویک ایسلند

 

در شهری که بکر بودن طبیعت آن در تمام دنیا مشهور است. می‌توان به استقبال ورزش‌های گوناگونی رفت. اگر به کوهنوردی، اسکی، ماهیگیری، اسب سواری، آفرود ‌ یا هلی‌کوپتر سواری علاقه‌مند هستید، ریکیاویک برای شما گزینه‌های متعددی دارد. می‌توانید با تورهای یک روزه‌ای که برای گردشگران فراهم شده همراه شوید تا بتوانید از قابلیت‌های متعدد این شهر بهره ببرید.

 

دوچرخه و اتوبوس

 

ریکیاویک ایسلند

 

اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در ریکیاویک اتوبوس است. راننده اتوبوس می‌تواند بلیت را در همان مسیر به شما بفروشد. علاوه بر این بلیت‌های یک روزه و سه روزه هم برای توریست‌ها مهیاست. تاکسی‌های شهر مجهز به تاکسی متر هستند و انعام دادن به راننده‌ها هم چندان رایج نیست. مرکز شهر ریکیاویک کوچک است و اتوبوس‌های شهر هم بسیار کارآمد هستند. بنابراین نیازی به کرایه ماشین در این شهر نیست. دوچرخه سواری یکی از بهترین گزینه‌های گردش در شهر است. گرچه پستی‌ها و بلندی‌های شهر زیاد نیست اما می‌توانید در باشگاه دوچرخه کوهستان مشاوره‌های لازم را در مورد مسیر و انتخاب دوچرخه مناسب انجام دهید.

 

تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از ریکیاویک تیر تا شهریور است. زمانی که هوا بسیار خوب است و علاوه بر این شما می‌توانید خورشید نیمه شب را در این وقت سال تجربه کنید. از اواخر تیر تا اوایل مرداد نور خورشید به طور تقریبی در ۲۴ ساعت روز قابل مشاهده است. اگر دوست دارید زندگی شبانه را تجربه کنید بهترین زمان برای سفر به ریکیاویک زمستان است؛ زمانی که خورشید تنها برای سه یا چهار ساعت در روز در آسمان می‌درخشد. قیمت بلیت هواپیما و کرایه اتاق در این فصل بسیار ارزان است.

 

ماهیگیری

 

ماهیگیری ریکیاویک

ریکیاویک یک شهر بندری است که به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش خانه حیوانات آبزی بسیاری است. یکی از تفریحات اصلی مردم این شهر ماهیگیری است. تورهای ماهیگیری با انواع خدمات آماده سرویس‌دهی به گردشگران هستند. شما می‌توانید با یک تور ماهیگیری با قایق دل‌تان را به دریا بزنید و از ماهیگیری لذت ببرید.

 

اسب‌سواری

 

اسب سواری ریکیاویک

 

نژادهای مختلفی از اسب در ایسلند پرورش داده می‌شود و اگر شما یک سوارکار حرفه‌ای یا حتی تازه‌کار هستید می‌توانید یک سواری لذت بخش و امن را در ریکیاویک تجربه کنید. اسب سواری از آغاز ماه ژوئن تا پایان ماه سپتامبر در پایتخت ایسلند برپاست و تورهای سوارکاری تمام تجهیزات مورد نیاز از قبیل کلاه، چکمه و لباس گرم را برایتان فراهم می‌کنند.

 

کوهنوردی

 

کوهنوردی ریکیاویک

 

کوهنوردی یکی از ماجراجویی‌های اصلی مردم ایسلند است و بسیاری از تورهای کوهنوردی در این شهر قدمت طولانی دارند. شما در تجربه کوهنوردی منحصر به فرد ریکیاویک با شگفتی‌های یخچال‌های طبیعی آشنا می‌شوید. هر زمانی که به ریکیاویک بروید برای کوهنوردی فصل مناسبی است؛ در تابستان هوا خوب است و سرسبزی کوه‌ها بیشتر و در زمستان قله‌ها مملو از برف است.

 

بهترین مکان اقامت

ریکیاویک دارای گزینه‌های متعددی برای اقامت است؛ اگر دوست دارید در یک خوابگاه صمیمی اقامت کنید یا در یک هتل لوکس بین‌المللی دست شما برای انتخاب باز است. اگر قصد سفر به پایتخت ایسلند در فصل تابستان را دارید باید از چند ماه قبل هتل‌تان را رزرو کنید. به هر حال در ریکیاویک بهتر است که هزینه هتل را آنلاین پرداخت کنید تا از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

 

لوکس‌ترین هتل شهر

 

هتل ریکیاویک

 

اگر دوست دارید در یک هتل لوکس در میان طبیعت بی‌نظیر اقامت کنید کوسین دانتون(Kvosin Downtown) انتخاب مناسبی است. قدمت ساختمان هتل به سال ۱۹۰۰ بر می‌گردد اما بازسازی‌های گسترده‌ای روی آن انجام شده است. رستوران برگسون با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی در تمام شهر مشهور است. نمای فوق‌العاده‌ای از کلیسای جامع و مجلس را می‌توان از تراس‌های طبقه همکف هتل دید. تمام اتاق‌های هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت هستند و یک دستگاه قهوه‌ساز در هر اتاق گذاشته شده است. موزه ملی ایسلند در ۶۰۰ متری هتل است و نزدیک‌ترین فرودگاه داخلی تا این هتل دو کیلومتر فاصله دارد. برای اقامت در این هتل باید شبی ۱۸۰ دلار بپردازید.

 

هنری

 

اقامت ریکیاوی

 

هتل مارینا در بندرگاه قدیمی قرار دارد؛ هتلی که با عناصر هنری تزئین شده و مناظر زیبایی به دریا دارد. این هتل چهار ستاره مجهز به اینترنت پر سرعت رایگان است و رستوران اسلیپبارین انواع غذاهای بین‌المللی را برای مهمانان آماده می‌کند. نکته جالب در مورد این هتل مربوط به موقعیت مکانی آن است چرا که از هتل تا موزه هنر ریکیاویک تنها پنج دقیقه پیاده راه است. تمام امکانات رفاهی در اتاق‌های هتل در نظر گرفته شده و علاوه بر آن مهمانان می‌توانند در لابی هتل کنار شومینه بنشینند و فیلم‌های ایسلندی تماشا کنند. برای اقامت در این هتل باید شبی ۹۰ دلار بپردازید.

 

مدرن و خلاقانه

هتل آپارتمان اوکی با طراحی مدرن و خلاقانه‌اش جزو یکی از زبانزد ترین مکان های شهر است و به خاطر همین طراحی متفاوت در ریکیاویک مشهور است. اتاق‌ها با مبلمان رنگارنگ و وسایل بعضا نامتعارف تزئین شده و نور آنها بسیار مناسب است. این هتل آپارتمان در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و برای کسانی که به دنبال یک اتاق ارزان اما زیبا و تمیز هستند و بخواهند پول خود را خرج تفریحات دیگری کنند یک گزینه مناسب است.

جالب است بدانید آپارتمان طبق اصول محیط زیستی ساخته و با هنر محلی تزئین شده است. برای اقامت در این هتل باید شبی ۶۰ دلار بپردازید.

 

آرام و ارزان

 

ریکیاویک

 

هتل متروپلیتن در بخش آرام و قدیمی شهر واقع شده است. این هتل ۳۱ اتاق دارد که تمام آنها مجهز به دستگاه تلویزیون ماهواره‌ای، یخچال کوچک و اینترنت پر سرعت است.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است