شهر کالیمانتان اندونزی

شهر کالیمانتان اندونزی

کالیمانتان نام آن قسمت از جزیره بورنئو است که جزو خاک اندونزی به‌شمار می‌آید. این قسمت، مرکز و جنوب این جزیره را اشغال می‌کند و ۵۴۴٬۱۵۰ کیلومتر مربع مساخت دارد. در زبان اندونزیایی نام کالیمانتان برای اشاره به کل جزیره بورنئو به‌کار می‌رود.

نام کالیمانتان از سانسکریت گرفته شده و به معنا «جزیره با هوای سوزان» است که به هوای بسیار گرم و مرطوب این جزیره اشاره دارد.

خاک اندونزی ۷۳ درصد از مساحت جزیره بورنئو و ۶۹٫۵ درصد از جمعیت آن را دربر می‌گیرد. قسمت‌های غیراندونزیایی این جزیره عبارتند از کشور برونئی و منطقه مالزی شرقی.
مالزی شرقی دو ایالت صباح و ساراواک کشور مالزی و ناحیه فدرال لابوآن را در خود جای داده‌است.

 

تقسیمات کالیمانتان

کالیمانتان اندونزی به چهار استان تقسیم می‌شود.

  • کالیمانتان مرکزی (کالیمانتان تنگاه) در جنوب با پایتختی پالانگکارایا
  • کالیمانتان شرقی (کالیمناتان تیمور)، در شمال شرق با پایتختی ساماریندا
  • کالیمانتان جنوبی (کالیمانتان سلاتان) در جنوب شرق با پایتختی بانجارماسین
  • کالیمانتان غربی (کالیمانتان بارات) در غرب با پایتختی پونتیاناک

 

محل رویش عجیب‌ترین گل دنیا

 

گل عجیب اندونزی

 

زنبق بدبو یا Rafflesia arnoldii بدبوترین، بزرگترین و عجیب‌ترین گل دنیاست. این گل بوی بسیار نامطبوعی دارد به حدی که برخی به آن گل جنازه می‌گویند. این گیاه نادر فقط در بورنئو یافت می‌شود و کسانی که به منطقه سفر کنند حتما فرصت دیدن آن را خواهند داشت.

 

بازار روی آب

 

بازار روی آب در کالیمانتان

 

راستش را بخواهید خاک کالیمانتان چندان حاصل‌خیز نیست مگر نواحی کوچکی که امکان کاشت برنج، غلات و کدو حلوایی و… در آن‌ها وجود دارد. مردم نواحی از کالیمانتان که در بخش اندونزی قرار گرفته‌اند بازاری معلق روی آب دارند. در این بزار محصولات کشاورزی خود را به فروش می‌رسانند. تماشای این بازار و حتی خرید از آن یکی از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه است. کالیمانتان محل تشکیل این بازارهای معلق روی آب است.

 

 قورباغه‌های کالیمانتان 

 

قورباغه شاخ دار

 

قورباغه‌های کالیمانتان به خاطر وجود برجستگی در بالای چشمان‌شان که تقریبا شبیه شاخ است به قورباغه شاخ‌دار معروف شده‌اند. برخی نیز آن را با عنوان قورباغه‌ی شاخدارِ دماغ‌دراز می‌شناسند!

 

فیل‌های کوچک کالیمانتان 

 

فیل اندونزی

عجایب کالیمانتان تمام شدنی نیست! در این سرزمین فیل‌هایی را خواهید دید که کوچکتر از فیل‌های معمولی هستند. آن‌ها را به اسم پیگمی Pygmy می‌شناسند. دُم این فیل‌های کوچک روی زمین کشیده می‌شود و بسیار دوست‌داشتنی‌اند. ارتفاع آن‌ها حدودا یک متر از فیل‌های معمولی کمتر است و برای دیدن‌شان فقط باید به منطقه Sabah  در بخش مالزیایی بورنئو بروید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است