غذا در آرژانتین

غذا در آرژانتین
کشور آرژانتین به دلیل داشتن سرزمین‌های پست و نواحی کم ارتفاع، از مناطق اقلیمی و غنی بومی برخوردار بوده و همین امر یکی از عوامل مهم در ایجاد رژیم غذایی عالی و تهیه‌ی غذاهای بومی بسیار خوش طعم است. بیش از چهار درصد از گله‌های گاوهای نر جهان، توسط گله‌داران کشور آرژانتین نگهداری و پرورش داده می‌شوند. نکته جالب دیگر این که این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان عسل، در آمریکای جنوبی است و به واسطه‌ی آن توانسته‌اند دسرهایی بسیار لذیذ را در رژیم غذایی خود، تهیه و جای‌ دهند.

اسپاگتی با گوشت خام

اسپاگتی با گوشت خام

تنوع غذاهای تولید شده از پاستا بسیار باب میل مردم آرژانتین قرار گرفت و طبخ اسپاگتی و لازانیا، در دستور غذایی این مردم، متداول و همیشگی شد. البته مردم کشورهای انگلیس، آلمان و یهودیانی که به این کشور مهاجرت کرده بودند نیز در ایجاد سبکی متفاوت از آشپزی و مواد غذایی مصرفی در این کشور، نقش بزرگی را ایفا کردند. به عنوان نمونه می‌توان به وارد شدن چای در رژیم غذایی مردم آرژانین، توسط مردم انگلیس اشاره کرد که فرهنگی جدید را به عنوان زمان نوشیدن چای یا همان چای عصرانه، در رژیم غذایی مردم آرژانتین وارد ساخت.

آسادو (Aasado)

آسادو 1

به عنوان نمونه از این دورهمی‌های خانوادگی می‌توان به شام جمعه‌ی خانواده، اشاره کرد. معمولا در این وعده‌ی غذایی، از پاستا و آسادو (asado) استفاده می‌کنند. آن‌ها با تدارک پاستا، مشهورترین غذای تهیه شده توسط مردم ایتالیا و تهیه‌ی غذایی کاملا بومی و بهره‌مندی از روش‌های آشپزی موجود در رژیم غذای کشور خود، طعمی لذیذ و خاص را بوجود آورده اند.

پاستا (Pasta)، سیب زمینی سرخ کرده

پاستا Pasta

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در رژیم غذایی مردم آرژانتین، تهیه‌ی سیب زمینی سرخ کرده‌، پاتیز (Patties: نان شیرینی که بین آن را با گوشت یا میوه پر می کنند) و پاستای خانگی است که معمولا در جشن‌های دوستانه و برای احترام و عزت میهمان، تهیه و تدارک می‌شود. سنتی که در فرهنگ اجتماعی مردم کشور آرژانتین نسل به نسل گذشته و تا به امروز همچنان با میل و رغبت، اجرا می‌شود.

پاتیز (Patties)

پاتیز

تارتا (Tarta)

تارتا

این غذا شبیه به خوراکی است که پنیر، گوشت و اسفناج را در لایه‌ای از خمیر ماکارانی پیچیده و طبخ می کنند. البته در این خوراک از تخم مرغ‌های خرد شده و کوچک‌تری در بین این خمیر استفاده می‌شود. در ضمن گاهی اوقات ممکن است که گوجه فرنگی، قارچ و ترکیبات دیگری را نیز به این خوراک لذیذ اضافه کنند.

پیتزا

پیتزا

در کشور آرژانتین، معمولا پیتزا با یک لایه‌ی ضخیمی از نان، پنیر، سس گوجه فرنگی و ترکیباتی شبیه به آنچه که مردم آمریکا در تهیه‌ی پیتزای خود استفاده می‌کنند (البته در اندازه‌ای کوچکتر)، تهیه می‌شود. گیاهخواران می توانند از پیتزایی که به هیچ عنوان پنیر ندارد استفاده کنند. گونه‌ا‌ی از پیتزا در این کشور طبخ می‌شود که Fuggazza نام دارد، این پیتزا با ترکیب خمیر پیتزا، پونه‌ی کوهی، روغن زیتون و پیاز تهیه می‌شود.

تامالز (Tamales)

تامالز

یک خوراک مکزیکی است که ترکیب گوشت خرد شده، فلفل سبز، گوجه فرنگی و دیگر موادی که معمولا مردم آرژانتین در تهیه‌ی انواع خوراک و دلمه از آن استفاده می‌کنند، را در بین برگ ذرت پیچیده و می‌پزند. البته مردم آرژانتین به روشی دیگر نیز این خوراک را تهیه می‌کنند. آن‌ها با کمک آرد ذرت یا گندم خمیری تهیه کرده و بین آن را با گوشت یا پنیر و گاهی اوقات با مخلوط گوشت و پنیر، پر کرده و آن را بخارپز می‌کنند.

لاکرو(Locro)

لاکرو

لاکرو سوپی غنی از انواع گیاهان، ذرت، سبزیجات و گوشت گوساله است. معمولا مردم آرژانتین هنگام سرو این غذای لذیذ از یک نوشیدنی به نام لیکوآدو (Licuado) نیز استفاده می‌کنند. این نوشیدنی از مخلوط آب انواع میوه‌ با شیر (گاهی اوقات مخلوط آب میوه با آب خالص)، تهیه شده و در اکثر وعده‌های غذایی مردم آرژانتین مصرف می‌‌شود.

شیرینی کرم شکلاتی (Alfajore)

شیرینی کرم شکلاتی

عصرانه‌ای که در یک کانفیترای واقع در بوینوس آیرس سرو می‌شود، شامل یک دسری خوش طعم یا (Alfajore)، می‌شود. این دسر از دو قطعه نان شیرینی کوچک، مملو از نوعی کرم شکلات که  در صورت تمایل، مقداری پودر نارگیل بر روی سطح آن ریخته می‌شود، تهیه شده است. البته ممکن است علاوه بر پودر نارگیل از شکلات های رنده شده نیز برای سطح شیرینی، استفاده شود.

کارامل میوه‌ی به (Membrillo)

کارامل میوه ی به

دسر دیگری که خوردن آن در کشور آرژانتین خالی از لطف نخواهد بود، کارامل میوه‌ی به است. این دسر بسیار شیرین و خوشمزه، به صورت خمیری چسبناک، نرم، شیرین و به رنگ قرمز است که از میوه‌ی به تهیه می‌شود. در تهیه‌ی این دسر خمیری، از شکر و آب نیز استفاده می‌کنند.

کیک کاراملی (Membrillo)

کیک کاراملی

شیرینی کاراملی یا کیک میوه (churro)

شیرینی کاراملی یا کیک میوه

کیک میوه یا شیرینی کاراملی، نوعی دیگر از دسرهای لذیذ کشور آرژانتین به شمار می‌رود که معمولا در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. این کیک میوه (البته به فرنی یا چورو نیز معروف است)، خمیری است که در یک تابه‌ی گرد، گریل شده و با پودر شکر یا کرم کارامل شکلاتی تزئین می‌شود.

خوراک گوشت گوساله (Carbonada Criolla)

خوراک گوشت گوساله

این خوراک از ترکیباتی مانند زردآلو، کشمش، سیب‌زمینی‌های شیرین، کدوی زمستانی، گوجه فرنگی و پیاز تهیه می‌شود و به خوراک گوشت گوساله‌ی آرژانتینی معروف است.

Argentinian Sorrentinos

غذا آرژانتین

مردم آرژانتین برای تهیه این خوراک از هام (گوشت خشک شده‌ و نمک‌اندود ران خوک یا گوساله) و انواع مختلفی از پنیر استفاده می‌کنند. این خوراک به دلیل انباشتگی مواد مصرفی و تنوع پنیری که در تهیه‌ی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به خوراک راویولی کشور ایتالیا شباهت بسیاری دارد.

گنوچی (Gnocchi)

گنوچی

ایتالیایی‌ها این بار هم با خلاقیت و هنر آشپزی خود غذایی خوش‌طعم و در عین حال زیبا را در رژیم غذایی مردم آرژانتین و حتی مردم کشور خودشان، قرار داده‌اند. پاستای سیب زمینی که بسیار محبوب، معروف و پرطرفدار است. آن‌ها با سس گوجه فرنگی، غذایی بی‌نظیر را برای گیاهخواران، تدارک دیده اند.

آسادو (Asado)

آسادو غذا

معمولا در مهمانی‌های خصوصی می‌توان آسادو را  به عنوان یک وعده‌ غذای دلپذیر از جانب میزبان، در نظر گرفت. مردم آرژانتین در مهمانی‌‌های خود، برای فردی که برایشان بسیار عزیز است، آسادو را تهیه می‌کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است