39 اثر نقاشی دانش آموزان البرز به نمایشگاه ترکیه راه یافت

نقاشی البرز ترکیه

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: در نمایشگاه برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری البرز ، 39 نقاشی از دانش آموزان پایه ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم این استان به نمایشگاه نقاشی در ترکیه راه یافت.

سالار قاسمی افزود: در سی و هفتمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری البرز در رشته نقاشی دانش آموزان در سبک های مختلف نقاشی شرکت کردند که 115 اثر به مرحله استانی راه یافت و 39 اثر منتخب شد.
وی گسترش نشاط و شادابی در بین دانش آموزان، ایجاد فضای سالم رقابتی در بین آنان، شکوفایی استعدادهای هنری دانش آموزان و تشویق و ترغیب آنان را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای ، استانی و کشوری یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه آثار دانش آموزان البرزی در 29 تیرماه 98 در ترکیه با عنوان فرهنگ ایرانی به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: آثار دانش آموزان البرزی در سبک ها و تکنیک های مختلف از جمله رئالیسم ، کوبیسم ، مدرنیسم و پاستل، اترولیک، چاپ روی پارچه، آبرنگ، مدادشمع، ذغال، کلاژ، رنگ روغن و مداد رنگی است.
وی رویکرد این نمایشگاه را انتقال پیام های آموزشی، تربیتی و ملی به مخاطبان از طریق هنر عنوان کرد.
قاسمی از طبیعت، چهره، محیط زیست، اجسام ، آب مایه حیات ، زندگی ساده روستایی و عشایری ، خانواده ایرانی ،حجاب و عفاف به عنوان موضوع نقاشی های دانش آموزان البرزی در این دوره از مسابقات نام برد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه برگزیدگان فرهنگی هنری استان البرز که در نگارخانه مه و ماهی در کرج از سوی کانون فرهنگی تربیتی فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برپا شده است ، آثار منتخب دانش آموزان در صنایع دستی ، خوشنویسی و عکاسی نیز به نمایش گذاشته شده است.
وی یادآور شد: کارشناسان فرهنگی و هنری در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است از نقش و تاثیرگذاری هنر از جمله نقاشی برای انتقال پیام های آموزشی و تربیتی به مخاطبان در جامعه سخن می گویند و پاسخ گوی سوالات تخصصی بازدیدکنندگان در حوزه های مختلف هنری به ویژه رشته نقاشی و خوشنویسی هستند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان استان البرز در مسابقات فرهنگی هنری کشوری در سال گذشته 47 رتبه برتر کسب کردند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است