اطلاعات عمومی ایالت تگزاس امریکا

اطلاعات عمومی ایالت تگزاس امریکا
تگزاس یا تکزاس (به انگلیسی: Texas) یکی از ۵۰ ایالت آمریکا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور (بعد از کالیفرنیا) و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا (بعد از آلاسکا) است. این ایالت در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌المللی با کشور مکزیک است. همچنین از نظر مرزبندی ایالتی، از طرف غرب با ایالت نیومکزیکو، شمال با اوکلاهما، شمال‌شرقآرکانزاس و از طرف شرق هم با لوئیزیانا دارای مرزهای مشترک است. مساحت تگزاس ۶۹۶٫۲۰۰ کیلومتر مربع بوده و جمعیت روبه رشد آن بر طبق آمارهای ژوئیه ۲۰۱۳ برابر است با ۲۶٫۴ میلیون نفر.
از شعارهای مربوط به این ایالت می‌توان به شعار شش پرچم بر فراز تگزاس اشاره نمود که نشان از ۶ کشور و حکومتی دارد که بر کل یا مناطقی از تگزاس در طول تاریخ حکمرانی کردند. از جمله این کشورها می‌توان به اسپانیا اشاره نمود. اسپانیا اولین کشور اروپایی بود که ادعای مالکیت قسمت‌هایی از تگزاس را کرد. فرانسه هم چندی بعدتر مالک قسمت‌هایی شد. سپس تا سال ۱۸۳۶ این ایالت تحت تصرف کشور مکزیک بود تا اینکه اعلام استقلال کرد و خود جمهوری تگزاس را تشکیل داد. در پایان نیز در سال ۱۸۴۵ به خاک آمریکا پیوست و یکی از ایالت‌های آمریکا شد. اما ششمین پرچم مربوط است به ایالات مؤتلفه آمریکا که تگزاس مدتی به آنها پیوسته بود.
هر کسی که تا به حال از تگزاس دیدن کرده باشد به شما خواهد گفت که این ایالت فقط کاوبوی مدرن آمریکایی و سوارکاری اسب های وحشی در میان کاکتوس های سوزنی و بیابان های آفتابی (هر چند که بخش بسیار هیجان انگیزی از میراث فرهنگی آنجا را تشکیل می دهند!) ندارد بلکه چیزهای خیلی بیشتری برای ارائه به گردشگران بین المللی دارد. حقیقت این است که کمتر از ۱۰ درصد از تگزاس زمین بیابانی است. گفته می شود که، پرجمعیت ترین و شلوغ ترین شهرستانهای عمده ی تگزاس (که شامل هوستون، سن آنتونیو، دالاس، فورت ورث، هوستون بزرگ، ال پاسو، و پایتخت این ایالت، آستین می شود) در امتداد مناطق چمن زار، مراتع، جنگل ها، و ساحل قرار دارند.
خون زندگی در تگزاس در تاریخ غنی آمریکایی اش وجود دارد که شورش در برابر حکومت های خارجی و تلاش برای آزادی است. هویت و شخصیت آزاده، مردم دوستدار سرگرمی تگزاس نیز جزو این زندگی هستند! برای گردشگران در تگزاس، تحصیل در تگزاس و در ارتباط بودن با مردم پر جنب و جوش آن یک راهی برای تجربه کردن تمام ماجراهای هیجان انگیز است و با داشتن جمعیت بیش از ۲۴ میلیون نفر، روح جوان ماجراجوی شما سیراب خواهد شد!

نشان ملی تگزاس

در شمال تگزاس، می توانید به پارک ایالتی دره دایناسور (برای حفظ اثر دایناسورها معروف است)، پناهگاه فسیلی حیات وحش، باغ وحش دالاس، موزه شواهد پیدایش (محل یک نمایشگاه اختصاص داده شده به شواهد خلقت است)، موزه پرواز کاواناو، پارک تفریحی معروف جهانی six flags، نمایشگاه سالانه ایالت تگزاس، بیلی باب تگزاس (یکی از بزرگترین باشگاه های شبانه در جهان!) بروید. اگر درحال سفر در هوستون یا شرق تگزاس هستید، شما می توانید از باغ و طبیعت مرکز هوستون، راه آهن ایالت تگزاس (که در آن شما می توانید سوار یک قطار بخار قدیمی شوید)، و مرکز فضایی جانسون ناسا (که در آن شما می توانید توری در مورد برنامه فضایی ایالات متحده داشته باشید) دیدن کنید.
گردشگران حتما برای سفر به جنوب تگزاس و ساحل نیز برنامه ریزی کنند که در آنجا  می توانند از بنای یادبود و موزه San Jacinto  (و همه چیز در مورد مبارزه برای استقلال تگزاس  را یادگیری بگیرند) و موزه حمل و نقل هوایی USS لگزینگتون در کورپوس کریستی دیدن کنند. بسیاری از دانشجویان خارجی در تگزاس اقامت در منطقه سن آنتونیو  را انتخاب می کنند تا مطمئن باشند می توانند از نمایشگاه صنایع دستی و هنر تگزاس (رسمی) (که در هر سال در طول تعطیلات آخر هفته برایش یادبود برگزار می کنند)، کروزهای  رودخانه تگزاس (که کشتی ها از طریق رودخانه  از دره ها و مناظر نفس گیر می گذرند)، غارهای پلی طبیعی، موسسه فرهنگ تگزاس(موزه برگزاری نمایشگاه میراث قومی متنوع تگزاس) و ۷۷۷ بازی در مرتع پرورش احشام ( که طبیعت، ورزش صحرایی، شکار و ماهیگیری ارائه می دهد) دیدن کنند.
در نهایت، در غرب تگزاس می توانند از غار بسیار زیبای سونورا (تشکل های زیرزمینی در نزدیکی شهر سونورا) و یا موزه عمومی نفت پرمین (در مورد تاریخچه و آینده نفت در این ایالت نفت خیز) دیدن کنند. شاید هم دوستان جدید تگزاسی شما بخواهند شما را به یک ماجراجویی وحشی قایق سواری در رودخانه از طریق دره تگزاس، و یا پیاده روی، دوچرخه سواری ببرند.
زمانی که در غرب تگزاس هستید، حتما از روستای تاریخی بوفالو گپ (یک روستای پیشگام)، موزه نیروی هوایی پرواز کنفدراسیون (که صفحه نمایش هواپیما های مختلف عتیقه را دارد) نیز بازدید کنید! موسیقی (موسیقی در فضای باز در امریکا) گوش دهید، ستاره ها را در رصدخانه مک دونالد در کوه ها ببینید، تالار و موزه مشاهیر تگزاس رنجر را چک کنید، چراغ اسرار آمیز Marfa (چراغ ظاهرا شوم فراموش نشدنی در شهر کوچک Marfa)  را ببینید، از سایت تاریخی قلعه دیویس، و یا تور روستای آلامو (که در آن فیلم “آلامو” فیلم برداری شده بود!) دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است