اقامت در کشور عمان

اقامت درعمان

قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور عمان در زیر به طور کامل شرح داده شده است . هموطنان عزیزی که قصد سفر به کشور عمان را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزا این کشور نمایند.در ادامه با سایت روماکو همراه باشید تا با اقامت در کشور عمان آشنا بشیم .

اقامت کشورعمان به 2 نوع تقسیم شده.

اقامت نوع 1 –  که با این نوع اقامت شما فقط می توانید در خاک کشور عمان تردد کنید.
اقامت ممتاز –  شما با این نوع اقامت میتوانید نه تنها در خاک کشور عمان تردد کنید بلکه با دریافت کارت تردد در کلیه کشور های خلیج بجز صعودی بدون دریافت ویزا سفر کرده و تا 3 ماه اجازه اقامت به شما داده می شود و با یک بار ورود و خروج شما 3 ماه دیگر اجازه اقامت به شما داده خواهد شد.

بهترین راه گرفتن اقامت کشور عمان

  1. اخذ اقامت کشور عمان از راه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات
  2. اخذ اقامت کشور عمان از راه سرمایه گذاری و ثبت شرکت و گرفتن شریک تجاری
  3. اخذ اقامت کشور عمان از طریق کارمندی یا کارگری و کار در عمان
  4. اخذ اقامت کشور عمان از راه ازدواج

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا کشور عمان :

  1. اصل پاسپورت
  2. 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 با زمینه سفید
  3. فرم تمکن مالی و گردش 3 ماه آخر حساب بانکی با حداقل 10 میلیون تومان موجودی
  4. چک ضمانت به مبلغ 20 میلیون تومان برای برگشت
  5. رزرو قطعی هواپیما و هتل

انواع ویزا عمان :

  1. ویزا عادی 10 روزه
  2. ویزا فوری  10 روزه
  3. ویزا عادی 1 ماهه
  4. ویزا فوری 1 ماهه
اقامت عمان

نکاتی در مورد ویزا های کشور عمان :

اعتبار ویزا عادی و فوری عمان از تاریخ صدور 6 ماه می باشد و شما می توانید تا 10 تا 1 ماه بسته به نوع ویزا خود در این کشور اقامت داشته باشید .
صدور ویزا های عادی 7 تا 10 روز کاری و ویزا های فوری 4 تا 5 روز کاری طول می کشد .

قیمت ویزا عادی و فوری 10 روزه و 1 ماهه کشور عمان :

  1. ویزا 10 روزه عادی 110 دلار آمریکا
  2. ویزا 10 روزه فوری 160 دلار آمریکا
  3. ویزا 1 ماهه عادی 190 دلار آمریکا
  4. ویزا 1 ماهه فوری 240 دلار آمریکا

ویزای تک ورودی عمان

این نوع ویزا شامل توریست­ها و تجار می­شود و بازدیدهای کوتاه مدت را در برمی­گیرد. ویزاهای تک ورودی در تمام بنادر ورود به عمان صادر می­شوند. فقط لازم است که مدارک شناسایی خود را ارائه داده و مبلغ ناچیزی را پرداخت نمایید، آنگاه یک ویزای یک ماهه­ معتبر برای شما صادر خواهد شد.

به علاوه می­توان این ویزاها را در سفارت­ها و کنسولگری­های عمان در خارج از این کشور و پیش از ورود دریافت کرد.

اگر اعتبار ویزای شما رد شده باشد به صورت روزانه معادل مبلغی که برای ویزا پرداخت کرده ­اید جریمه خواهید شد.

ویزای چند ورودی عمان

این نوع ویزا نیز پس از ارسال درخواست و پرداخت مبلغ مربوطه در بندرگاه­های ورودی صادر می­شود. ویزاهای چند ورودی یک سال اعتبار دارند، هرچند شاید بار اول فقط به مدت سه هفته در عمان بمانید. علاوه بر این باید دست­کم سه هفته از هر کدام از بازدیدهای شما سپری شود.

این نوع ویزا مناسب افرادی است که برای امور تجاری به صورت مکرر به عمان رفت و آمد می­کنند یا افرادی که مکرراً اعضای خانواده­ خویش را ملاقات می­نمایند.

ویزاهای چند ورودی قابل تمدید نیستند. مانند ویزاهای تک ورودی اگر اعتبار ویزای چند ورودی شما منقضی شود به صورت روزانه معادل مبلغی که برای ویزا پرداخت کرده­ اید جریمه خواهید شد.

ویزای اکسپرس
اتباع خارجی که واجد شرایط ویزا تک ورودی و چند ورودی نیستند باید برای ویزای اکسپرس درخواست بدهند. این نوع ویزاها در کنسولگری­ها و سفارتخانه­های عمان در خارج از کشور توسط مدیر کل عمانی گذرنامه و اقامت صادر می­شوند.

ویزاهای اکسپرس به مدت ۲ هفته اعتبار دارند و قابل تمدید نیستند. جریمه­ انقضای آن­ها نیز مانند ویزاهای تک ورودی و چند ورودی است.

ویزای کاری کار درعمان

خارجی­های ۲۱ تا ۶۰ ساله واجد شرایط اخذ ویزاهای کاری هستند. متقاضیان ویزای کاری علاوه بر مدارک کلی جهت ورود به عمان موظف هستند دعوتنامه­ی کاری از سوی کارفرمای خود و مجوز کاری رسمی صادر شده توسط مدیر کل اداره کار عمان را ارائه دهند. برخی اتباع نیز ممکن است لازم باشد که مجوز کار یا مدارک شناسایی لازم از سوی سفارت در کشور مبدأ خود را ارائه دهند.

مراجع قانونی عمان در مورد صدور ویزای کاری برای اتباع خارجی بسیار سختگیر هستند. آن­ها هنگام بررسی درخواست با دقت مدارک و تجارب کاری شما را بررسی خواهند کرد و تحقیق خواهند نمود که آیا هیچ فرد عمانی برای شغل کارفرمای شما وجود ندارد. به علاوه اگر مراجع قانونی اعلام کنند که شغل شما توسط یک تبعه­ عمانی قابل انجام است درخواست شما را رد خواهند کرد.

در این مقاله به لیست مشاغل مورد نیاز در عمان بیشتر پرداخته ایم .

ویزای دانشجویی در عمان

اگر جهت تحصیل در یک دانشگاه یا برای یک دوره­ زبان به عمان سفر می­کنید به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. جهت اخذ ویزای دانشجویی به یک اسپانسر نیاز خواهید داشت (مدرسه یا دانشگاه به عنوان اسپانسر شما عمل خواهد کرد).

ویزاهای دانشجویی معمولاً یک یا دو سال اعتبار دارند و در دسته­ ویزاهای چند ورودی قرار می­گیرند. چنانچه قصد دارید پس از تاریخ انقضای ویزای خود به تحصیل در عمان ادامه دهید لازم است از طریق مدیر گذرنامه و اقامت برای تمدید مدارک خود اقدام کنید.

ثبت شرکت در عمان

1- شرکتهای کارآفرین خارجی در عمان می توانند مالکیت کامل شرکت با مسئولیت محدود را در اختیار داشته باشند اگر شرکت  به نفع اقتصاد عمان تلقی شود و میزان سرمایه پرداخت شده 1.3 میلیون دلار آمریکا باشد و یا  شهروند آمریکایی باشد و یا این که ملیت شورای همکاری خلیج فارس را به عنوان سهامدار باشد.

2- عمان دارای چندین مناطق آزاد می باشد که 1) مالکیت 100 خارجی 2) دستیابی نامحدود مشتریان عمانی 3) عوارض گمرکی صفر را فراهم می آورد.

3- شرکت خارجی می تواند شعب خود را با مالکیت کامل در عمان به ثبت برساند در صورتیکه 1) شرکت مادر شرکتی آمریکایی یا ملیت شورای همکاری خلیج فارس باشد 2) شعبه برای اقتصاد عمان لازم تلقی گردد 3) مجری قراردادهای خارجی باشد.

4- شرکت خارجی می تواند دفتر نمایندگی خود را با مالکیت کامل در عمان برای تعامل در فعالیت هایی مانند 1) ترویج و ارتقاء کسب و کار شرکت مادر 2) تحقیقات بازار به ثبت براسند . دفتر نمایندگی در عمان نمی تواند فروش مستقیم در عمان داشته باشد.

ویزا عمان

ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود

1- ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود رایج ترین نهاد کسب و کار برای راه اندازی یک شرکت در کشور عمان است. مانند همیشه، این شرکت یک نهاد حقوقی یا حقیقی است. به طور خاص، یک شرکت شامل صاحبان آن، سهامداران و مدیران و افرادی که آن را اداره می کنند.
2- یک شرکت مسئولیت LCC عمانی با اعضای خارجی باید 1) حداقل یک مدیر و دو سهامدار 2) میزان سهم سرمایه حداقل 390 هزار دلار 3) دفتر کار محلی را در اختیار داشته باشد.
3- در ثبت شرکت در عمان باید حداقل 30 درصد از سهام متعلق به عمان، ایالات متحده، و یا شهروند شورای همکاری خلیج فارس باشد مگر در مواردی که توسط وزارت صنعت و معدن مجاز شناخته شده باشد.
4- طبق قانون سرمایه گذاری خارجی (1994) نیاز به یکی از شرایط ذیل ضروری است
• مالکیت 100٪ توسط عمان، اتباع شورای همکاری خلیج فارس و یا آمریکا
• مالکیت 100خارجی درصدی با تایید وزارت تجارت و صنعت برای فعالیت های که اقتصاد عمان را بهره مند می سازد و پرداخت سهم سرمایه 1.3 میلیون دلار
• مالکیت 100 درصدی خارجی برای شرکت های که برای قراردادهای دولت عمان کار می کنند
• حداقل 30٪ مالکیت محلی و پرداخت سهم سرمایه 390 هزار دلار آمریکا
• تاسیس شرکت در منطقه آزاد تجاری

تجارت در عمان – ثبت شرکت در عمان

1- برای بیشتر فعالیت های تجاری، حق مالکیت خارجی به 70 درصد محدود می شود و حداقل میزان سرمایه سهمی 390 هزار دلار آمریکا می باشد.
2- شرکتها ملزم به استخدام 30 درصد نیروی کار با ملیت عمانی می باشند بیشتر عمانی ها فاقد صلاحیت و شرایط لازم هستند در نتیجه تکمیل سهم 30 درصدی خود یک چالش محسوب می گردد.
3- یکی از بزرگترین چالشهای راه اندازی کسب و کار در عمان تشریفات زائد دولت و بوروکراسی بی کفایت فاسد می باشد زمانی که ابهامی در خصوص قوانین عمان به وجود می آید باعث افزایش و دامن زدن فساد و تاخیرهای غیر ضروری در اجرای معاملات در این کشور می شود.
4- در حالی که تجارت در این کشور پر سود است اما مسائل تجاری در کشور عمان آهسته و متحمل تشریفات اداری عظیمی است و این برای شرکتهای چند ملیتی خسته کننده و ناامید کننده می باشد
5- مناقصه های دولت در خرید تدارکات به نفع1) عمانی ها 2) شرکت با سهامداران عمانی با حداقل 30٪ سهام 3)محصولات منشاء عمانی.
6- شرکتهای LLC مسئولیت محدود متحمل پرداخت نرخ 12% مالیات بر شرکتها در سودهای جهانی می باشند اما اگر شرکت در مناطق آزاد یا نواحی صنعتی ثبت شده باشند می تواند تا 50 سال از معافیت مالیاتی بهره مند گردد.
7- در هنگام ثبت شرکت در عمان و افتتاح حساب بانکی شرکت، دولت عمان اغلب درخواست می نماید که اسناد توسط سفارت عمان در کشور مبدا مشتری گواهی و تایید گردد. که این خود هم دربرگیرنده هزینه و زمان بر است و پروسه ثبت شرکت را پیچیده می کند نمونه هایی از اسناد شامل 1)کپی گذرنامه مدیران 2) گواهی شرکت مادر 3) وکالتنامه توسط شرکت مادر

اقامت کشور عمان

مزایای ثبت شرکت در عمان

1- اتباع کشوری های عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC مجاز به مالکیت 100 درصد ثبت شرکت در عمان می باشند.
2- عمان دارای سه منطقه آزاد تجاری برای ثبت شرکت در عمان و چندین ناحیه صنعتی است که به شرکتهای خارجی 1 ) حق مالکیت خارجی 2) تا 50 سال معافیت مالیاتی 3) حمایت های ویژه زیر ساختی ارائه می دهد.
3- ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود LLC متحمل پرداخت مالیات تکلیفی 1) سود سهام 2) اموال یا 3) مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد.
4- عمان مایل به تکرار موفقیت دبی است و به ادامه آزاد سازی و رشد 7٪ برای آینده قابل پیش بینی پرداخته است.
5- مخارج دولتی نمایانگر 32٪ از کل تولید داخلی این کشور است . اخذ قراردادهای دولتی می تواند فوق العاده پر سود باشد.شرکت های خارجی مجری قراردادهای دولتی می تواند 100٪ مالکیت خارجی داشته باشند.

موقعیت مکانی – ثبت شرکت در عمان

  1. عمان بین اروپا ، خاورمیانه و آسیا می باشد و محلی مناسب و ایده آل برای شرکتهای بازرگانی است در نزدیکی قلب دریای عرب و خلیج عمان واقع شده و به عنوان میانجی بسیار عالی برای کشتی های بین المللی می باشد هزینه در مناطق آزاد عمان 30% کمتر از دوبی و باراندازی در عمان می تواند سه ساعت طول سفر دریایی را کاهش دهد
  2. کشورعمان با اقتصاد های بزرگ مانند عربستان و امارات از طریق راه آهن، جاده ، دریا و هوایی از دسترسی تجاری برخوردار است.
  3. هزینه های نیروی کار و هزینه های ثانویه از قبیل دفتر کار کمتر از دوبی می باشد . به طور مثال متوسط اجاره دفتر تجاری هر متر مربع دو سوم دوبی و هزینه انرژی 30% ارزان تر می باشد
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • مهدی
    خرداد 19, 1397 در 0:06 ق.ظ

    با سلام.من متخصص کنترل کیفیت وبهداشت محیط و شاغل در کیترینگ هواپیمایی می‌باشم.ایادر کشور عمان میتوانم مشغول به کار شوم.مسلط به زبان انگلیسی می باشم.همچنین همسر من به دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط می باشد .با تشکر

    • saeidkazemi56
      تیر 15, 1397 در 11:04 ق.ظ

      با سلام و احترام وب سایت 01iran دایرکتوری معرفی مشاغل ایرانیان مقیم خارج از کشور می باشد و خود سایت مستقیم خدمات ویزا یا مهاجرت را ارائه نمی دهد …با سپاس واحد ارتباط با مشتریان 01ایران

یک نظر اضافه کنید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است