تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان
نظام آموزشی لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سرتا سر جهان جذب می کند.از مهمترین دلایلی که باعث می شود متقاضیان، لهستان را برای تحصیل انتخاب کنند این است که هزینه های تحصیلی و زندگی به مراتب بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  تحصیل در لهستان آشنا بشیم .
واحد پولی کشور لهستان زلوتی است و هزینه های تحصیلی دانشگاه های بین المللی در لهستان بر اساس یورو می با شد. در رابطه با هزینه های زندگی، به طور کلی می توان یک زندگی دانشجویی در لهستان را به ۳ بخش هزینه اسکان، هزینه خوراک، هزینه حمل و نقل تقسیم نمود که با توجه به شهری که شما انتخاب می نمایید هزینه های زندگی متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می توان هزینه های زندگی دانشجویی را بین ۳۰۰-۲۰۰ یورو در هر ماه در شهرهای مختلف لهستان تخمین زد
اکثر دانشگاه‌های معتبر لهستان به انگلیسی تدریس دارند و برای ورود داشتن مدرک معتبر بین‌المللی زبان در بیشتر موارد الزامی است
کیفیت بالای سیستم آموزشی در لهستان :
تحصیلات دانشگاهی در کشور لهستان سابقه ای حدود ۶۵۰ سال با خود به همراه دارد، که از منفعت نه تنها کشور لهستان بلکه تمامی دنیا بهره مند شده اند. از دانشگاههای قدیمی و مهم کشور لهستان می توان به دانشگاه Jagiellonian شهر کراکف اشاره کرد که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی باز میگردد. این دانشگاه مقاوم دوم برترین دانشگاههای اروپای مرکزی را در اختیار دارد. و یا دانشگاه ورشو که جز برترین دانشگاههای دنیا در زمینه IT به شمار می رود. متخصصین لهستانی به راحتی می توانند در برترین مشاغل در تمامی نقاط دنیا مشغول به کار شوند مخصوصا فارغ التحصیلان رشته های پزشکی ، مهندسی ، معماری و مهمترین آنها متخصصان IT . البته در باقی رشته ها نیز فارغ التحصیلان این کشور می توانند به خوبی با سایر فارغ التحصیلان به رقابت بپردازند.
کیفیت سیستم آموزشی این کشور هر ساله توسط کمیته مخصوصی سنجیده می شود ، و بنابر اعلام این کمیته ۸۰ درصد دانشگاههای این کشور در وضعیت مطلوب از لحاظ آموزشی قرار دارند.

هزینه پایین تحصیل و زندگی در لهستان
هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد به نحوی که هزینه مایحتاج اولیه زندگی برای یک دانشجو در این کشور ماهانه به طور متوسط چیزی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد که این مبلغ شامل مکان زندگی – غذا و حمل نقل خواهد بود، که این مبلغ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد . به نحوی که این مبلغ در کشوری مثل آلمان تنها هزینه خوابگاه می باشد. هزینه تفریحات و سرگرمی ها نیز به مراتب از سایر کشورهای اروپایی مناسبتر است. و مهمترین گزینه شهریه دانشگاهها در این کشور است که به طور متوسط در یک سال بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو بسته به رشته انتخابی شما متغییر است .
امنیت در لهستان
کشور لهستان از لحاظ امنیت زندگی برای دانشجویان بسیار مناسب و در مقابل خیلی از کشورهای اروپایی حتی بعضی از کشورهای شمال اروپا نرخ جرائم پایینی دارد. همین امر باعث شده تا دانشجویان بین المللی با هر نژاد و هر عقیده ای بتوانند بدون هیچ مشکلی در این کشور به تحصیل بپردازند.

تحصیل به زبان های مختلف در کشور لهستان
یکی دیگر از مهمترین مزیتهای این کشور برای ادامه تحصیل ، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و یا لهستانی است . یعنی دانشجویان می توانند حتی در سطوح پایین ( دوره لیسانس ) میتوانند زبان انگلیسی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در صورتی که در خیلی از کشور ها در سطوح پایین تحصیلات فقط به زبان بومی آن کشور امکان پذیر است .
سیستم آموزش دانشگاهی در لهستان
از سال ۲۰۰۷ تحصیلات آکادمیک در کشور لهستان به سه سطح مختلف تقسیم شده است. دوره لیسانس ، ارشد ، دکترا . البته این تقسیم بندی در رشته های حقوق ، داروسازی ، روانشناسی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی و پزشکی همانند گذشته دارای دو سطح  ارشد و دکترا هست.
مدارک تحصیلی لهستان
مدرک لیسانس  کارشناسی (BA)
تحصیل در این دوره بین ۳ تا ۳٫۵ سال در کالجهای فنی حرفه ای و فنی است.
مدرک لیسانس مهندسی ( BSc )
تحصیل در این دوره بین ۳٫۵ تا ۴ سال در کالج در رشته های علوم فنی ، کشاورزی و اقتصاد است .
مدرک فوق لیسانس مستر ( MA, MSc )
مدرک این دوره معادل کارشناسی ارشد است و برای رشته های هنر، مهندسی ، مهندس معماری ، دندانپزشک و دامپزشک و پزشکی دوره بین ۵ تا ۶ سال تحصیل در دانشگاه نیاز است . همچنین مدرک MSc برای افرادی که با مدرک کارشناسی به این مقطع وارد شده اند حدود ۲ تا ۲٫۵ سال است .
مدرک دکترا  دکترا ( PHD )
این مدرک به کسی اعطا می شود که پایان نامه خود را تمام کرده باشد و با موفقیت از آن دفاع کرده باشد ، دانشجویان متقاضی شرکت برای این دوره باید مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن را داشته باشند. برای شرکت در این دوره حتما باید از طریق آنلاین و از طریق وبسایت دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید و فرم های مربوطه را تکمیل نمایید . در برخی موارد برای حضور در این دوره آموزشی نیاز به موافقتنامه ها و یا توصیه نامه هایی از استادان خود و یا مراکز آموزشی دارید . برای شرکت در این دوره نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی ( معمولا تافل یا آیلتس ) هستید . همچنین بعضی از رشته های خاص امتحان سنجش دانشجو را نیز قبل شروع دوره خواهند داشت.

دانشجوی لهستان

رشته های تحصیلی در دانشگاه های لهستان

  •     Business, Finance & Administration
  •   Engineering & Technology
  •     Arts & Culture
  •   Professions & Trades
  •     Transportation & Logistics
  • Career & Preparation
  •     Health & Medical
  • Energy, Environmental & Natural Resources
  •  Computers & Telecommunications
  •  Culinary, Hospitality, Recreation & Tourism

سال تحصیلی دانشگاهی در لهستان
سال تحصیلی در کشور لهستان به دو ترم پاییز ( اکتبر تا اواسط فوریه ) و ترم بهار ( اواسط فوریه تا ژوئن ) تقسیم می شود. در پایان هر ترم آموزشی امتحان پایان ترم از دانشجویان گرفته خواهد شد. تدریس در طول ترم به صورت سخنرانی ها، کلاس ها، سمینارها، کلاس های آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین بحث های گروهی است.

حق کار در لهستان

دانشجویان مقطع دکترا کشور لهستان مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۴ تا ۸ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتیهزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

هزینه زندگی در لهستان

لهستان یکی از کشورهایی است که کمترین هزینه را در اروپا دارا می باشد  . هزینه های زندگی در لهستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰  تا ۴۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ،  رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور لهستان می باشد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است