سوغات کشور پرتغال

سوغات کشور پرتغال
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با سوغات کشور پرتغال بیشتر آشنا بشیم
محصولات چوب پنبه‌ای

سوغات پرتغال

پرتغال، مهم‌ترین تولیدکننده‌ی چوب پنبه در دنیا است و همین مسئله باعث شده تا صنعتگران و هنرمندان پرتغالی از این ماده‌ی اولیه برای ساخت ابزار و وسایل گوناگون استفاده کنند. از وسایل منزل گرفته تا زیورآلات و حتی کارت پستال. برای تولید هر چیزی که ساخت آن با چوب پنبه امکان‌پذیر باشد و به منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش استفاده از مواد دیگر مثل پلاستیک از چوب پنبه استفاده می‌کنند. در لیسبون در فروشگاه‌های Pelcor و Cork & Co می‌توانید این محصولات چوب پنبه‌ای را خریداری کنید.

محصولات پشمی

محصولات پشمی پرتغال

در فروشگاه Loja da Burel می‌توانید محصولاتی خلاقانه تهیه شده از پشم را خریداری کنید. این محصولات عبارت‌اند از کیف پول، کوله پشتی، پتو و سایر محصولاتی که با تلاش و نوآوری هنرمندان جوان محلیساخته شده‌اند.

صابون‌های معطر

صابون های معطر پرتغال

صابون‌های معطر پرتغالی امروزه در سراسر دنیا به عنوان یک محصول لوکس شناخته می‌شوند. به خصوص صابون‌های تولید کارخانه‌های Claus Porto و Castelbel. کارخانه‌ی Claus Porto بیش از ۱۳۰ سال سابقه در تولید صابون‌های لوکس، شمع‌های معطر، اودوکلن و کرم دارد.

کفش

کفش پرتغال

یکی از مهم‌ترین صنایع پرتغال، تولید کفش است و نام این کشور هر سال در فهرست برترین صادرکنندگان کفش دنیا قرار می‌گیرد. کیفیت کفش‌های تولید شده در پرتغال به کیفیت کفش‌های ایتالیایی می‌رسد. در فروشگاه‌های متعددی در لیسبون می‌توانید شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین کفش‌ها را خریداری کنید.

زیورآلات

زیورآلات پرتغال

اگر از کلیساهای پرتغال دیدن کنید متوجه می‌شوید که پرتغالی‌ها علاقه‌ی خاصی به طلا دارند. این علاقه از زمانی شروع شد که برزیل مهم‌ترین صادرکننده‌ی طلا، مستعمره‌ی پرتغال بود. امروزه، در پرتغال، طراحی و ساخت زیورآلات طلا بسیار بیشتر از کشورهای مجاور، رواج دارد. فروشگاه‌های زیورآلات و طلا و جواهر در لیسبون بسیار دیدنی هستند حتی اگر قصد خرید نداشته باشید. در فروشگاه‌های Joalharia do Carmo، Maria João Bahia و Ourivesaria Sarmento، سوغاتی ارزشمند و گران‌قیمت برای نزدیکان خود بخرید. البته هزاران فروشگاه زیورآلات چه طلا و چه سایر فلزات گرانبها در گوشه و کنار لیسبون پیدا می‌شود.

هنر نقاشی روی کاشی

هنر نقاشی روی کاشی

نقاشی روی کاشی یکی از هنرهای ملی پرتغال است و در لیسبون می‌توانید انواع متنوعی از این هنر دیدنی را به عنوان سوغات خریداری کنید؛ از بازسازی هنر باروک و کلاسیک تا طراحی‌های مدرن و امروزی. لیسبون، پایتخت پرتغال، مانند بزرگترین گالری کاشی دنیا است. کاشی‌های زیبا و محصولات سرامیکی جذاب را می‌توانید از فروشگاه‌های Solar، Fábrica Sant’Anna و Loja dos Descobrimentos خریداری کنید. بعضی از این فروشگاه‌ها سفارش هم می‌پذیرند و کاشی مورد نظر شما با طرح و رنگ دلخواه برایتان آماده می‌کنند که یک هدیه‌ی اختصاصی و ارزشمند است.

کتاب و آثار ادبی

کتاب و آثار ادبی

پرتغال نویسندگان مشهوری دارد که بسیاری از آثار آنها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند و در کشورهای سراسر دنیا مورد استقبال واقع شده‌اند. یکی از این نویسندگان مشهور، ساراماگو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است که همه‌ی ما این نویسنده را اثر مشهورش به نام «کوری» می‌شناسیم. در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر لیسبون می‌توانید این آثار ادبی را برای علاقه‌مندان به زبان و فرهنگ پرتغال خریداری کنید. یا این کتاب‌ها را ترجمه شده به زبان‌های دیگر پیدا کنید؛ هدیه‌ای دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان به کتاب.

گلدوزی
یکی از هنرهای دستی سنتی مرسوم در پرتغال، گلدوزی روی انواع پارچه و لباس است. از فروشگاه‌های صنایع دستی می‌توانید انواع منسوجات و محصولات پارچه‌ای گلدوزی شده با دست را خریداری کنید. سوغاتی زیبایی که هم نزدیکان‌تان را خوشحال می‌کند و هم کمکی در جهت ارتقای اقتصاد داخلی و گسترش صنایع دستی است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است