حمل و نقل عمومی در پرتغال

حمل و نقل عمومی در پرتغال
سیستم حمل و نقل عمومی پرتغال بسیار توسعه یافته  و با زیر ساخت های بسیار مناسب با شبکه های جاده ای فوق العاده می باشد. سیستم حمل و نقل عمومی در پرتغال ارزان، با دسترسی راحت و بسیار موثر است. در این مطلب به حمل و نقل عمومی کشور پرتغال می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در پرتغال بیشتر آشنا بشیم .

تراموا سانتاجاستا در شهر لیسبون

تراموا پرتغال

تراموا ساناتا جاستا سریع‌ترین وسیله برای طی کردن مسیر بایکسا تا منطقه باریو التو است. همانند این وسیله ترامواها نیز درون پایتخت فعالیت دارند. ترامواها وسیله حمل و نقل چندان راحت و مناسبی نیستند اما با این وجود بسیار مورد توجه گردشگران و توریست‌ها هستند.

مترو شهر لیسبون

مترو لیسبون

مترو سریع‌ترین وسیله برای گشت و گذار در اطراف شهر محسوب می‌شود و همچنین می‌توانید مسیرهای طولانی‌تر را سوار مترو شوید. مترو شهر لیسبون بهترین مترو در اروپا است و با مترو شهر مادرید نیز قابل مقایسه است. مترو شهر لیسبون «مترو پولیتانودی لیسبونو» نامیده می‌شود.
عموما مترو این شهر ۵۶ ایستگاه و ۴ خط ارتباطی دارد:

  • آبی (آمادورو ایست – بایکسا کیادو)
  • زرد (ادیوالز – راتو)
  • سبز (سی ای سی دو سودرا تلیراس)
  • قرمز (سائوسباستیو – ایرپورتو)

تاکسی‌های شهر لیسبون

تاکسی های شهر لیسبون

تاکسی‌های شهر لیسبون برای مسافرت در اطراف شهر بسیار مناسب هستند و توریست‌هایی که خسته و رنجور هستند یا کسانی که تا نیمه شب بیدار هستند می‌توانند از تاکسی استفاده ‌کنند. تاکسی‌ها رنگ کرمی مشخصی دارند که از بقیه ماشین‌ها متمایز می‌شوند. تاکسی برای مسافرت جزو امن‌ترین وسیله‌ها است و شما می‌توانید حتی در شب نیز با آنها به مسیر خود ادامه دهید.
رانندگان به طور دست و پا شکسته‌ای زبان انگلیسی بلد هستند و همچنین مسیر حرکت را از روی سیستم ناوبری ماهواره‌ای پیدا می‌کنند. این تاکسی‌ها مجهز به کیلومتر شمار هستند که بر طبق آن هزینه مسیر را دریافت می‌کنند. همیشه هزینه بر حسب کیلومتر ارزان‌تر از هزینه مقطوع است.

اتوبوس‌های لیسبون

اتوبوس‌های لیسبون

از آنجایی که شبکه مترو در لیسبون خیلی محدود است تا همین اواخر استفاده از اتوبوس‌های محلی برای سفرهای خاص از جمله رفتن به فرودگاه ضروری به شمار می‌آمد. ناوگان اتوبوس‌رانی لیسبون دارای ۷۵۸ دستگاه اتوبوس و ۸۸ مسیر متفاوت است که ۱۱ دستگاه از آنها اتوبوس‌های شبانه هستند. توریست‌ها معمولا در طول اقامت خود در شهر زیبای لیسبون معمولا از اتوبوس‌های شهری زیر استفاده می‌کنند:

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است