قلعه آگوادا گوا هند

قلعه آگوادا گوا یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین دژهای نظامی در تاریخ گوا می باشد. برجستگی این دژ از این حقیقت برخواسته است که محل جغرافیایی آن جایی فوق العاده برای معماری نظامی را نشان می دهد زیرا دسترسی حیاتی به دریا از قلب قلمرو پرتغال در آن وجود دارد و همچنین آن را یک بنای ایده‌آل برای حفاظت و ارتش دریایی می کند. دژ آگوادا در فاصله ۱۸ کیلومتری از پانجی قرار گرفته است. پرتغالی ها این قلعه را برای دفاع در برابر دشمنانی چون هلندی ها ساختند.

 

 

قلعه آگوادا در گوا 4

 

 

درباره قلعه آگوادا گوا

دژ آگوادا در بالای تپه‌ای در نزدیکی دهانه رودخانه ماندویو واقع شده است. آگوادا به معنی آب در پرتغالی است که به دلیل حضور سه چشمه آب در اینجا نام گرفته است. این قلعه در سال ۱۶۱۲ ساخته شد که در زمانی که از آن استفاده می شد، کشتی ها در پایین آن برای گرفتن منابع و آب پهلو می گرفتند. دژ آگوا یک سیستم دفاعی سنگین دارد و در زمان حکمرانی پرتغالی ها بسیار کاربردی بوده است. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، این دژ منظره ای زیبا از دریا و روستاهای همسایه دارد.

 

 

قلعه آگوادا در گوا 3

 

 

قلعه دارای جبهه شیبدار در امتداد دریا و یک حلقه در طرف مقابل زمین است. توپ های جنگ افزاری نیز زمانی در اینجا دیده می شدند. دیوار قلعه را می توان دو جداره نامید و این دژ دارای دو دروازه است تا در صورت شکستن دیوار بیرونی توسط مهاجمین، یکی به عنوان دروازه ای ایمنی عمل کند. قصد اصلی ساخت قلعه این بود که گوا را علیه هلندی ها و مارات‌ها محافظت کند. قلعه به عنوان نقطه مرجع برای کشتی هایی که از اروپا می آمدند، به کار می رفت. دژ آگوادا پرطرفدارترین و مهم ترین قلعه پرتغالی بود.

 

 

قلعه آگوادا در گوا 1

 

 

فانوس دریایی قلعه آگوادا گوا

قلعه آگوادا گوا دارای یک فانوس دریایی ۴ طبقه بود که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده و قدیمی ترین نوع آن در آسیا می باشد. دیگر از این فانوس دریایی استفاده نمی شود و اخیرا یک فانوس دریایی جدید جایگزین آن شده است. نور این فانوس دریایی می تواند حتی از مکان های دوری مانند ماپوسا و آلدونا در شب دیده شود.  از بین بردن تهدید مارات ها و کسب فتح جدید، افتخارهای بیشماری بود که تا پایان قرن ۱۸ در زمانی که مرزهای آینده گوا ایجاد شده بود، توسط این دژ رقم خورد. مهمترین ویژگی آن، استواری اش در زمان حملات دشمن بود که از طریق زمین یا دریا یا به طور همزمان از طرف هر دو طرف صورت می گرفت.

 

 

قلعه آگوادا در گوا 2

 

 

قلعه آگوادا گوا، مانند دیگر دژهایی که توسط پرتغالی ساخته شده، به شکل یک مربع با سه گوشه برای توپخانه درست شده و گوشه چهارم توسط دروازه اصلی اشغال شده است. هر یک از سه گوشه به شدت توسط دیوارهای بسیار ضخیم محافظت می شوند؛ در حالی که چهارمین گوشه در سطحی شیب دار به طرف رودخانه قرار گرفته است. سوراخ های سنگرها به اندازه کافی گسترده هستند تا فضای گسترده ای از آتش را برای توپ ها به وجود بیاورند. زمانی، ۲۰۰ توپ بخشی از این قلعه بود که می توان آن را یک توپخانه بسیار عظیم دانست. همچنین سنگرهای دژ گوادا مانند نیزه با گوشه های گرد هستند.

در سفر به گوا علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی، گشت‌وگذار در سواحل آفتابی گوا را فراموش نکنید. اینجا می‌توانید در آب‌های فیروزه‌ای شنا کنید و غروب را از فراز دریا به نظاره بنشینید. پیاده‌روی بر روی شن‌های نرم و غواصی در کنار ماهی‌های رنگارنگ تجربه دلنشینی خواهد بود که به شما پیشنهاد می‌دهیم.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است