نکات مهم برای سفر به لهستان

نکات مهم برای سفر به لهستان
تجهیزات سفر به همراه داشته باشید
قبل از هر چیز، از آنجایی که بیشتر جاذبه‌های این منطقه نیاز به گشت و گذار و راهپیمایی دارد، کفش راحت و مناسبی را با خود همراه داشته باشید. لباس‌های مورد استفاده نیز به فصل سفر بستگی دارد؛ اما توصیه می‌شود، همیشه لباس گرم هم با خود داشته باشید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  نکات مهم برای سفر به لهستان آشنا بشیم .
لازم به یادآوری است که در صورت استفاده از دارو، حتما آن‌ها را همراه داشته باشید تا دچار مشکلی نشوید. برای آسودگی خیال بیشتر در طول سفر، کپی از مدارک و مشخصات خود به همراه داشته باشید.
همچنین اگر از سیستم برقی ایران، یعنی ولتاژ ۲۲۰ و پریز دوشاخه‌ای گرد پیروی می‌کنید، برای وسایل برقی خود به مشکلی نمی‌خورید؛ چراکه پریزهای برق لهستان ۲۲۰ ولتی و دوشاخه‌ای گرد است. در غیر این صورت از همراه داشتن ترانس و تبدیل مطمئن شوید.
درباره مذهب سوال نکنید
البته این قاعده می‌تواند قانون جهانی باشد. در مورد مذهب و سیاست حرفی نزنید. البته این قانون در لهستان پررنگ‌تر هم می‌شود زیرا که این کشور بزرگ اروپای شرقی از کشورهای مذهبی کاتولیک به حساب می‌آید. طبیعی است که این امر شامل تمام افرادی که در لهستان ملاقات می‌کنید نمی‌شود به ویژه نسل جوان که کمتر درگیر مسائل مذهبی می‌شوند. این را هم اضافه کنم که تندیس پاپ جان پل دوم (John Paul II) را نمی‌توانید لمس کنید. اینکه قصد شما از این کار چه باشد اهمیتی ندارد، نباید این کار را بکنید. او در این منطقه قهرمانی ملی محسوب می‌شود به ویژه در کراکوف و جنوب لهستان، جایی که او در سال ۱۹۲۰ زاده شد.
نوشیدنی‌های الکلی در ملا عام ممنوع است
در حالی که کراکوف و ورشو از معروف‌ترین شهرهای اروپای شرقی از دید خوش‌گذرانی در شب هستند، ولی این به این معنی نیست که هیچ محدودیتی برای آن در نظر نگرفته شود. همچون دیگر مکان‌های متمدن، در لهستان نیز قوانین مشخصی برای این امر در نظر گرفته شده است. یکی از این قوانین ممنوعیت دائم‌الخمری است که به تبع آن نوشیدن مشروبات الکلی در ملا عام را ممنوع می‌کند. جریمه زیادی برای کسانی که از این قانون تخلف کنند بریده می‌شود.
شنا در دریا
اگر در یک روز تعطیلی می‌خواهید به سواحل لهستان سفر کنید بسیار کار عالی است. زیرا که به یکی از بکرترین سواحل اروپا می‌روید که کشف نشده‌اند. به خط ساحلی هل پنینسولا (Hel Peninsula) که شن‌هایی زردرنگ و ماسه‌ای نرم دارد بروید. به سوپوت (Sopot) که بسیار پر جنب‌وجوش است بروید، اسکله‌ای نمک شسته که موج‌های دریا خود را به پایه‌های آن می‌کوبند. به گدینیا (Gdynia) که بندرها و کشتی‌های بادبانی آن در زیر نور آفتاب دیدنی است. واقعا ارزش سفر رادارند. این را به خاطر داشته باشید که دریای بالتیک (Baltic Sea) خیلی گرم نیست. در هیچ موقع از سال. هر موقع که داخل آب می‌شوید شروع به لرزیدن می‌کنید به ویژه وقتی که در آب غوطه‌ور می‌شوید.بنابراین خیلی هوس شنا در این دریا را نداشته باشید .
اطلاعات ضروری
اختلاف ساعت با تهران:
پایتخت لهستان در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و دو و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.
زبان رسمی:
لهستانی
واحد پول:
زلوتی (Złoty (PLN))
هر زلوتی برابر با ۸۷۶۰ ریال است.
کد کشور:
+۴۸
شماره‌های اضطراری
شماره اضطراری عمومی در لهستان ۱۱۲ است. البته شماره‌های اضطراری قدیمی هنوز هم فعال هستند:
آمبولانس: ۹۹۹
پلیس: ۹۹۷
آتش‌نشانی: ۹۹۸
جهت رانندگی: راست

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است