همه چیز در مورد کسب و کار در ترکیه

کار پیدا کردن و کار کردن در ترکیه یکی دیگر از دغدغه های ایرانیان است که بعد از آمدن به ترکیه با اون مواجه میشن.
موضوع اول کاریاب ها هستن که برای خودشون به این شکل کسب و کار راه انداختن و در مقابل معرفی کار به شما ازتون پول میگیرن.لازم هست بگیم که اصلا به همچین افراد و شرکت هایی که اسم خودشون رو کاریاب گذاشتن مراجعه نکنید و پولتون رو دور نریزید.

 

 

کسب و کار در ترکیه 1

 

 

۱-موضوع اصلی برای کار در ترکیه زبان هست. دانستن و حرف زدن زبان ترکی بسیار مهمه.
۲-داشتن مهارت و تخصص ، در ترکیه بیشتر از اینکه شما مدرک داشته باشید یا نه مهارت مهمه
۳-صبر تلاش و پشت کار .برای ترک ها اولین چیز در زندگی کاره.پس شاید اوایل در کنار ترک ها کار کردن براتون مشکل باشه
۴-در کنار همه اینها اجازه کار . اینکه در خصوص کار و حرفتون کارفرما ازتون اجازه کار بخواد یا نه متفاوته.شاید نیاز باشه شاید هم نه

 

 

کسب و کار در ترکیه 2

 

 

اشتغال از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اولین و راحت ترین راه برای کسب درآمد در کشور ترکیه اشتغال از طریق سرمایه گذاری هستش. اینکه با چه سرمایه ای چجور اشتغالی میشه ایجاد کرد قابل شرح نیست چون نمیشه هیج نسخه ای براش پیچید. یا اینکه چجور شرکت هایی رو میشه برای اشتغال ایجاد کرد رو هم نمیشه شرح داد. چون قوانین مربوط به ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور در حال تغییره و نمیشه شرح کاملی در موردش داد. ولی همه جای دنیا شما از طریق سرمایه گذاری می تونید برای خودتون شغل ایجاد کنید. و کشور ترکیه نیز ار ابن قضیه مستثنی نیست و شما می تونید از این طریق اقامت کاری برای زندگی در ترکیه رو بگیرید.

 

 

کسب و کار در ترکیه 3

 

 

اشتغال قانونی در کشور ترکیه

اگر شما تسلط کاملی به زبان ترکی استانبولی داشته باشید می تونید برای شرکت های ترک رزومه ارسال کنید. در صورتیکه تخصص شما مورد نیاز این شرکت ها باشه شما به مصاحبه دعوت میشید و شانس گرفتن شغل رو دارید. چناچه شما بتونید کارفرمای ترک رو متقاعد کنید که تخصص شما نیازهای اون رو برطرف میکنه شما رو استخدام میکنه. بعد از انتخاب شما به عنوان کارمند کارفرما موظف است بعد از عقد قرارداد به شما نامه ای بده. تا بتونید با اون توصیه نامه به اداره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه کنید و اقامت کاری بگیرید. معمولا قرارداد ها یکساله سپس سه ساله و هشت ساله هستش که کارفرما در صورت رضایت از شما با شما منعقد میکنه.

 

 

کسب و کار در ترکیه 4

 

 

پایه حقوق در ترکیه از ۱۶۰۰ لیر شروع میشه هرچند که بعضی از مشاغل برای خیلی از خارجی ها که اجازه کار ندارن و مهارت خاصی بلد نیستن کمتر از این پرداخت میکنن. در صورت داشتن مهارت و تجربه در کنار زبان ترکی ممکنه درامدتون به ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ لیر هم برسه.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است