اطلاعات عمومی ایالت وایومینگ امریکا

اطلاعات عمومی ایالت وایومینگ امریکا
وایومینگ (به انگلیسی: Wyoming) ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده است. این ایالت از لحاظ وسعت در جایگاه دهم قرار دارد، اما دومین ایالت کم‌جمعیت آمریکا است. دو سوم غربی ایالت را کوه‌ها و مراتع دامنه شرقی رشته‌کوه راکی تشکیل می‌دهند، در حالی که یک سوم شرقی دشت مرتفعی است که با نام بالادشت (به انگلیسی:High Plains) شناخته می‌شود.
شاین پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت است و جمعیتی برابر ۶۰٬۰۰۰ نفر را در خود جای داده‌است. شهر کاسپر در مقام دوم قرار دارد.
وایومینگ نخستین ایالت امریکاست که در سال ۱۸۶۹ حق رای زنان را در انتخابات محلی و ایالتی در این ایالت به رسمیت شناخت.

نشان ایالت وایومینگ امریکا

شاین پایتخت و پرجمعیت‎ترین شهر ایالت وایومینگ است و جمعیتی برابر ۶۰,۰۰۰ نفر را در خود جای داده‎ است. شهر کاسپر در مقام دوم قرار دارد.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۴۰,۵۴۲ میلیارد دلار داشت، که تقریباً برابر تولید ناخالص داخلی کشور غنا بود.
نه تنها وایومینگ دهمین ایالت بزرگ در ایالات متحده است، بلکه پایین ترین جمعیت را نیز دارد. گردشگران فرصت کشف پارک ملی گراند تتون، دشت بزرگ، Sierra Madre، و حتی تقسیم قاره ای را دارند!
به بازدید از پارک ملی یلو ستون بروند. تعجب نکنید اگر بوفالو یا گرگ و خرس آزاد در این منطقه دیدید. یلو ستون اولین پارک ملی در جهان است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است