اقامت در کشور چین

اقامت در کشور چین
تابعیت و اقامت در چین ممکن است از طریق یکی از موارد زیر تحصیل گردد
تحصیل تابعیت از طریق تقاضا
در صورت وجود شرایط زیر، ممکن است تابعیت و اقامت در چین اعطا گردد:

  • متقاضی، فامیل درجه یک در چین داشته باشد.
  • شخصی که محل اقامتش چین باشد.
  • اشخاصی که دلایل قانونی دیگری برای سکونت در چین داشته باشند.

شخص خارجی که قبلاً تابعیت و اقامت در چین را تحصیل نموده و مجدداً ترک کرده باشد می‌تواند برای اخذ مجدد تابعیت و اقامت در چین، اقدام نماید.

از طریق تولد در خاک چین
تولد در خاک چین به خودی خود موجب کسب تابعیت نمی‌گردد ولی چنانچه طفلی از والدین نامعلوم و یا بدون تابعیت در قلمرو حاکمیت چین به دنیا آمده باشد تابعیت و اقامت در چین را تحصیل خواهد نمود. می‌توان گفت که اساس مقررات تابعیت و اقامت در چین مبتنی بر اصل خاک نمی‌باشد.

از طریق اصل خون (نسب)
اگر یکی از والدین طفل تبعه چینی باشد، صرفنظر از محل تولد وی، تبعه چین محسوب می‌گردد. چنانچه طفلی از والدینی که تابعیت و اقامت در چین را داشته ولی مقیم کشور دیگری باشند و در خاک آن کشور متولد گردد تابعیت و اقامت در چین را کسب نخواهد نمود. ساکنین منطقه اجرایی (تحت کنترل چین) که هم رابطه خونی چینی و هم پرتغالی را داشته باشند در انتخاب تابعیت و اقامت در چینی یا پرتغالی آزاد بوده و انتخاب یکی از این دو تابعیت به معنای خارجی بودن وی نسبت به ملیت دیگر خواهد بود.

ویزای چین

از طریق ویزای کار
اگر قصد مهاجرت به چین را دارید و شرایط اخذ اقامت چین برای شما عزیزان مهیا می باشد می توانید از طریق ویزای کار چین اقدام نمایید و به اقامت و تابعیت چین دست یابید. کشور چین یکی از بهترین کشورها برای کار و تجارت می باشد همچنین بالاترین میزان درآمد را برای افرادی که به کار و تجارت در چین می پردازند در بر خواهد داشت. برای اشخاصی که قصد کار و فعالیت در چین را دارند اخذ ویزای کار می تواند بهترین گزینه باشد این ویزا برای اتباع خارجی که قصد کار و فعالیت در چین را دارند صادر می شود و به افراد اجازه کار در چین داده می شود تا بتوانند به کار در چین بپردازند و حقوق مناسب را دریافت نمایند. در اینجا بهتر است بدانید که ویزای کار زمانی به افراد اعطا می شود که متقاضی کار در چین شرایط اولیه را داشته باشد تا بتواند ویزای کار را اخذ نماید از جمله شرایطی که فرد متقاضی کار در چین باید دارا باشد داشتن یک کارفرمای چینی می باشد همچنین سازمان برای استخدام فرد متقاضی باید کاملا معتبر باشد همچنین کار فرمای چینی باید گواهی مبنی بر اینکه شرایط کار با فرد متقاضی هم خوانی دارد را ارائه نماید تا بتواند درخواست کار به فرد را بدهد و فرد متقاضی کار در چین بتواند به راحتی وارد بازار کار شود.
کار فرمای چینی برای فرد متقاضی کار در چین یک مجوز استخدام از طریق دولت ارسال می نماید تا فرد متقاضی بتواند ویزای کار چین را اخذ نماید. ویزای کار چین در واقع ویزای نوع Z می باشد که فرد با اخذ این ویزا می تواند در کشور چین به کار و فعالیت بپردازد همچنین ویزایی که برای همراهان فرد متقاضی صادر می شود ویزای S1 و یا ویزای S2 می باشد.

از طریق سرمایه گذاری در چین
برای فراهم نمودن شرایط اخذ اقامت چین می توانید از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت چین اقدام نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت چین دست یابید. کشور چین فرصت های بسیار مناسبی را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند را فراهم کرده است. مناطق تجاری شانگ های و هنگ کنگ فرصت های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود که بتوانند از این طریق به سرمایه گذاری در چین بپردازند و اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایند همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که کشور چین استقبال بی نظیری از سرمایه گذاری خارجی می نماید و راه ورود سرمایه گذاران خارجی را به چین هموار کرده است. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین چندین راه ورود وجود دارد که افراد می توانند اقدام نمایند و شرایط اخذ اقامت چین را برای خود و خانواده فراهم کنند که این راهها عبارتند از:

  • شرکت ثبت شده در چین که این شرکت باید تماما خارجی باشد.
  • سرمایه گذاری مشترک در کشور چین.
  • ایجاد یک شرکت در هنگ کنگ
  • ایجاد شرکت مشارکت در چین
  • ایجاد دفتر نمایندگی در چین

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین حداقل هزینه ای که مورد نیاز است در حدود ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ یوان چین می باشد که افراد باید برای سرمایه گذاری این مبلغ را دارا باشند تا بتوانند در چین اقدام به سرمایه گذاری نمایند. فرد متقاضی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین می تواند با ثبت یکی از این شرکت ها در چین فعالیت اقتصادی خود را آغاز نماید که عملا با شروع این فعالیت ها در چین می توان شرایط اخذ اقامت چین را فراهم نمود و به اقامت و تابعیت چین دست یافت.

از طریق تحصیل
اگر قصد مهاجرت به چین را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به چین اقدام نمایید و از این طریق شرایط اخذ اقامت چین را بدست آورید. همه ساله افراد بسیاری قصد تحصیل در چین را دارند که با داشتن شرایط مناسب می توانند در چین به راحتی تحصیل نمایند. در حال حاضر با توجه به شرایط بسیار عالی چین برای تحصیل حدود ۶۰۰۰۰۰۰ نفر در ۲۰۰۰ کالج و یا دانشگاه چین مشغول تحصیل می باشند همچنین به دلیل شرایط بسیار عالی کشور چین برای تحصیل همه ساله دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان برای تحصیل در چین به این کشور سفر می کنند. تحصیل در کشور چین در هر ۳ مقطع امکان پذیر است و افراد می توانند با توجه به شرایط خود وارد مقاطع تحصیلی خود شوند. همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد می توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی تحصیل نمایند و به همین دلیل نیازی به رائه مدرک زبان انگلیسی ندارند. تحصیل کارشناسی در چین در حدود ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد همچنین تحصیل کارشناسی ارشد در چین در حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد و تحصیل در مقطع دکترا در چین بین ۳ تا ۵ سال به طول خواهد انجامد. اگر قصد اخذ اقامت چین را دارید بهتر است بدانید که با تحصیل در چین می توانید به اقامت و تابعیت چین دست یابید همچنین با تحصیل در چین شرایط اخذ اقامت چین مهیا خواهد شد و افراد به راحتی می توانند به اقامت و تابعیت چین دست یابند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است