غذا در تایلند

غذا در تایلند
غذاهای تایلند به دلیل قرار گرفتن این کشور در میان چین و هند، آمیزه ای از غذاهای این دو کشور است. غذا در تایلند وعده مشخصی ندارد و معمولا بخارپز شده یا تفت داده می شود. برخی از موادی که در آشپزی تایلندی بسیار رایج هستند عبارتند از: سیر، ‌فلفل قرمز، برگ لیمو، شیر نارگیل، تمر هندی، زنجبیل، فلفل سیاه، ریحان، زردچوبه، زیره سبز، آب لیمو و سس ماهی.
غذای اصلی تایلند، برنج به ویژه برنج سفید است که تقریبا در همه وعده های غذایی استفاده می شود. پس از آن رشته، کاری، و نیز ماهی و میگو در غذاهای این کشور به وفور یافت می شوند. دلیل آن نیز وجود خلیج تایلند و هم چنین رودخانه های بسیار است که وابستگی غذاهای تایلندی را به موجودات و گیاهان دریایی نشان می دهد.
آشپزی سنتی تایلند معمولا به شکل آب پز، کباب کردن یا پختن بوده اما در طول سال ها با تاثیر از چینی ها، سرخ کردن و تفت دادن هم وارد آن شده است. فلفل را هم پرتغالی هایی که در قرن هفدهم از امریکای جنوبی به تایلند آمدند، با خود به همراه آوردند.
در تایلند غذا یکباره و با هم سرو می شود. غذای مناسب تایلندی شامل سوپ، خوراک کاری با ادویه یا سالادی ادویه دار، سس همراه با ماهی و سبزیجات می شود. اما اگر سوپ ادویه دار باشد، غذایی بدون ادویه را جایگزین کاری می کنند زیرا باید هارمونی طعم و ترکیب در هر غذا و هم چنین میان تمام غذاها با هم وجود داشته باشد. در کنار این غذاها معمولا سالادی تند و چندین سس مختلف برای انواع این غذاها و نیز دسری شیرین و یا میوه های تازه وجود دارند.

سوپ

سوپ تایلندی

شاید با خود بگویید این مایع عجیب‌وغریب که بخار فراوانی از آن بلند می‌شود چیست؟ این مایع که درون دیگ‌های بزرگ می‌جوشد، چیزی نیست جز سوپ تایلندی شامل مرغ، میگو، قارچ و … همه در شیر نارگیل با سس ماهی و علف لیمو. این سوپ هم تند است و هم ترشی خاصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید ولی به شرطی که بتوانید آن را قورت دهید، چون طعم تندوتیزی دارد.

نودل 

نودل تایلندی

در تایلند، انواع مختلف رشته وجود دارد: بزرگ و کوچک، تخم‌مرغی و برنجی، خشک و نرم که مثل رشته‌فرنگی است. فروشنده‌ها، رشته را در ظرف می‌ریزند و به انتخاب مشتری  مواد غذایی مثل میگو، گوشت خوک، جوانه‌ی  بامبو و …  به آن اضافه می‌کنند و سپس طبق فرایند خاصی آن را می‌پزند.

سالادها

سالادها

تایلندی‌ها متخصص سالاد هستند. یکی از مخلفات همیشگی غذاهای تایلندی سالاد است. سالادهای پاپایا با الیاف پوملو، میگو با بادام‌زمینی و جوانه‌ی بامبو، بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستند.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی تایلندی

علاوه بر برنج با میگو و دیگر خزندگان دریایی، در میان غذاهای دریایی تایلندی می‌توانید ماهی کاملی را ببینید که پوشیده با کریستال‌های بزرگ نمک، روی زغال چوب برشته شده است. یکی از عجیب‌ترین غذاهای دریایی تایلند، ماهی مرکب کوبیده شده با غلتک‌های مخصوص است. در ضمن این غذاها بسیار شور هستند.

کباب‌ها

کباب تایلندی

بهداشتی‌ها جشن بگیرند: در تایلند انواع گوشت‌های کبابی به سیخ‌های چوبی کشیده شده و روی آتش کباب می‌شوند. فرایند کباب کردن دیگر جایی برای آلودگی و میکروب باقی نمی‌گذارد پس با خیال راحت از کبابتان لذت ببرید. تایلندی‌ها معمولا گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو را کباب می‌کنند.

میوه ها

میوه تایلند

تایلند کشور میوه است و مغازه‌های آن پر از انبه‌های رسیده، آناناس، هندوانه، مژکی، ترگیل، پاپایا و میوه گل‌ساعتی. فقط کافی است به هر میوه‌ای که دوست دارید، اشاره کنید، در یک چشم به هم زدن، میوه درون مخلوط‌کن قرار می‌گیرد و چند ثانیه بعد یک بمب ویتامین تازه و خوشمزه در دست شماست. البته افرادی که ترس از میکروب دارند، می‌توانند میوه‌ها را به‌صورت پوست‌کنده و شسته‌شده با آب جوش خریداری کنند. زیاد هم سخت‌گیر نباشید، کمی میکروب برای بدن لازم است!

حشرات

حشرات تایلند

برخی از خارجی‌ها حتی تصورش را هم نمی‌توانند بکنند که روزی حشره بخورند، حتی اگر از گرسنگی بمیرند. اما درواقع این نوع غذا خیلی با گوشت مرغ و گاوی که ما می‌خوریم، متفاوت نیست. چه‌بسا حشرات پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارند. اگر می‌خواهید غذاهای متفاوتی را بچشید، می‌توانید ماجراجویی خود را با لارو کرم ابریشم شروع کنید. لاروها بافت نرمی دارند و در دهان شبیه صدف هستند و مزه آن‌ها هم  مثل عدس است. نظرتان راجع به سوسک چیست؟ سوسک هم به‌قدری سرخ شده است که در دهان، شبیه پوست تخم‌مرغ است و مزه خاصی هم ندارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است