اقامت کشور فنلاند

اقامت کشور فنلاند
جمهوری فنلاند کشوری است در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا. این کشور ۵٫۴ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلسینکی است. حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهری هلسینکی زندگی می‌کنند. واحد پول این کشور یورو است. دو زبان فنلاندی و سوئدی در این کشور رسمیت دارند. ۸۹/۳۳ درصد از مردم کشور فنلاندی‌زبان هستند و سوئدی در چند منطقه ساحلی در غرب، جنوب، و منطقه خودگردان اُلند صحبت می‌شود. کشور فنلاند جز کشورهای حوزه ی شینگن می باشد که در همان بدو اقدام برای گرفتن ویزا به فرد متقاضی کارت اقامت موقت  دانشجویی می دهند. مزیت این کارت های اقامت موقت دانشجویی نسبت به ویزای شینگن این است که شما دارای ID Number  خواهید بود. اعتبار این کارت های اقامت موقت دانشجویی یک ساله است .  پایان هر سال کارت اقامت شما با مراجعه ی به اداره ی مهاجرت قابل تمدید است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور فنلاند بیشتر آشنا بشیم

شیوه های اقامت در فنلاند

  • تحصیل در فنلاند ( همانگونه که در بالا ذکر شد ، شما در ابتدا کارت اقامت موقت دانشجویی دریافت می کنید و اعتبار آن یک ساله است و قابل تمدید تا پایان دوره ی تحصیلی شما می باشد. پس از آن اگر در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهید کارت اقامت دائم دریافت خواهید کرد.)
  • کار در فنلاند ( اگر شما قصد کار در کشور فنلاند را دارید می بایست اجازه ی اقامت از طریق کارفرما را از دولت فنلاند داشته باشید. در مورد شغل آزاد نیز نیاز به اجازه ی کار در آن حرفه را خواهید داشت.)
  • مهاجرت به فنلاند از طریق یکی از اعضای خانواده ( اگر شما می خواهید برای زندگی با یکی از اعضای خانواده ی خود که در حال حاضر در فنلاند اقامت دارد مهاجرت کنید نیاز به اجازه ی اقامت دارید. اگر فقط می خواهید فنلاند را ببینید و بیشتر از ۹۰ روز در آنجا نباشید نیاز به اجازه ی اقامت نیست.)

 

اجازه اقامت فنلاند برای یک فرد شاغل

اجازه اقامت برای یک فرد شاغل (työntekijän oleskelulupa) نیاز است، اگر شما مجاز به کار بر اساس اجازه اقامت نوع دیگری هستید برای اشتغال در کار دیگری باید مجوز مربوطه را کسب کنید. اجازه اقامت برای افراد شاغل برای همه انواع مشاغل لازم نیست. در وب سایت فنلاندی خدمات مهاجرت، شما می توانید نوع اجازه اقامت مورد نیاز را بررسی کنید.
به عنوان مثال، اجازه اقامت برای یک فرد شاغل برای مشاغل زیر مورد نیاز است:

  • آشپز
  • کارگر تنظیف
  • خانه یاران و یا کارکنان در مهدکودک

خدمات مهاجرت فنلاندی تصمیم می گیرد که آیا یا شما نیاز است یک اجازه اقامت را دریافت کنید یا خیر. برای اجازه اقامت، یک تصمیم جزئی صادر شده توسط اداره کار و توسعه اقتصادی (دفتر TE) نیز مورد نیاز است.

پاسپورت فنلاند
 

اجازه اقامت فنلاند برای یک فرد شاغل

 
اگر شما قصد تحصیل در فنلاند برای بیش از 90 روز را دارید، شما باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. اگر مطالعات شما کمتر از 90 روز طول می کشد برای تکمیل آن بایستی ، درخواست برای ویزای توریستی فنلاند ارسال کنید. شما ممکن است در این کشور به مدت 90 روز بدون ویزا یا اجازه اقامت مطالعه به عنوان یک شهروند کشور بدون ویزا بتوانید حضور پیدا کنید.
شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به دنبال زندگی در این کشور هستند در حالی که به دنبال تحصیل در فنلاند هستید باید برای درخواست جواز اقامت تحصیلی اقدام کنید. برای اجازه اقامت برای همه افراد، بایستی به سفارتخانه فنلاندی، کنسولگری و یا ایستگاه های پلیس مراجعه شود. متقاضیان باید پذیرش خود را از یک موسسه آموزشی فنلاندی دریافت کنند و مدرک آن را نشان دهند، و البته باید در مقطع کارشناسی منجر به دریافت درجه و یا یک مدرک فنی و حرفه ای باشد. متقاضیان باید تجربه مطالعه برای دوره در نظر گرفته شده رئوس مطالب را داشته باشند و واجد شرایط باشند. علاوه بر این، آنها باید پوشش درآمد و بیمه درمانی در طول زمان حضور خود در فنلاند را داشته باشند و مدارک آن را نشان دهند. در نهایت، متقاضیان باید فاقد هر نوع سابقه کیفری باشند.

مهاجرت به فنلاند از طریق شرایط پیوستن و الحاق خانواده

اگر شما می خواهید برای پیوستن به یکی از اعضای خانواده خود به سمت فنلاند حرکت کنید و در حال حاضر در این کشور دیگری ساکن هستید، شما نیاز به یک اجازه اقامت دارید. اگر شما فقط می خواهم به دیدار خانواده خود در فنلاند بروید نیاز به اجازه اقامت نیست اما اقامت در این کشور برای بیش از 90 روز مجاز نیست، و شما اجازه اقامت نیاز ندارید. در اغلب موارد، شما، نیاز به ویزا a visa دارید.
اجازه اقامت می تواند بر اساس روابط خانوادگی اعطا شود. عضو خانواده ساکن در فنلاند که شما قصد دارید به زندگی در کنار ان خانواده بپردازید در درخواست ویزا بایستی به وی اشاره گردد.
اعضای خانواده قانون را تعیین میکنند و لزوما این مورد برای نمایش عمومی مربوط نیست و آنچه به منزله یک از اعضای خانواده است. مفهوم خانواده فنلاندی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.
اعضای خانواده شهروندان فنلاندی غیر از اتحادیه اروپا (کشور ثالث) شهروندان و افرادی که قابلیت مهاجرت را دارند:

  • همسر
  • شریک ثبت شده
  • شریک زندگی مشترک بدون ازدواج
  • مراقبان یک کودک زیر 18 سال سن
  • کودک

اخذ اقامت و مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
اگر همسر شما یک شهروند فنلاندی است که در این کشور اقامت یا سکونت دارد، شما ممکن است اجازه اقامت را بر اساس روابط خانوادگی دریافت کنید. این اجازه به افرادی کع ازدواج خود را ثبت کرده اند اعطا خواهد شد.

  • اگر شما در حال انتظار برای تصمیم گیری در خارج از کشور و اعطای اجازه اقامت به شما نزدیک است شما نیاز به یک وسیله امن امرار معاش دارد.
  • شما لازم نیست که یک درخواست جدید را ارائه کنید.
  • ازدواج خود را به اطلاع اداره مهاجرت به فنلاند برسانید.
  • قبل از اینکه شما به فنلاند بیایید قبل از تصمیم گیری برنامه شما بایستی ساخته شده باشد،
  • شما بایستی یک برنامه جدید در زمینه های جدید ارسال کنید.
  • شما باید، در همان زمان، تقاضای withdraw خود را زودتر به صورت کتبی ارسال کنید.
  • هزینه پردازش مسترد نخواهد شد.

مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای سرمایه گذاری
برای اهداف مهاجرت به فنلاند، سرمایه گذاران خارجی برای اخذ ویزای خود بر اساس خود اشتغالی واجد شرایط هستند. اتباع خارجی خود اشتغالی مورد نیاز برای اجازه اقامت به منظور انجام فعالیت های کسب و کار خود در کشور می توانند اجازه اقامت را دریافت کنند. یک تبعه خارجی به عنوان یک کارگر خود اشتغالی واجد شرایط شناخته می شود در صورتی که فرد شخصا صاحب شرکت تجاری خود باشد و یا اگر فرد از یک شریک به طور کلی در مشارکت محدود خود استفاده کند.
نکته مهم، فنلاند درخواست اجازه اقامت برای یک فرد را تایید نمی کند در صورتی که فرد تنها صاحب سهام در یک شرکت تجاری باشد، فرد نیز باید کار را برای این شرکت انجام دهد و کار باید به صورت فیزیکی در فنلاند انجام شده باشد.
درخواست باید اسناد شرکت تجاری را تشکیل دهد و شامل اطلاعات مالی، و طرح کسب و کار باشد. روند درخواست شامل دو مرحله است. اول، مرکز توسعه اقتصادی، حمل و نقل و محیط زیست برنامه و بررسی سودآوری کسب و کار و ارزیابی اینکه آیا سود برای حفظ تبعه خارجی در فنلاند کافی خواهد بود می باشد. پس از موقت یا تصویب درخواست، درخواست به اداره مهاجرت فنلاندی فرستاده می شود. خدمات باعث می شود تصمیم نهایی در رابطه با درخواست شما اخذ گردد.
هنگامی که به شما یک اجازه اقامت مستمر (مجوز A-) برای خود اشتغالی اعطا شد، شما مجاز به انجام این کار برای کارفرمای دیگر در طی مراحل اولیه شروع کسب و کار خود هستید، در حالی که شما هنوز ساخت یک زندگی کافی با شغل را به انجام رسانده باشید. اگر شما در درجه اول قصد دارید برای کارفرمای دیگری کارکنید، شما ممکن است اجازه اقامت برای یک فرد خود اشتغال را دریافت کنید. شما باید اجازه اقامت برای کار را دریافت کنید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است