اماکن تاریخی ایالت تگزاس امریکا

اماکن تاریخی ایالت تگزاس امریکا
دومین ایالت بزرگ در ایالات متحده، تگزاس با نام مستعار “تنها ستاره دولت” می باشد. از ویژگی های آن می توان به شهرهای شناخته شده ی آن که در سطح جهانی دارای جاذبه ها و کشش های فراوانی برای جذب توریست هستند اشاره کرد.

آلامو THE ALAMO

آلامو

آلامو یکی از مهم ترین مکان های تاریخی در امریکا، واقع در حومه شرقی سن آنتونیو است. در سال ۱۷۱۸  بخشی از آلامو به عنوان ساختمانی برای مبلغان مسیحی تاسیس گردید. بطور جامع آلامو در سال ۱۷۴۴ توسط فرانسیسکوییها ساخته و در سال ۱۸۳۶ تبدیل به یک قلعه شد..
جنگ بین قوای تگزاس و ارتش مکزیک در این قلعه صورت گرفت. نبرد آلامو  ( ۲۶ فوریه تا ۶ مارس ۱۸۳۶ ) یک رخداد کلیدی در جریان انقلاب تگزاس بود . به دنبال یک محاصره ۱۳ روزه ، نیروهای مکزیکی تحت رهبری  رییس جمهور ، ژنرال آنتونیو لوپز سانتا آنا ، حمله خود به صومعه آلامو در نزدیکی سان آنتونیوی امروزی را آغاز کردند . تمامی مدافعان تگزاسی کشته شدند . دیوی کراکت (قهرمان ملی آمریکا) نیز در زمره کشته شدگان بود. بی رحمی سانتا آنا طی نبرد بسیاری از تگزاسی ها را تحت تاثیر قرار داد ، بسیاری از ساکنان تگزاس و ماجراجویان سایر مناطق ایالات متحده به دنبال این نبرد جذب ارتش جمهوری تگزاس شدند.  پس از آن نیروهای کمکی آمریکایی بودند که به فرماندهی ژنرال سام هوستون مکزیکی‌ها را در نبرد سان جاسینتو به زانو درآورده و تگزاس را از الحاق به مکزیک نجات دادند. تگزاسی ها که انگیزه بالایی برای انتقام گیری داشتند ، با شکست ارتش مکزیک در نبرد سان جسینتو  در ۲۱ آوریل ۱۸۳۶ ، انقلاب تگزاس را به سرانجام رساندند.
این قلعه در طول دوران جنگ استقلال تگزاس معروف و مشهور گردید. امروزه باقی‌مانده قلعه آلامو و همچنین مقبره ی شهدای گمنام تگزاس، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می کند. ذهنیت بیشتر آمریکایی ها از آلامو نه از کتاب ها ، که از فیلم های فراوانی که در این مورد ساخته شد تاثیر پذیرفته است . اولین فیلم با موضوع آلامو در سال ۱۹۱۱ و با عنوان ( آلاموی فناناپذیر ) به کارگردانی گاستون ملیس ساخته شد .

کتابخانه ی دالاس  PRESIDENT KENNEDY AND THE SIXTH FLOOR MUSEUM, DALLAS

کتابخانه ی دالاس

از طبقه ششم کتابخانه امانی دالاس بود که به رییس جمهور کندی شلیک شد و به زندگی او خاتمه داده شد. این ساختمان آجر نمای قرمز بلند، در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده است که از جزئیات این ترور به بازدید کنندگان اطلاعات می دهد. همچنین این ساختمان میراث باقیمانده از کندی نیز به شمار می رود. از برجسته ترین چیزهای باقی مانده می توان به ستاد انتخاباتی، عکس ها و کارهای هنری و تاریخی اشاره نمود. لازم به ذکر است که بنای …. که به کندی اهدا شده، در سال ۱۹۷۰ از آن پرده برداری شد و ارزش بازدید را دارد.

مرکز فضایی هوستون SPACE CENTER HOUSTON

مرکز فضایی هوستون

تنها با نیم ساعت رانندگی از قلب هوستون شما به این مرکز فضایی می رسید. مرکز فضایی هوستون، نه تنها یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایالت است بلکه مرکز فضایی لیندون بی جانسون نیز در آنجا واقع شده است.
مرکز فضایی لیندون بی جانسون (Lyndon B. Johnson Space Center) یک مرکز سازمان ناسا است. این مرکز از سال ۱۹۶۵ تأسیس و راه‌اندازی گردیده است و هم‌اینک یکی از جاذبه‌های گردشگری ایالت تگزاس بشمار می رود. این پایگاه به نام لیندون جانسون، رئیس جمهور ایالات متحده نام‌گذاری گردیده است.
مرکز فضایی جانسون و کنترل ماموریت، مانیتورینگ پروازهای فضایی سرنشین دار این سازمان را برعهده دارد. این یک بینش و دیدگاه فوق العاده و جذاب از عملکرد  بزرگترین برنامه فضایی جهان است که شامل نمایشگاه های متعدد، نمایش فیلم و مدل ها، مدل های مصنوعی مربوط به فضانوردی، و نمایش نمونه سنگ هایی از ماه می باشد که در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد. از دیگر اشیا خاص و مهم می توان به اشیا جمع آوری شده در طول برنامه های فضایی عطارد، برج جوزا و آپولو اشاره کرد.

کاخ ایالتی تگزاس در شهر آستین THE TEXAS STATE CAPITOL IN AUSTIN

کاخ ایالتی تگزاس در شهر آستین

این کاخ در سال ۱۸۸۸ ساخته شده است و به عنوان یکی از بهترین پارلمان های ایالتی به شمار می آید. کاخ ایالتی تگزاس در هسته ی مرکزی شهر آستین، که در حال حاضر به عنوان نماد ملی تاریخی محسوب می شود، بدلیل ابعاد و بلندی ۳۰۸ پای آن خیره کننده است. از نکات برجسته ی پارک این کاخ، می توان به یادبود های مدافعین قلعه ی آلامو و سربازان جنگ ویتنام اشاره کرد. تورهای جهت راهنمایی در فضای داخلی ساختمان وجود داردکه از مراکز بازدید کنندگان شروع می کنند و جاهای زیادی را برای بازدید به شما نشان می دهند. در حوالی غروب، برای دیدن منظره ی زیبای خروج بیش از یک میلیون خفاش از استراحتگاه خود، می تواید به پل خیابان ریچارد بروید.

دامداری فورث وورث THE FORT WORTH STOCKYARDS

دامداری فورث وورث

این محله که در سال ۱۸۶۶ نامگذاری شد، در واقع نامش را از صنعت دامداری آن گرفته است. دراین منطقه جذابیت های فوق العاده تماشایی وجود دارد که شامل نمایش کابوی ها، کنسرت، اجراهای گوناگون تئاتر و مراکز خرید طرح وسترن می باشد.از کارهای جالبی که می توانید در این محله تجربه کنید، اسب سواری است.
خوب است بدانید که فورت وُورث (Fort Worth) یکی از شهرهای ایالت تگزاس در کشور ایالات متحده آمریکا است. این شهر قسمتی از کلانشهر دالاس-فورت وورث می باشد که ناحیه تاریخی استاک یاردز، باغ وحش فورت وورث، موزه هنرهای معاصر فورت وورث، بوستان آبی فورت وورث، موزه آمون کارتر، و موزه هنر کیمبل از اماکن دیدنی این شهر بشمار می روند.

موزه ها و گالری های تگزاس- ایالت هنر STATE OF THE ARTS: TEXAS GALLERIES AND MUSEUMS

موزه ها و گالری های تگزاس ایالت هنر

تگزاس دارای تعداد بی شماری گالری هنری فوق العاده است که همه چیز، از شاهکار های اروپا گرفته تا آثار هنرمندان بزرگ ایالت متحده، و همچنین آثار هنرمندان معاصر تگزاس را شامل می شود. یکی از تاثیر گدارترین مجموعه ها، موزه ی هنری دالاس است که در سال ۱۹۰۳ ساخته شده و بیش از ۲۴۰۰۰ اثر هنری را به نمایش گذاشته است. این آثار هنری شامل آثار هنری مصر، یونان،رم و همچنین آثار هنری اروپا در قرن های ۱۶ ام تا ۱۹ ام و نیز هنرمندان معاصر مانند پال جکسون پولاک می باشد. این نقاش آمریکایی از پیش‌گامان جنبش هیجان‌نمایی انتزاعی بود و بیشتر بدلیل سبک منحصر به فرد «نقاشی قطره‌ای» مشهور می باشد.
در تگزاس موزه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید در آنها آثار هنرمندان گوناگونی از قاره ها و کشورهای مختلف را تماشا کنید.

موزه و محل حفر دریایی ستاره ی اقیانوس  THE OCEAN STAR OFFSHORE DRILLING RIG AND MUSEUM, GALVESTON

موزه و محل حفر دریایی ستاره ی اقیانوس

گالوستون، یکی از مهم ترین بنادر مکزیک در صنعت گاز و نفت بحساب می آید. یکی از جاذبه های فوق العاده که در چند قدمی مرکز شهر قرار دارد موزه و محل حفر دریایی ستاره ی اقیانوس می باشد.
اقیانوس ستاره در سال ۱۹۶۹ در بومانت تگزاس توسط شرکت کشتی سازی Bethlehem، برای شرکت حفاری و ناوگان اکتشاف اقیانوس ( ODECO ) ساخته شده است که در خلیج مکزیک در سراسر تگزاس و ساحل خلیج لوئیزیانا کار می کرده و در طول زندگی فعال خود حدود ۲۰۰ حلقه چاه حفر کرده است.از جذابیت های آن می توان به بازدید از تجهیزات بکار رفته برای حفر ۲۰۰ چاه که این دستگاه حفر نموده است اشاره کرد. همچنین نمایشگاه هایی وجود دارند که در مورد فرآیند حفاری و صنعت نفت به اختصار توضیحات و اطلاعاتی ارائه می دهند. در این مکان تور همراه با لیدر در دسترس بازدید کنندگان قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است