اماکن تاریخی کشور مجارستان

اماکن تاریخی کشور مجارستان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  اماکن تاریخی کشور مجارستان آشنا بشیم .
باغ وحش بوداپست

باغ وحش بوداپست

باغ وحش بوداپست در بین کودکان و بزرگسالان به یک اندازه طرفدار دارد و بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را به نمایش می‌گذارد. این جاذبه که از سال ۱۸۶۶ شروع به کار کرده، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ وحش‌های دنیا به شمار رفته و تا به امروز هم حیوانات جذابی مانند شیرها، کانگوروها و غیره را نگهداری می‌کند. این مجموعه با زیست بوم‌های مختلفی تقسیم بندی شده و بخش‌هایی مانند استرالیا، ساوانا و هند را می‌توانید در آن تماشا کنید. یک باغ پروانه و باغ گیاه‌شناسی هم در باغ وحش وجود دارد. ناگفته نماند که یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های باغ‌ وحش بوداپست ساختمان زیبا و دیدنی آن است.

کلیسای University Church

کلیسا دانشگاه مجارستان

زیباترین کلیسای باروک در بوداپست، در نقطه‌ای دنج دور از خیابان‌های اصلی خرید قرار گرفته است. نمای اصلی آن رو به خیابان‌های باریک  قرار دارد. کلیسا بین سال‌های ۱۷۲۵ تا ۱۷۴۲ ساخته شده است، البته دو برج بزرگ آن تا سال ۱۷۷۱ تکمیل نشد. نمای اصلی آن حکاکی‌های زیبا از شخصیت‌های مذهبی معروف دارد.

پل مارگارت و حمام‌های معدنی

حمام معدنی مجارستان

پل مارگارت

این پل دو بخش دارد. بخش اول آن، خیابان بودا رینگ را به انتهای جنوبی جزیره‌ی مارگارت مرتبط می‌کند. این پل در سال ۱۸۷۶ ساخته شده و دومین پل قدیمی ساخته شده روی رود دانوب است. این پل یک بار در جریان جنگ جهانی دوم تخریب شد ولی مجددا در سال ۱۹۴۸ آن را بازسازی کردند. در نزدیکی همین پل می‌توانید اسپای مشهور Lukács Baths را پیدا کنید که قدمت استفاده از آن به قرن دوازدهم برمی‌گردد. یکی دیگر از اسپاهای شناخته شده در این منطقه، حمام معدنی و درمانی Császár است.

ساختمان پارلمان و جواهرات سلطنتی

ساختمان پارلمان مجارستان

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که در بوداپست می‌توانید انجام دهید، قدم زدن در مناطق تاریخی و خیابن‌های سنگ فرش آن است. جایی که در آن می‌توانید باشکوه‌ترین و زیباترین آثار تاریخی و معماری مجارستان را ببینید. یکی از این آثار دیدنی، ساختمان پارلمان است که سومین ساختمان پارلمان بزرگ دنیا است و در سال ۱۸۸۶ به سبک نئوگوتیک ساخته شده است. در کنار این بنای دیدنی، موزه‌ی قوم‌ نگاری و وزارت کشاورزی قرار دارد. ساختمان پارلمان ۶۹۱ اتاق و یک راهروی باشکوه طولانی دارد. تورهای همراه با راهنمای که حدودا ۴۵ دقیقه طول می‌کشند برای بازدید از این مجموعه برگزار می‌شود البته زمانی که دولت در ساختمان جلسه نداشته باشد. این تور شامل بازدید از بخش‌های جالب و دیدنی بنا مثلا تالار ورودی اصلی، لابی‌های مختلف و جواهرات سلطنتی مجارستان است.

موزه‌ی ملی مجارستان

موزه ی ملی مجارستان

این موزه در سال ۱۸۰۲ پایه‌گذاری شده و در سال ۱۸۴۷ به مکان فعلی خود که یک ساختمان بزرگ کلاسیک با دو محوطه است، منتقل شده است. علاوه بر ایوان باشکوه این مجموعه، از جذابیت‌های آن می‌توان به یادبود شاعر معروف مجارستانی، János Arany اشاره کرد. در فضای سبز اطراف مجموعه، سردیس‌هایی از افراد سرشناس مجارستان قرار گرفته است. مهم‌ترین مجموعه‌ی این موزه، متعلقات سلطنتی است از جمله تاج سنت استفان که با سنگ‌های قیمتی و مروارید تزیین شده است. آثاری از دوران مختلف تاریخی به دست آمده از نواحی مختلف مجارستان در این موزه نگهداری می‌شود؛ آثاری از عصر سنگ تا دوران رومیان و قرون وسطی. نمایشگاه‌هایی از آثار و مستندات وقایع تاریخی مجارستان مثلا استقلال مجارستان در این موزه به نمایش درآمده است. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی هستید، پیانوی بزرگ بتهون هم در این موزه نگهداری می‌شود. ساعت کار این مجموعه از سه‌شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است. هزینه‌ی ورودی آن برای بزرگسالان ۱۱۰۰ فورینت و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

موزه‌ی هنرهای زیبا

موزه ی هنرهای زیبا

موزه‌ی هنرهای زیبا، تنها گالری هنری مهم بوداپست نیست اما یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های هنری شهر را در اختیار دارد و آثاری از بهترین هنرمندان قدیمی اروپا در آن گردآوری شده است. آثار ارزشمندی از برترین هنرمندان ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی در یک بنای مجلل و زیبا الهام گرفته از معماری قرن نوزدهمی به نمایش درآمده‌اند. نقاشی‌های بزرگ‌تر در تالارهای بلند و وسیع و آثار کوچک‌تر در اتاق‌های دنج‌تر به زیبایی در معرض دید گردشگران قرار دارند. معماری تالارها و الهام گرفتن آنها از معماری سنتی بسیار دیدنی است مثلا تالار رنسانس که بسیار دیدنی و جالب توجه است.
بعد از اینکه مجارستان مالکیت مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و آثار هنری را به دست گرفت، این موزه در سال ۱۸۷۰ پایه‌گذاری شد. موزه به شش قسمت تقسیم شده است: هنر مصری، هنر باستانی، گالری مجسمه‌سازی، گالری نقاشی، کالکشن مدرن و کالکشن گرافیک. کاخ هنر که در مجاورت این موزه قرار دارد، میزبان برترین آثار هنری مدرن و معاصر است و اگر به هنر مدرن علاقه داشته باشید، از حضور در این مجموعه و تماشای آثار آن لذت می‌برید. ساعت کار این مجموعه از سه‌شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است. هزینه‌ی ورودی موزه برای بزرگسالان ۱۸۰۰ فورینت و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

تپه‌ی Gellért

تپه ی بوداپست

یکی دیگر از جالب‌توجه‌ترین جاذبه‌های نمادین بوداپست، همین تپه است که ۲۳۵ متر ارتفاع دارد و در کرانه‌ی رود دانوب قرار گرفته است. بر فراز آن می‌توانید چشم‌اندازهایی زیبا و ۳۶۰ درجه از شهر را ببینید. در این تپه است که چندین چشمه‌ی درمانی مشهور بوداپست قرار دارد؛ یکی اسپای Gellért و دیگری حمام‌های Rudas که از قرن سیزدهم، میزبان گردشگرانی است که برای استفاده‌های درمانی از چشمه‌های معدنی، این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این تپه را به احترام یک راهب بندیکتی به نام St Gellért نام‌گذاری کرده‌اند که در سال ۱۰۴۶ از دنیا رفت. دامنه‌ی شمال شرقی این تپه، میزبان یادبود Gellért است. یک آبشار مصنوعی بلند با نمایی زیبا رو به شهر در همین منطقه قرار دارد.
یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه، سیتادل یا قلعه‌ی نظامی است که در سال ۱۸۵۱ در قله‌ی تپه توسط اتریشی‌ها ساخته شده است. بنای یادبود آزادی در سال ۱۹۴۷ به یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در نهایت اگر از گشت و گذار در آثار و یادبودهای تاریخی خسته شدید، در پارک Jubilee استراحت کنید. در این پارک مسیرهای پیاده رو، بوستان و تندیس‌های هنری زیبایی وجود دارد و می‌توانید ساعتی را در آرامش آن استراحت کنید.

کسل هیل (Castle Hill)

کستل هیلز بوداپست

مجموعه‌ی تاریخی کسل هیل، مشرف به رود دانوب قرار دارد و بسیاری از مهم‌ترین موزه‌ها و بناهای یادبود قرون وسطایی بوداپست را در خود جای داده است. بدون شک، چشمگیرترین اثر تاریخی این مجموعه، بودا کستل یا قلعه‌ی بودا است که در قرن هجدهم ساخته شده است. این کاخ با ۲۰۰ تالار و اتاق باشکوه، شب‌ها وقتی با نورپردازی‌های چشمگیرش روشن می‌شود، چشم‌انداز بسیار زیبا و جذابی دارد درست مثل سایر جاذبه‌های گردشگری در بوداپست. یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و دیدنی کسل هیل، باستیون ماهیگیر (Fisherman’s Bastion) است که به قرن نوزدهم تعلق دارد. در این استحکامات نظامی، ماهیگیران محلی وسایل دفاعی خود را قرار می‌دادند. این باستیون درست پشت کلیسای زیبای Matthias ساخته شده است. برج‌های نئو رومانسک، ستون‌ها و سنگرهای این مجموعه کاملا مرمت و بازسازی شده‌اند. تعدادی از بهترین و چشمگیرترین تندیس‌های دیدنی بوداپست هم در کسل هیل نگهداری می‌شود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است