برج آتاکوله آنکارا ترکیه

آنکارا علاوه بر مرکزیت سیاسی دارای مراکز آموزشی بسیاری است و از نظر فرهنگی نیز در میان شهرهای ترکیه زبانزد است . آنکارا هر ساله مسافران زیادی به خود می بیند که برخی از آن ها برای تفریح و برخی دیگر نیز برای پیگری امور کاری خود به این شهر سفر می کنند فرقی نمی کند هدف شما از سفر به آنکارا چه باشد تفریحی یا کاری می توانید با بازدید از برج آتاکوله در آنکارا ساعتی عالی را تجربه کنید برای آشنائی بیشتر با این برج با ما همراه باشید .

 

 

برج آتاکوله 2

 

 

درباره برج آتاکوله

برج آتاکوله با ارتفاع ۱۲۵ متر بلندترین ساختمان شهر آنکارا است که در مرکز شهر و در جوار محله چانکایا قرار دارد.
برج آتاکوله که از ساختمان‌های برجسته این شهر است، برج مخابراتی محسوب می‌شود و برای همین دارای معماری ساخت خاص خود می‌باشد که بسیار شبیه به معماری و طراحی برج میلاد در تهران می‌باشد و شما از بالای آن می‌توانید چشم‌اندازی خوب از شهر آنکارا و اطراف آن را ببینید.
ازآنجاکه محله چانکایا روی تپه‌های متعدد قرار دارد، برج آتاکوله ازآنچه هست در دوردست بلندتر به نظر می‌رسد و برای همین است که با ارتفاع ۱۲۵ متری ساختمان، می‌توان آن را از تمام جاهای آنکارا در روزهای عادی مشاهده کرد.

ساخت و معماری برج آتاکوله توسط مهندس معمار راغب بلوچ rageb buluc انجام‌شده است همچنین عملیات ساخت آن بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ صورت گرفته است.

 

 

برج آتاکوله 4

 

 

 

بخش‌های موجود در برج آتاکوله

برج آتاکوله همچون باقی برج‌های مخابراتی جهان دارای یک بخش پایه و یک بخش بالایی که شامل رستوران‌ها و آنتن هم می‌باشند، است.
در بخش بالای برج‌ آتاکوله چند رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد که در زیر آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • رستوران گردان سویلا sevilla: رستوران گردان به‌صورت تراس به نام رستوران سویلا، این رستوران در طول یک ساعت ۳۶۰ درجه کامل دور برج را دور میزند. در آن می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی را میل کنید. (قیمت‌های این رستوران بالاست)
  • رستوران دوم Dome: این رستوران در بالای رستوران سویلا قرار دارد که برعکس این رستوران چرخان نیست اما دقیقا در زیر گنبد فوقانی این ساختمان قرار دارد و در آن می‌توانید هنگام خوردن غذا از چشم‌انداز بسیار زیبای شهر آنکارا و همچنین آسمان شب لذت ببرید.
  • کافه UFo: در زیر رستوران گردان یک کافه به اسم UFO قرار دارد که این کافه هم به گردان نمی‌باشد اما در آن می‌توانید از چشم‌انداز زیبای شهر لذت ببرید و همچنین از خوردن قهوه در ارتفاع ۱۲۵ متری منحصربه‌فرد بودن را تجربه کنید.

 

 

برج آتاکوله 3

 

 

 

بازدید از برج آتاکوله

ازآنجاکه برج آتاکوله در محله چانکایا و بخش بسیار مدرن و شیک شهر آنکارا قرار دارد و در جوار این برج در مکان‌های متعدد دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا قرار دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که روزی که در تور آنکارا قصد دیدن خیابان‌های شهر آنکارا را داشتید، بعد از مراجعه به خیابان جناح واقع در جنوب مرکزی شهر آنکارا ابتدا به پارک واقع در کنار برج بروید و بعدازآن می‌توانید غروب آفتاب را از بالای برج ببینید و همچنین از چشم‌انداز شهر آنکارا لذت ببرید.

 

 

برج آتاکوله 1

 

 

 

دسترسی به برج آتاکوله

برج آتاکوله همان‌طور که گفته شد در مرکز جنوبی شهر آنکارا قرار دارد و ازآنجاکه خیابان‌های بزرگی در آن قرار دارد و همچنین مراکز دیدنی زیادی در نزدیکی آن است دسترسی به آن کار سختی نیست و شما می‌توانید با تمام وسایل نقلیه به آنجا دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد ما به شما ازآنجاکه ایستگاه اتوبوس و مترو در نزدیکی برج آتاکوله قرار دارد استفاده از مترو و اتوبوس است زیرا این‌طور می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید به‌راحتی به برج آتاکوله دسترسی داشته باشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است