تالار یادبود سون یات سن گوانجو

تالار یادبود سون یات سن (Sun Yat-sen Memorial Hall) در گوانگجو، به معنای واقعی کلمه یک ساختمان باشکوه است. این ساختمان با ظاهر باعظمت و مجللش و رنگ شده با رنگ ملی چین یعنی قرمز، نه تنها یکی از نمادین‌ترین سازه‌های گوانجو است، بلکه مکانی مهم برای برگزاری نمایش‌ها و گردهمایی‌های بزرگ نیز هست.

 

 

تالار یادبود دکتر سون یات سن 2

 

 

تالار یادبود سون یات سن برای ارج نهادن به نقش مهم فیزیکدان چینی، دکتر سون یات سن (Sun Yat-sen)، در انقلاب چین برای دموکراسی ساخته شده است. این ساختمان یک سازه یادبود است که مردم گوانجو و چینی‌های خارجی آن را به این شخص مهم در تاریخ چین اهدا کرده‌اند. تالار یادبود دکتر سون یات سن به عنوان یکی از آثار فرهنگی درجه اول استان گوانگ‌دونگ شناخته می‌شود. این ساختمان توسط معمار معروف چینی Lu Yanzhi طراحی شده است. ساخت این بنای زیبا در سال 1929 شروع شد و در اکتبر 1931 به پایان رسید.

 

 

تالار یادبود دکتر سون یات سن 1

 

 

 

سون یات سن (1866 تا 1925) یکی از انقلابیون چین، اولین رئیس جمهور و پدر جمهوری چین بوده است. دکتر سون یات سن پایه‌گذار Kuomintang (حزب ملی مردم) بوده است؛ حزبی که باعث سرنگون شدن سلسله Qing شد. به عنوان یکی از اولین پیشروهای انقلاب چین، سون را در جمهوری چین (ROC) به عنوان پدر ملت و در جمهوری خلق چین (PRC) به عنوان طلایه‌دار انقلاب دموکراتیک می‌شناسند. سون نقشی کلیدی در سرنگونی سلسله Qing داشت، در سال‌هایی که به انقلاب ده ساله چین ختم شد.

 

 

تالار یادبود دکتر سون یات سن 3

 

 

معماری تالار یادبود سون یات سن گوانجو

این تالار به سبک معماری اصیل چینی و به شکل یک کاخ هشت ضلعی ساخته شده است. تالار یادبود به همراه حیاط، مساحتی در حدود ۶۲۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد؛ در حالی که ساختمان اصلی چیزی حدود ۶۶۰۰ متر مربع می‌باشد. ارتفاع تالار ۴۹ متر و عرض آن ۷۱ متر است بنابراین داخل این ساختمان به اندازه ۵۰۰۰ نفر گنجایش دارد.مقابل تالار یادبود، مجسمه برنزی ۵٫۵ متری دکتر سان قرار گرفته که مربوط به سخنرانی در دانشگاه Zhongshan است. قدیمی‌ترین درخت ceiba شهر گوانگجو نیز در این تالار قرار گرفته که مانند پیرمردی در گوشه‌ای نشسته و تغییرات این شهر را تماشا می‌کند.

 

 

تالار یادبود دکتر سون یات سن 4

 

 

رسیدن به تالار یادبود سون یات سن گوانگجو

تالار یادبود سون یات سن، ایستگاه مترو خودش را دارد. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی گوانگجو، می‌توانید خط 2 مترو را سوار شده و در ایستگاه Sun Yat-sen Memorial Hall پیاده شوید. از خروجی D2 بیرون بیاید و ورودی تالار را به راحتی پیدا می‌کنید. خطوط اتوبوس بسیاری نیز در جلوی در ورودی این مجموعه ایستگاه دارند. پارک یوئه شیو گوانگجو (Yuexiu)، یکی از بهترین و زیباترین پارک‌های شهر، در نزدیکی تالار یادبود قرار دارد. در خط 2 مترو گوانگجو، ایستگاه پارک Yuexiu بعد از ایستگاه تالار یادبود قرار گرفته است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است