راهنمای خرید لیزر خانگی

این روزها پیشرفت تکنولوژی به جایی رسیده است که هر محصولی را می توان در تعداد بالا وقیمت مناسب تولید و روانه بازار مصرف کرد. در سال های اخیر روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد به وجود آمده که در کشور ما با نام لیزر موهای زائد شناخته می شود ودر این روز ها روش معمولی برای از بین بردن مو های زائد است در این مدت شرکت های تولید کننده دستگاه های لیزر موهای زائد کلینیکی سعی کرده اند دستگاه های خانگی لیزر موهای زائد را نیز به بازار عرضه کنند ودر ایران نیز این دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی به وفور یافت می شود. دراین مطلب سعی شده نکاتی مفید برای استفاده کنندگان و کسانی که قصد خرید لیزر خانگی را دارند گفته شود.

تکنولوژی لیزر خانگی یا IPL چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های لیزر خانگی از نوعی تکنولوژی به نام آی پی ال (intense pulse light)  به معنی سیستم‌های نور شدید پالسی، استفاده می‌کنند. Ipl لیزر نیست بلکه فلش لامپ‌های زنون است که نور چند طول موجی ایجاد می‌کند. Ipl برروی یبشتر پوست‌ها قابل استفاده است و از آن می‌توان برای ازبین بردن موهای بدن به‌صورت آرام و بی‌خطر استفاده کرد. این پالس‌های نوری برروی رنگدانه‌های فولیکولهای مو که به آنها ملانین گفته می‌شود متمرکز شده و ایجاد گرما می‌کنند، این گرما توسط ملانین جذب می‌شود و بدون سوختگی یا آسیب به پوست، به تخریب آنها می‌انجامند و موجب عدم رشد مجدد مو می‌شود.

راهنمای خرید لیزر خانگی

چه کسانی می‌توانند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنند؟

استفاده از دستگاه لیزر به دو عامل مهم رنگ مو و رنگ پوست (از نظر میزان روشن یا تیره بودن پوست) بستگی دارد. بهترین نتایج در افراد با رنگ پوست روشن و موهای تیره و به دست می‌آید. در افرادی که رنگ پوست بسیارتیره دارند مثل افراد آفریقایی- آمریکایی، به دلیل رقابت بین ملانین پوستی در جذب انرژی نور با ملانین مو، انرژی رسیده به مو کمتر از حد معمول است و اثر اشعه به ملانین مو نیز به مراتب کمتر خواهد بود، در این افراد احتمال صدمه پوستی توسط دستگاه لیزر بالا است و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. موهای سفید نیز فاقد ملانین هستند و اشعه لیزتوسط مو جذب نمی‌شود. همچنین دستگاه بر روی موهای قرمز نیز اثرگذاری ندارد. موهای بلوند و بور نیز ملانین کمتری دارند و نسبت به موهای تیره از میزان جذب انرژی کمتری برخوردارند و کمتر به درمان با این روش پاسخ می‌دهند.

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی برای چه کسانی ممنوع است

زنان باردار و شیرده معمولا دراستفاده از این دستگاه ها باید احتیاط بیشتری داشته باشند زیرا که استرس وارد شده به فرد در هنگام انجام این عمل می تواند اثرات زیان باری برای بانوان شیرده و باردار داشته باشد با این که هیچ تحقیقی به لحاظ علمی ثابت نکرده که لیزر موهای زائد برای این افراد اثرات مستقیم مخربی را دارد ولی در استفاده از آن باید جانب احتیاط را رعایت کرد. دسته دیگری از افراد که باید در استفاده از این دستگاه ها جانب احتیاط را رعایت کنند افرادی هستند که پوست حساس و نازکی دارند این افراد در صورت استفاده بیش از حد یا نادرست دچار ضایعه پوستی مانند انواع سوختگی های درجه یک می شوند و پوست آنها نسبت به عوامل تحریک کننده خارجی مانند تابش مستقیم نور آفتاب و حرارت حساسیت بیشتری پیدا می کند. اما در مجموع تمامی افرادی که قصد استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را دارند می بایست ابتدا از نحوه صحیح استفاده از دستگاه خریداری شده آگاهی کامل پیدا کنند با مطالعه دفتر چه یا سی دی همراه دستگاه و همچنین باید آگاه باشند که لیزر موهای زائد دوره های زمانی مشخصی را دارد و رعایت نکردن این دوره های زمانی می تواند موجب بروز مشکل برای فرد شود.

خرید لیزر خانگی

دستگاه های خانگی لیزر موهای زائد اثر بخش تر هستند یا دستگاه های کلینیکی؟

مسلما در میزان اثر بخشی دستگاه های خانگی لیزر موهای زائد و انواع کلینکی آن تفاوت وجود دارد زیرا در انواع کلینیکی این دستگاه ها قدرت و دقت بیشتری لحاظ شده و افراد آموزش دیده آن را به کار می گیرند. در انواع خانگی قدرت دستگاه کاملا کنترل شده است و صبر و حوصله بیشتری برای رسیدن به هدف نهایی لازم است و می توان مطمئن بود که افرادی که درخانه و توسط دستگاه های خانگی قصد از بین بردن موهای زائد خود را دارند باید با صبر و حوصله بیشتری عمل کنند.

آیا می‌توان برای تمام نقاط بدن از دستگاه لیزر خانگی استفاده کرد؟

اینکه از این دستگاه در کدام نقاط بدن می‌توان استفاده کرد به برند و مدل دستگاهی که خریداری می‌کنید بستگی دارد و باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. لازم به تاکید است که اگر در دفترچه قید شده باشد که از آن در نواحی حساس مثل صورت و اندام تناسلی استفاده نشود باید رعایت کنید. چرا که این امر برای جلوگیری از هرگونه آسیب رساندن به بدن انجام می‌شود.

نحوه کار با دستگاه لیزر خانگی چگونه است؟

برای شروع به کار باید دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده را به دقت مطالعه کنید چرا که ممکن است استفاده از آن دستگاه نکات خاص خود را داشته باشد. دستگاه‌های لیزر خانگی در دو نوع بی‌سیم و با سیم هستند، در نوع بی‌سیم طبق مدت زمان ذکر‌شده در دفترچه راهنما باید قبل از اولین استفاده و پس از خالی شدن به طور کامل شارژ شود اما نوع باسیم آن نیاز به شارژ شدن ندارد.

نحوه کار کلی دستگاه‌های لیزر خانگی به شرح زیر است:

1)     ابتدا منطقه مورد نظر را با تیغ یا شیور اصلاح کنید تا مطمئن شوید نور دستگاه در بهترین حالت به فولیکول مو برخورد می‌کند.

2)     پوست باید کاملا خشک و عاری از هرگونه کرم و مواد آرایشی باشد.

3)     درجه شدت نور متناسب با رنگ مو و رنگ بدنتان را طبق راهنمای دستگاه انتخاب کنید.

4)     دستگاه را (با زاویه 90 درجه) روی پوست قرار دهید به‌ طوریکه پنجره جداشونده و حلقه ایمنی در تماس با پوست باشد و دکمه شروع به کار را فشار دهید.

راهنمای لیزر خانگی

آیا لیزر موها با دستگاه لیزر خانگی دردناک است؟

دستگاه‌های لیزر خانگی همانند لیزرهای کلینیک‌ها نیاز به مواد بی‌حس کننده ندارد فقط برخی از آنها دارای مواد خاصی هستند که به خنک کردن پوست کمک می‌کند. هنگام تابش اشعه لیزر به پوست تنها سوزش مختصری احساس می‌شود که آن هم با استفاده از ژل‌های خنک‌کننده یا دستگاه‌های خنک‌کننده مخصوص به حداقل می‌رسد.

عوارض جانبی استفاده از دستگاه لیزر خانگی(IPL)

عوارض جانبی آن بسیار کم است، شامل قرمزی و تورم در محل درمان که به سرعت برطرف می‌شود. تاکنون هیچ عارضه جانبی دیگری از این دستگاه گزارش نشده است و هرگونه ادعا درباره سرطان‌زا بودن این دستگاه بی‌اساس است.

آیااستفاده از دستگاه لیزر خانگی برای خانم‌های باردار یا شیرده خطرناک است؟

از نظر تئوری تاکنون ثابت نشده که نور لیزر این دستگاه‌ها اثر منفیِ چشمگیری بر جنین یا مادر شیرده داشته باشد. البته لیزر درمانی برای رفع موهای زائد در خانه یا در کلینیک ممکن است باعث استرس و اضطراب در افراد مختلف شود. با توجه به این که لیزر موها‌ی زائد نوعی درمان اختیاری محسوب می‌شود، بهتر است خانم‌های باردار و شیرده برای پیشگیری از ایجاد مشکل احتمالی، از انجام این کار صرف‌نظر کنند. چنانچه کسی اصرار به به انجام این کار داشت باید با پزشک معالج خود مشورت کند.

لیزر خانگی

مدت زمان اثر بخشیِ استفاده از دستگاه لیزر خانگی

مطالعات نشان می‌دهد با توجه به ریزش طبیعی موها طی 1 تا 2 هفته روش موزدایی را ادامه دهید تا از رشد مجدد موها جلوگیری شود، معمولا بهترین نتیجه بعد از 4 تا 5 بار استفاده در هر دو هفته یکبار قابل مشاهده می‌باشد. تکرار استفاده از دستگاه چند هفته یکبار پس از تکمیل دوره استفاده، باعث می‌شود از رشد مجدد موها جلوگیری شود. مطالعات نشان داده است نتیجه دوره استفاده با هر 2 تا 4 هفته تثیت می‌شود. شما می‌توانید فاصله این دوره استفاده را طبق رشد مجدد موهای خود تنظیم کنید.

از یک دستگاه لیزر خانگی چند بار می‌توان استفاده کرد؟

اینکه از یک دستگاه لیزر چند بار می‌توان استفاده کرد، بستگی به برند و مدل دستگاه خریداری شده دارد که چه تعداد فلش دارد. به طور نمونه اگر برای دو بار لیزر کردن کل بدن به طور متوسط به 3000 فلش یا شات نیاز باشد (که این میزان مورد نیاز برای یک ماه است)، برای دستگاهی که 90000 فلش دارد با یک حساب ساده ریاضی می‌توان محاسبه کنید که 60 بار کل بدن را می‌توان لیزر کرد. حال اگر شما فقط برای نقاط خاصی از بدن می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید طول عمر استفاده از دستگاه برایتان بیشتر می‌شود.

نکته

به عنوان نکته آخر، هنگام خرید دستگاه لیزر خانگی باید دقت داشته باشید که برخی دستگاه‌ها با تمام شدن شات‌ها، دیگر قابل استفاده نیستند ولی برخی برندها این قابلیت را دارند که کاربر شات‌ها را به صورت جداگانه خریداری کند و بتواند مجددا از دستگاه لیزر خود استفاده کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است