سوغات کشور ژاپن

سوغات کشور ژاپن
باوجود ظاهر گمراه‌کننده هنوز هم می‌توان در ژاپن سوغات مناسب با فرهنگ جذاب این کشور پیدا کرد چراکه بعضی از فروشگاه‌ها انواع صنایع‌دستی اصیل و هنری عرضه می‌کنند و رویه‌ی همیشگی این کشور در خلق و ارائه‌ی زیبایی را ادامه می‌دهند. در این مطلب به سوغات های کشور ژاپن می پردازیم.

اجناس کاغذی

سوغات ژاپن

برای خرید واشی (Washi) یا کاغذ سنتی ژاپنی، به فروشگاه هایبارا (Haibara) واقع در منطقه‌ی تجاری نیهون‌باشی (Nihonbashi) در نزدیکی خیابان گینزا (Ginza) مراجعه کنید. این فروشگاه کوچک در سال ۱۸۰۶ تأسیس شده و می‌توان در آن انواع سوغات باکیفیت مانند کارت‌های زیبا، پاکت، تقویم، زیرلیوانی و لوازم دکوری کاغذی با قیمتی مناسب و درخور فرهنگ ژاپن خریداری کرد.

چای سبز

چای سبز

اگر مایل به خرید چای سبز اصیل ژاپنی هستید، بد نیست سری به فروشگاه یاماموتو‌یاما (Yamamotoyama) در نیهون‌باشی (Nihonbashi)  بزنید. در این محل  قبل از خرید طبق راهنمایی فروشنده‌ها که اطلاعات کاملی در مورد چای دارند، می‌توانید انواع چای سبز را امتحان کنید.

چاقوی آشپزخانه

چاقوی آشپزخانه

یکی از کالاهای موردعلاقه‌ی سرآشپزهای سراسر دنیا، چاقوهای خوش‌ساخت و گران‌قیمت ژاپنی است. برای خرید چاقوی آشپزخانه اصیل ژاپنی باید به یکی از شعبه‌های آریتسوگو (Aritsugu) مراجعه کنید. شعبه‌ی توکیوی این فروشگاه در بازار ماهی تسوکیجی (Tsukiji) قرار دارد.

کی مونو

کیمونو

مناسب‌ترین محل برای خریدن پوشاک سنتی ژاپن به عنوان سوغات، فروشگاه ایزاوایا (Izawaya) در خیابان اصلی محله‌ی گیون (Gion) است که از سال ۱۸۶۵ در این زمینه فعالیت می‌کند. مالک فروشگاه خانم میکیکو ایشی (Mikiko Ishii) و مادرش به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و می‌توانند شما را در انتخاب بهترین پوشاک با پارچه‌ی پشمی یا ابریشمی راهنمایی کنند.

بلوک‌های چوبی با نقش و نگار ژاپنی

بلوک های چوبی ژاپنی

فروشگاه کوچک نیشیهارو (Nishiharu) در یک گوشه‌ی دنج از بازار سرپوشیده‌ی تراماچی-کادو (Teramachi-kado) و روبروی رستورانی که یک مجسمه‌ی خرچنگ عظیم در بالای آن دیده می‌شود، قرار دارد. کف این مغازه با تاتمی (کف‌پوش حصیری ژاپنی) پوشیده شده است و در آن مجموعه‌ی نفیسی از بلوک‌های چوبی عتیقه مزین به نقوش سامورایی، قایق، پرنده و … به فروش می‌رسد. این بلوک‌های زیبا سوغات مناسبی برای دوستداران  هنر ژاپن هستند.

توفو (Tofu)

توفو

مرغوب‌ترین توفوی (ورقه‌های کشک خشک تهیه‌شده از شیر سویا) کیوتو در فروشگاه کینکی (Kinki) عرضه می‌شود. کینکی یک مغازه‌ی کوچک و قدیمی در خیابان گوکو کیاماچی (Goko Kiyamachi) است که چشیدن طعم توفوی آن به بخشی فراموش‌نشدنی از سفر شما به ژاپن تبدیل  می‌شود و به همراه بردن آن سوغات بسیار مطلوبی به شمار می‌آید.

شیرینی برنجی

شیرینی برنجی ژاپنی

فوناهاشی یا یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های شیرینی برنجی در توکیو است که از سال ۱۸۸۵ انواع متنوعی از این شیرینی سنتی ژاپنی را تولید می‌کند. شیرینی برنجی‌های خوش‌طعم پیچیده شده در سبزی دریایی یا پوشیده شده با لایه‌ای از کنجد، سوغات مناسبی از سفر به ژاپن هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است