شهر ماچوپیچو پرو

شهر ماچوپیچو پرو

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو (به اسپانیایی: Machu Picchu) شهری با دیوارهای سنگیِ جلاداده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استردادصنایع دستی برداشته‌شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگهام سوم دست یافتند.

شهر باستانی ماچو پیچو یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است. ماچو پیچو در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر کوزکو قرار دارد. دمای این ناحیه در پایین‌ترین حالت خود حدود ۶ و در بالاترین حالت به حدود ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. هزینه‌ بلیت ورود به این مکان باستانی برای بزرگسالان ۱۲۸ و دانشجویان (با ارائه‌ی مدرک معتبر) ۶۵ نوئوو سول (واحد پول کوزکو) می‌شود. البته نرخ بلیت  برای ساعات شب به ترتیب ۴۵ و ۲۲ نوئوو سول خواهد بود. یادتان باشد قبلا از سفر، بلیت‌تان را از قبل و از طریق سایت  machupicchu.gob.pe با استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنید.

 

بهترین زمان برای سفر

ماچو پیچو در تمان طول سال به روی عموم باز است، اما شما روی دو مورد نمی‌توانید خیلی حساب باز کنید، یکی آب و هوای خشک و دیگری  جمعیتی که از این مکان بازدید می‌کنند. در هر زمانی ممکن است باران ببارد، با این وجود از اکتبر تا آوریل را به صورت رسمی فصل بارانی می‌نامند. پرگردشگرترین زمان هم جولای تا آگوست است. با این وجود همیشه باید انتظار جمعیت زیاد را داشته باشید.

 

راه‌های دسترسی

اینکا تریل

اگر وقت کافی دارید و می‌خواهید خودتان را حسابی درگیر جاذبه‌های دیدنی پرو کنید، بهترین راه سفر به ماچو پیچو پیاده‌روی از طریق اینکا تریل است. طی کردن این مسیر با شرکت در تورهای مخصوص، حدود ۴ روز (۳ شب اقامت) به طول می‌انجامد. از آنجایی که در این مدت از شهرک‌های قدیمی، تونل‌ها، خرابه‌ها، جنگل‌ها و بیشه‌های مه‌آلود عبور می‌کنید، باید از سطح خوبی از توان بدنی برخوردار باشید. سطح تجربه‌ای که شما از طی کردن این مسیر دریافت خواهید کرد، به شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی توری بستگی دارد که برمی‌گزینید. کیفیت این تورها از عادی تا لوکس است، بنابراین در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده بسیار دقت کنید. بهترین پیشنهاد این است که در تورهای سطح متوسط شرکت کنید، چرا که تورهای ارزان سطح خدمات ضعیفی ارائه می‌دهند. یادتان باشد حتما کفش مناسب بپوشید. در ضمن کوله‌پشتی مناسبی انتخاب کنید تا اذیت نشوید. علاوه بر این‌ها برای روزهای بارانی و سرد هم لباس مناسب به همراه داشته باشید. هزینه‌ی شرکت در این تورها برای هر نفر بسته به سطح کیفی آن بین ۴۵۰ تا ۶۵۰ دلار آمریکا می‌شود.

قطار

سه سطح از خدمات سفر  با قطار  (Expedition, Vistadome, Hiram Bingham) وجود دارد. ارزان‌ترین این خدمات Expedition است که مسیر یک طرفه‌ی آن ۷۳ دلار می‌شود. زمان این نوع سفر حدود ۳.۵ ساعت است. بلیت مربوطه را می‌توانید از سایت www.perurail.com تهیه کنید. نکته‌ی مهم در مورد این سفر تعداد محدود آن است که به روزی ۴ بار محدود می‌شود و همه‌ی آن‌ها در طول صبح انجام می‌پذیرد.

تاکسی

با استفاده از تاکسی، از کوزکو تا شهر Ollantaytambo حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. (۳۰ دلار/ ۸۰ نئوو سول)

اتوبوس

تعدادی اتوبوس وجود دارد که از شهر کوچک Aguas Calientes  هر ۱۵ دقیقه یک بار (از ساعت ۵:۳۰ دقیقه‌ی صبح) به سمت ماچو پیچو حرکت می‌کنند. این مسیر حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و هزینه‌ی آن برای بزرگسالان ۲۴ و کودکان ۱۲ دلار آمریکا می‌شود. این بلیت‌ها به صورت رفت و برگشت هستند.

نکته‌ها:

  • مقصد  تمام وسایل نقلیه شهر قدیمی Ollantaytambo است.
  • یک کافه و سرویس بهداشتی در ورودی ماچو پیچو وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم مقداری خوراکی به همراه داشته باشید، چرا که مواد غذایی در این منطقه گران (حدود ۱۱ دلار برای برگر) است.
  • بهترین مناظر ماچو پیچو را می‌توانید هنگام غروب تماشا کنید.
  • کلاه آفتاب‌گیر و ضد آفتاب فراموش نشود.
  • یادتان باشد به موقع به قطار یا اتوبوس برگشت برسید. اگر آن‌ها را از دست بدهید احتمالا  مجبور خواهید بود شب را همانجا سپری کنید.

تورهای ماچو پیچو

 

شهر ماچوپیچو پرو

 

یکی دیگر از روش‌ها برای سفر به ماچوپیچو شرکت در تورهای چندروزه‌ی پیاده است. سالانه هزاران نفر مسیر ماچو پیچو را کوه‌پیمایی و پیاده‌روی می‌کنند.

مشهورترین راه برای پیاده‌روی به سمت ماچو پیچو، یکی از هزاران راهی است که توسط امپراتوری اینکا ساخته و گسترده شده است. برگزارکننده‌های تور متعدد تورهای مختلف اینکا تریل (Inca Trail) را عرضه می‌کنند. این تورها در مدت زمان و سطح آمادگی بدنی مورد نیاز با هم تفاوت دارند. همه‌ی تورها نیاز به اردو زدن دارند. مسیر اینکا تریل که به ماچو پیچو منتهی می‌شود، هر سال در تمام ماه فوریه بسته است.

کسانی که می‌خواهند تجربه‌ی خلوت‌تری داشته باشند و با گردشگران کمتری روبه‌رو شوند یا می‌خواهند جنبه‌های دیگر کشور پرو را هم در سفر خود به سمت ماچو پیچو ببینند، جایگزین‌های دیگری برای آنها وجود دارد. دومین مسیر مشهور و پرطرفدار به سمت ماچو پیچو، پیاده‌روی به دور کوه باشکوه Salkantay است؛ یکی از متمایزترین قله‌ها در رشته‌کوه آند پرو. شرکت‌های مختلفی تور پیاده‌روی در مسیر Salkantay را ارائه می‌کنند. یکی از آنها Apus Peru نام دارد که بر گردشگری مسئولانه و پایدار تاکید دارد. یکی از تورهای این شرکت به نام Expreso Salkantay Trek، مدت زمان معمول برای طی کردن این مسیر را یک روز کاهش داده است تا کسانی که می‌خواهند کمی فعال‌تر باشند از آن لذت ببرند.

 

ماچوپیچو پرو

 

مسافرانی که به باستان‌شناسی علاقه‌مندند می‌توانند از تور Choquequirao Tour استفاده کنند. این تور شامل پیاده‌روی در مسیرهای شگفت‌انگیز و البته سخت دره‌ی Apurimac Canyon است که به منطقه‌ی تاریخی Choquequirao منتهی می‌شود. پیش از اینکه به شهر Aguas Calientes برسید و مسیر خود را به سمت ماچو پیچو ادامه دهید، می‌توانید از مناطق تاریخی دیگری هم در طول سفر بازدید کنید و از مناظر طبیعی زیبا لذت ببرید.

شرکت Lares Adventure هم تورهای ترکیبی فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی در آند و رویارویی با جوامع محلی Quechua دارد پیش از اینکه به شهر Aguas Calientes برسید و در نهایت از ماچو پیچو دیدن کنید. البته شرکت‌های دیگری هم تورهایی برای گشت‌و‌گذار در منطقه‌ی Lares دارند اما فقط همین تور است که اقامتگاه‌های لوکس در لژهای اختصاصی دارد و در تمام طول سفر امکانات کامل برای مسافران فراهم کرده است.

 

شهر ماچوپیچو

 

تور جنگل اینکا که با عنوان Tropical Inca Trail هم شناخته می‌شود، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی متعددی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، رودگردی و زیپ‌لاین را در مسیر رسیدن به ماچو پیچو در کنار هم فراهم کرده است.

شرکت برگزارکننده‌ی تورهای لوکس andBeyond در سال‌های اخیر فعالیت خود را در آمریکای جنوبی هم گسترش داده است و برای ماچو پیچو هم تورهای مختلفی دارد.

می‌توانید بیشتر مسیر کوزکو به شهر Hydroelectrico را رانندگی کنید. از آنجا، با یک پیاده‌روی سه ساعته به Aguas Calientes و سپس به ماچو پیچو می‌رسید. بسیاری از شرکت‌های گردشگری کوزکو، این مسیر را در قالب تورهای یک یا دو روزه به وسیله‌ی ون‌های خصوصی عرضه می‌کنند.

 

اقامت

 

ماچوپیچو

 

بهترین جا برای اقامت در این شهر، هتل Inkaterra Machu Picchu Pueblo است. این اقامتگاه تفریحی در حاشیه‌ی شهر و دور از شلوغی شهر قرار گرفته و مجاور جنگل واقع شده است. راه‌های سنگی باریک هتل از میان فضاهای سبز انبوه می‌گذرند. در این مسیرها از تماشای پرندگان و ارکیده‌ها لذت می‌برید و از استخر و جکوزی فضای باز استفاده می‌کنید. اتاق‌های وسیع هتل بسیار راحت است و شومینه دارد تا شب‌های کوهستان آند را در کنار آنها بگذرانید. فضاهای عمومی هتل، آلاچیق‌های دنج و جوی گرم و دوستانه دارند و کارکنان حرفه‌ای در خدمت مسافران هستند. هزینه‌ی اقامت در این هتل شامل صبحانه و تورهای بازدید از طبیعت اطراف هتل است.

اگر به دنبال جای راحت‌تری می‌گردید که طراحی و فضای جوان‌پسندتری داشته باشد، هتل El MaPi را بررسی کنید. این هتل هم از اماکن اقامتی زیرمجموعه‌ی Inkaterra است.

علاوه بر اقامت در هتل‌های این شهر می‌توانید یک شب را در دروازه‌های ماچو پیچو بگذرانید. برای کسب این تجربه، یک انتخاب بیشتر ندارید و آن هم لژ کوچک Belmond Sanctuary است و همان‌ طور که تصور می‌کنید، این اقامتگاه، ارزان نیست.

 

غذا در Aguas Calientes 

 

غذا ماچوپیچو

 

این شهر جایی نیست که در آن بتوانید لذیذترین غذاهای پرویی را امتحان کنید اما رستوران‌های خوبی دارد. در خیابان Pachacutec می‌توانید رستوران‌های خوب و قابل قبولی پیدا کنید که انواع غذاها از جمله غذاهای محلی را سرو می‌کنند. در هتل Inkaterra Machu Picchu Pueblo هم می‌توانید غذا بخورید حتی اگر مهمان این هتل نباشید. این هتل دو رستوران دارد که یکی از آنها در کنار مسیر قطار قرار گرفته و غذا خوردن در آن تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود. به خصوص زمانی که قطاری به ایستگاه می‌رسد.

 

اماکن گردشگری Aguas Calientes 

این شهر بر اساس نام چشمه‌های آب گرمی که در آن وجود دارد نام‌گذاری شده است. این چشمه‌ها از ساعت ۵ صبح تا ۸ شب باز هستند و ورودی آنها ۶ دلار است.

نکاتی برای بازدید از ماچو پیچو

بلیط ورودی

اگر به شکل مستقل سفر می‌کنید، می‌توانید بلیط‌های انفرادی ماچو پیچو را از وب‌سایت آن به نشانیhttp://www.machupicchu.gob.pe/ خریداری کنید که هزینه‌ی آن نفری ۴۵ دلار است. دفاتر رسمی هم برای خرید بلیط وجود دارد که یکی از آنها در کوزکو و دیگری در Aguas Calientes قرار دارد. از این دفاتر می‌توانید بلیط‌های انفرادی را یک روز قبل از بازدید خریداری کنید.

 

شهر ماچوپیچو پرو 2

وسایل مورد نیاز

آب و بارانی همراه ببرید حتی اگر روزی که قصد رفتن به ماچو پیچو دارید، آفتابی به نظر می‌رسد. زمانی که صحبت از آفتاب می‌شود، ذکر این نکته ضروری است که لایه‌ی اوزون بر فراز ماچو پیچو در معرض خطر است، این مورد را به ارتفاع زیاد منطقه اضافه کنید. در نتیجه شدت تابش خورشید در ماچو پیچو زیاد است. پس کلاه لبه‌دار داشته باشید و حتما از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید. مواد دفع‌کننده‌ی حشرات را فراموش نکنید. برای خرید غذا و استفاده از سرویس بهداشتی باید از دروازه‌های ورودی خارج شوید. پس پاسپورت خود را همراه داشته باشید. برای ورود دوباره به شهر باید هم پاسپورت و هم بلیط خود را دوباره ارائه دهید.

 

چه چیزهایی با خود نبریم؟

ورود چتر، عصا و وسایل این چنینی به ماچو پیچو ممنوع است. کسانی که برای راه رفتن به عصا و وسایل مشابه نیاز دارند باید با پوشش لاستیکی محافظ، نوک آن را بپوشانند.

 

استفاده از اتوبوس

از شهر Aguas Calientes تا ماچو پیچو را می‌توانید پیاده طی کنید که حداقل ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. می‌توانید این مسیر را با اتوبوس هم طی کنید که یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای است. اتوبوس‌ها هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند و ساعت کار آنها از ۵ و نیم صبح شروع می‌شود. هزینه‌ی رفت و برگشت برای بزرگسالان ۲۴ دلار و برای کودکان ۱۲ دلار است. مردم از قبل از این ساعت، در صف‌ها می‌ایستند. صف‌های سوار شدن به اتوبوس هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت طولانی است.

 

حمل و نقل ماچوپیچو پرو

 

دوری از جمعیت گردشگران

اگر شلوغی و ازدحام را دوست ندارید، صبح پس از اینکه به ماچو پیچو رسیدید از جمعیتی که به سمت سازه‌های اصلی شهر می‌‌روند فاصله بگیرید و به سمت Guard House بروید. این منطقه بالاتر از بخش اصلی شهر قرار گرفته و معمولا گردشگران کمی به آنجا می‌روند. چون اکثر آنها به سمت بخش‌های اصلی شهر هجوم می‌برند. از این منطقه می‌توانید در آرامش بیشتری، ماچو پیچو را ببینید.

 

زمان مناسب برای بازدید از ماچو پیچو

 

زمان مناسب برای بازدید از ماچو پیچو

 

بلیط‌هایی که برای بازدید از ماچو پیچو تهیه می‌کنید به شما این فرصت را می‌دهند که از ۶ صبح تا ۴ بعد از ظهر وارد مجموعه شوید. ساعت ۵ بعد از ظهر مجموعه بسته می‌شود و همه باید از آن خارج شوند. اما نمی‌توان زمان مشخص و ایده‌الی برای بازدید از ماچو پیچو تعیین کرد. این روزها، در تمام ساعت‌های بازدید، ماچو پیچو شلوغ است. در طول فصل بارانی در ساعات صبح احتمال مه‌گرفتگی بیشتر است. بستگی به سلیقه‌ی شما دارد که بخواهید ماچو پیچو را در شرایطی که مه‌آلود است تماشا کنید یا نه. شاید نتوانید چشم‌اندازهای کاملی از منطقه ببینید اما مه‌آلود بودن، فضای مجموعه را مرموزتر و شگفت‌انگیزتر می‌کند.

بعد از ظهرها تقریبا خلوت‌تر است چون بسیاری از کسانی که با هدف سفر یک روزه از کوزکو به ماچو پیچو سفر کرده‌اند، به ایستگاه‌های قطار برمی‌گردند.

 

قله‌ی هوآینا پیچو (Huayna Picchu)

برای بالا رفتن از این کوه که در مجاورت ماچو پیچو قرار دارد باید بلیط جداگانه تهیه کنید. از آنجایی که تعداد بلیط‌های این کوه محدود است، باید حتما از قبل آن را رزرو کنید. تماشای آثار به‌جامانده از امپراتوی اینکا از فراز این کوه، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به پرو است که بسیاری از گردشگران آن را از دست نمی‌دهند. اما توجه کنید که بخش‌هایی از مسیر این کوه بسیار باریک و شیب‌دار هستند. برای صعود می‌توانید حرکت خود را از ساعت ۷ یا ۱۰ صبح شروع کنید. بهتر است که ساعت ۱۰ را انتخاب کنید. بلیط این کوه نفری ۱۵ دلار است.

 

قله‌ی ماچو پیچو

 

قله‌ی ماچو پیچو

 

این قله هم نیاز به بلیط جداگانه دارد و بیشتر مسیر آن دارای پله است. هزینه‌ی بلیط ۱۵ دلار است.

 

راهنما

این منطقه را می‌توانید به راحتی به کمک یک کتاب راهنما بگردید اما بهتر است که از یک راهنمای خوب استفاده کنید. راهنماها مسیرهای متفاوتی به شما نشان می‌دهند و اطلاعات کافی در مورد تاریخ، معماری و فرهنگ منطقه در اختیار شما می‌گذارند. می‌توانید از شهر یا از درب ورودی مجموعه یک راهنما پیدا کنید.

یک کافه‌ی عالی بیرون از گیت‌های ورودی مجموعه وجود دارد. بوفه‌ی لژ Sanctuary تنها انتخاب شما برای غذاخوردن در یک رستوران با سرویس کامل است. البته انتخاب خوبی است اما هزینه‌ی زیادی دارد؛ در حدود نفری ۴۰ دلار.

 

عجایب هفتگانه جدید جهان؛ ماچو پیچو

بقایای شهر تاریخی ماچوپیچو، در سال ۱۹۱۱ توسط کاشف آمریکایی، هیرام بینگهام کشف شد. این شهر تاریخی یکی از شگفت‌انگیزترین اماکن باستانی و یکی از عجایب هفتگانه‌ی جدید جهان است.

در حالی که تمدن اینکا (Inca) از ارتفاعات ۲۴۰۰ متری آند برای ساخت هزاران سازه‌ی سنگی خود از اوایل دهه‌ی ۱۴۰۰ استفاده می‌کردند، ماچوپیچو که در زبان کچوا (Quechua) به معنای قله‌ی قدیمی است، از زمان‌های قدیم بهعنوان مکانی مقدس مورد احترام بود. تمدن اینکا این مکان مقدس را به شهری کوچک اما شگفت‌انگیز تبدیل کرد.

این شهر با زمین‌های کشاورزی  پلکانی احاطه شده بود که آب آن‌ها از چشمه‌های طبیعی تامین می‌شد و منابع غذایی مورد نیاز برای جمعیت شهر را فراهم می‌کرد. تمدن اینکا از ماچوپیچو به عنوان شهری پنهان برای برگزاری مراسم آیینی استفاده می‌کردند.

 

قله‌ی ماچو پیچو 3

 

این شهر در ارتفاع ۶۰۰ متری رود خروشان اوروباما (Urubamba) بنا شده است. بقایای بناهای متعددی چون قصرها، حمام‌ها، معابد، اتاق‌های ذخیره‌سازی و نزدیک به ۱۵۰ خانه در میان ابرها خودنمایی می‌کنند. این سازه‌ها در  سنگ‌های گرانیت خاکستری‌ رنگ در دل کوه‌ها ساخته شده‌اند به نحوی که نبوغ معماری و زیبایی‌شناسی این تمدن را نشان می‌دهند.

وزن بسیاری از قطعات سنگی به کار رفته در این سازه‌ها ۵۰ تن یا بیشتر تخمین زده می‌شود. این قطعات با چنان دقتی تراشیده شده و در کنار هم قرار گرفته‌اند که حتی با نبود ملات بین قطعات حتی تیغ باریک چاقو نیز وارد درزهای آن نمی‌شود. اطلاعات کمی درباره‌ی کاربردهای اجتماعی و مذهبی این مکان در عصر تمدن اینکا وجود دارد.

با توجه به نسبت بقایای استخوان‌های کشف شده در ماچوپیچو که تعداد زنان بسیار بیشتر از مردان بود، موجب مطرح شدن این نظریه شده است که احتمالا این شهر مکانی برای تربیت و آموزش راهبه‌ها یا همسرانی برای مقامات عالی‌رتبه‌ی اینکا بوده است. البته بررسی‌های جدید استخوان‌شناسی نشان می‌دهد که تعداد استخوان‌های مردان با استخوان‌های زنان تقریباً برابر است؛ بنابراین، این نظریه که این شهر به زنان اختصاص داشته رد می‌شود.

 

قله‌ی ماچو پیچو 4

 

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این شهر، استفاده از آن به عنوان رصدخانه‌ی نجومی است. سنگ اینتیهواتانا (Intihuatana) به‌عنوان مشخص‌کننده‌ی تاریخ اعتدالین و سایر دوره‌های قابل توجه نجومی استفاده می‌شده است. در ساعت میانی روز ۲۱ مارس و ۲۱ سپتامبر، خورشید درست بر بالای ستون قرار می‌گیرد به نحوی که هیچ سایه‌ای ایجاد نمی‌کند. به باور آن‌ها، این زمانی است که خورشید با صخره گره می‌خورد. در این زمان‌ها تمدن اینکا به برگزاری مراسم آیینی می‌پرداختند. البته این سنگ، یک هم‌ترازی هم با انقلاب دسامبر (انقلاب تابستانی در نیمکره‌ی جنوبی) دارد. طبق افسانه‌ها اگر پیشانی فردی با این سنگ تماس پیدا کند، این سنگ  چشم بصیرت او را به سوی جهان روحانی می‌گشاید.

 

5ماچو پیچو

 

سنگ‌های اینتیهواتانا اشیای مقدسی برای اینکاها بودند. اسپانیایی‌های فاتح ماچوپیچو به دنبال این سنگ‌ها می‌گشتند و آن‌ها را نابود می‌کردند. مردم اینکا اعتقاد داشتند زمانی که یک سنگ اینتیهواتانا در زیارتگاهی نابود می‌شود، خدایان، آن مکان را ترک می‌کنند یا می‌میرند. از آنجایی که اسپانیایی‌ها شهر ماچو پیچو را با این حال که به وجود آن شک داشتند، نیافته بودند، سنگ اینتیهواتانای ماچو پیچو هنوز در جای اصلی خود قرار دارد.

این شهر برای مدت چهل سال بعد از فتح کوزکو توسط اسپانیایی‌ها در سال ۱۵۳۳، متروکه باقی ماند. راه‌های ارتباطی بین مراکز اجتماعی امپراتوری اینکا از بین رفت و این امپراتوری کم کم رو به نابودی رفت.

در قسمت شمالی دامنه‌ی هوآینا پیچو (Huayna Picchu) در داخل غاری، معبد ماه قرار دارد.

 

معبد ماه

 

حمل و نقل ماچوپیچو پرو 1

معبد خورشید

 

معبد خورشید

 

گرچه هیرام بینگهام اولین کسی بود که ماچوپیچو را در سال ۱۹۱۱ به دنیا معرفی کرد، اما افراد دیگری نیز وجود دارند که پیش از او از این شهر دیدن کرده‌اند. احتمالا تاجری آلمانی به نام Augusto Berns در سال ۱۸۶۷ این مکان را کشف کرده است. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد یک آلمانی دیگر به نام J. M. von Hassel قبل از هم‌وطنش به این شهر سفر کرده است. قدیمی‌ترین نقشه‌هایی که مورخان در اختیار دارند و ماچو پیچو  در آن‌ها به نمایش در آمده است به تاریخ ۱۸۷۴ بر می‌گردند.

 

تاریخچه‌ی مختصری از امپراتوری اینکا

 

امپراتوری اینکا

 

در زمان ورود کریستف کلمب به دنیای جدید، تمدن اینکا بزرگ‌ترین امپراتوری زمان بود. وسعت قلمرو امپراتوری آن‌ها از مرکز شیلی تا مرزهای اکوادور و کلمبیای امروزی کشیده شده بود که بیشتر پرو، بولیوی، اکوادور، شمال شیلی و شمال غربی آرژانتین را در بر می‌گرفت.

داستان‌های زیادی درباره‌ی منشاء پیدایش تمدن اینکا در افسانه‌ها وجود دارد. طبق منابع اسطوره‌شناسی اینکاها، این تمدن زمانی آغاز شد که Manco Capac و خواهرش Mama Occlo، توسط خورشید و ماه از دل دریاچه‌ی Lake Titicaca برخاستند و به دنبال مکان مناسبی گشتند تا شهر بزرگی در آنجا بنا کنند. پس از وقوع ماجراهای متعدد و با توجه به ویژگی‌های نجومی، در نهایت کوزکو برای این منظور انتخاب شد.

از طرف دیگر، مطالعات باستان‌شناسی نشان می‌دهد مردم اینکا قبل از آغاز امپراتوری، مجموعه‌ای از قبایل مناطق مرکزی پرو بودند. بین سال‌های ۱۲۰۰ تا ائوایل ۱۴۰۰ میلادی، قبایل اینکا در جنگ‌های زیادی با رقبای محلی خود شرکت کردند، اما نتوانستند به پیروزی برسند.

در سال ۱۴۳۸، Viracocha امپراتور اینکایی و پسرش توانستند یکی از رقبای سرسخت خود یعنی Chankas را شکست بدهند. به زودی سایر قبایل منطقه نیز با هم متحد شدند و در نهایت امپراتوری وسیع اینکا شکل گرفت.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است