آلودگی یک مدرسه به مواد رادیواکتیو در اوهایوی آمریکا

آلودگی مدرسه آمریکا

 

به گفته مقامات، تجهیزات آزمایش هوا در نزدیکی این محل وجود اورانیوم و نپتونیوم ۲۳۷ را در مدرسه “کرنر” تشخیص داد. این مدرسه در شهر “پایکتون” در جنوب ایالت اوهایو واقع شده و ۳۰۰ دانش آموز و ۲۵ پرسنل دارد.

در حوالی این مدرسه تاسیسات هسته‌ای فوق تا قبل از بسته شدن در سال ۲۰۰۱ میلادی، اورانیوم با خلوص قابل استفاده در ساخت تسلیحات اتمی تولید می‌کرد.

گفته شده که این مدرسه تا زمان مشخص شدن منبع و سطح آلودگی و تاثیرات بالقوه آن بر سلامت عمومی و محیط زیست، تعطیل خواهد بود.

این نیروگاه بین سال های ۱۹۵۴ تا ۲۰۰۱ برای وزارت انرژی آمریکا و برنامه تسلیحات اتمی این کشور، مواد هسته‌ای تولید می‌کرد.

دانشمندان دانشگاه آریزونای شمالی برای تعیین میزان آلودگی منطقه، از هوا، آب و خاک آن نمونه‌برداری کردند.گزارش این دانشمندان به همراه ارزیابی‌های وزارت انرژی، مقامات محلی را به تعطیلی این مدرسه ترغیب کرد.

جنیفر چندلر، از مقامات محلی به سی‌ان‌ان گفت که در پنج سال گذشته پنج نفر از کودکان در این منطقه به سرطان مبتلا شدند که سه نفر از آن‌ها جان باختند.

اوهایو ایالتی است در شرق آمریکا و از نظر فرهنگی یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. مرکز اوهایو کلمبوس است و دیگر شهرهای مهم آن کلیولند، سینسیناتی، تولیدو و دیتون می‌باشند.

جمعیت ایالت اوهایو یازده و نیم میلیون نفر است که بیش از ۹۳ درصد از آنان انگلیسی‌زبان و ۲ درصد اسپانیایی‌زبان هستند. حدود ۴٫۵ درصد نیز به دیگر زبان‌ها سخن می‌گویند. در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد ۷۶ درصد از مردم اوهایو خود را فردی معتقد به دین مسیح توصیف کردند.

اوهایو ایالتی صنعتی است و دفاتر اصلی صنایعی چون تایرسازی گودیر و فست‌فود زنجیره‌ای وندیز در این ایالت واقع است. با این حال پس از بروز بحران‌های اقتصادی در جهان، اوهایو با افزایش نرخ بیکاری روبه‌رو شده‌است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است