هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری در بندر الفجیره تایید شد

انفجار بندر فجیره

 

امارات متحده عربی پس از چندین ساعت هدف قرار گرفتن کشتی‌های خود را تایید کرد. امروز، با کمی تاخیر وزارت خارجه امارات اعلام کرد چهار کشتی تجاری آن در معرض اقدامات خرابکارانه در نزدیکی آب‌‌های منطقه‌ای قرار گرفته است.  در خبرها آمده است که این انفجارها در تانکرهای نفتکش رخ داده است.  گفتنی است، شیخ نشین الفجیره خبر وقوع انفجارهای قوی در بندر الفجیره را منکر شده است.  بندر فجیره در سمت شرقی امارات یعنی در آن سوی تنگه هرمز به سمت دریای عمان قرار دارد. بندری که محل انتقال نفت کشور امارات است.

تیم تحقیقات بین‌المللی یکشنبه‌ شب برای بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات، وارد بندر فجیره شد.

هنوز ماهیت انفجارها مشخص نشده است، اما انفجارها قوی و پشت سر هم بوده و بین ساعت چهار تا هفت صبح امروز رخ داده است. این انفجارها داخل بندر رخ داده و صدای آن به‌وضوح شنیده شده است.

منابع از پرواز جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر الفجیره و تمام آسمان منطقه خبر دادند.

فجیره  یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است.

شهر فجیره در قسمت شرقی شبه‌ جزیره عربستان واقع شده‌است، از سمت مغرب رأس‌الخیمه و شارجه، و از سمت جنوب به کلباء محدود می‌گردد  و در ساحل دریای عمان قرار دارد به طول ۷۰ کیلومتر ابتداء از روستای اوصله تا نهایت دبا در شمال که نهایت حدود فجیره‌است در ساحل دریای عمان.

فجیره یکی از مناطق مهم و تاریخی و باستانی امارات متحده عربی در این اماره واقع است، روستای مورد نظر «بدیه» به عربی «البدیه» نام دارد، در این روستا مسجدی با شکل بسیار عجیب وجود دارد، باستان‌شناسان تاریخ بنای این مسجد به ۵۰۰ سال قبل پیش‌بینی کرده‌اند، این مسجد تاریخی به نام «مسجد بدیه» معروف است. قلعه اوحله یکی از آثار مهم تاریخی این شهر است. فجیره قبل إز به وجود آمدن کشور امارات تحت کنترل حکام جاسک(میرها)بوده است.

فجیره بندری مهم نیز دارد. در سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۱۲ هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز، برای سوخت‌گیری به بندر فجیره، که ۴۰ مایل با مسیر تردد کشتی‌ها فاصله دارد، گسیل می‌شدند

 

.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است